Salesforce-käyttöönotot

Uusien palveluiden käyttöönotto on nykyisin todella vaivatonta. Usein riittää, että tilaat palvelun ja alat käyttää sitä. CRM-järjestelmien käyttöönotossa on kuitenkin kyse paljon muustakin kuin kyvystä käyttää järjestelmän perusominaisuuksia.

Onnistunut käyttöönotto edellyttää järjestelmän rakentamista organisaation yksilöllisiin tarpeisiin. Suosittelemme jo tässä kohtaa unohtamaan “one size fits all”-ajattelun.

Olemme tehneet vuosien saatossa satoja Salesforce-käyttöönottoja hyvin erilaisten ja erikokoisten asiakkaiden kanssa, joten meillä on selkeä käsitys siitä, mitä asioita käyttöönotossa kannattaa huomioida.

Suosittelemme lähtemään liikkeelle liiketoimintatavoitteista. Kaikkea ei kannata yrittää laittaa kerralla kuntoon, mutta tavoitteen on oltava riittävän kunnianhimoinen – esimerkiksi myynnin kasvattaminen.

Meidän avullamme saat nopeasti käyttöösi järjestelmän, joka tukee sinun tarpeitasi ja auttaa saavuttamaan tavoitteesi. Autamme sinua nostamaan riman korkealle, sillä Salesforce on paljon muutakin kuin sähköinen asiakasrekisteri Excel-taulukoiden tilalle. Se on markkinoiden monipuolisin teknologia-alusta liiketoiminnan kasvattamiseen ja kehittämiseen.

Miksi valita Salesforce?

Salesforce on markkinoiden monipuolisin teknologia-alusta, jolla koko organisaatio voidaan tuodaan saman tiedon äärellä.

Se on täysin skaalattavissa oleva alusta, joka sopii niin pienten, keskisuurten kuin suurtenkin yritysten tarpeisiin. Ja budjettiin.

Se on paljon muutakin kuin CRM-järjestelmä. Salesforce on alusta yrityksen kaikkiin tarpeisiin myynnistä ja markkinoinnista aina esimerkiksi asiakaspalveluun tai kenttähuoltoon asti.

Salesforce-käyttöönotto koostuu neljästä vaiheesta: valmistelu, pystytys, testaus ja käyttöönotto.

Valmistelu

Valmisteluvaiheessa käydään yhdessä läpi käyttöönoton tavoitteet sekä asiakkaan nykyiset prosessit ja toimintamallit, joiden pohjalta käyttöönotto toteutetaan. Valmisteluvaiheen tavoitteena on kirkastaa ne askelmerkit, joita kulkemalla käyttöönotto viedään onnistuneesti päätökseen.

Pystytys

Perustamme sinulle Salesforce-ympäristön, jonka muokkaamme juuri sellaiseksi kuin haluat. Koska suurin osa Salesforce-käyttöönotoista tehdään myynnin tarkoituksiin, kuvaamme kaikki organisaatiosi myyntiprosessit järjestelmään osana käyttöönottoa.

Testaus

Nostamme tässä kohtaa kädet näppäimistöltä ja päästämme sinut testaamaan järjestelmän kaikkia toiminnallisuuksia. Varmistamme yhdessä sinun kanssasi, että järjestelmäsi toimii halutulla tavalla sekä täyttää valmisteluvaiheessa sille asetetut tavoitteet.

Käyttöönotto

Kuljemme mukanasi pääteasemalle asti. Autamme sinua varmistamaan, että uuden järjestelmäsi käyttöaste nousee heti korkeaksi eikä lopahda alkuinnostuksen jälkeen. Tarjoamme myös sinulle ajatuksia käytön laajentamisesta sekä mahdollisuutta järjestelmän pienkehitykselle ja jatkuvalle tuelle.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Sopiiko Salesforce myös pienemmille yrityksille?

Salesforce on täysin skaalautuva alusta, joka sopii kaikenkokoisille yrityksille. Salesforce on lisenssipohjainen tuote, jonka kustannukset määräytyvät käyttäjien määrän ja käyttötarpeiden pohjalta. Meillä on asiakkaina kaikenkokoisia yrityksiä muutaman hengen mikroyrityksistä kansainvälisesti toimiviin suuryrityksiin.

Tarvitaanko käyttöönotossa paljon hankalia räätälöintejä? Entä mitä niille käy Salesforce-päivitysten yhteydessä?

Valtaosa tarpeista, kuten uusien kenttien luonti, tietomallin muokkaus tai sommittelun muuttaminen, on toteutettavissa yksinkertaisilla point & click -konfiguraatioilla. Sama pätee myös automaattisten työnkulkujen luontiin, mikä onnistuu ns. no-code työkaluilla ilman koodausta. Myös kooditason räätälöintejä on mahdollista tehdä hyvin laajasti, mutta niihin joudutaan turvautumaan yleensä vain monimutkaisempien integraatioiden toteuttamisessa. Päivitykset eivät vaikuta Salesforcen omilla työkaluilla tehtyihin konfigurointeihin ja räätälöinteihin, mikä on Salesforce-alustan ehdoton vahvuus joustavien kehitysmahdollisuuksien lisäksi.

Kuinka paljon käyttöönotto maksaa?

Käyttöönotto maksaa edullisimmillaan vain muutamia tuhansia euroja silloin, kun tarpeet ovat yksinkertaiset tai kyseessä on pieni yritys. Tyypillisesti puhutaan kuitenkin yli 10 000 euron hankkeista.

Kuinka kauan kestää, että saan järjestelmän käyttöön?

Mikäli puhutaan yksinkertaisesti toteutuksesta, niin järjestelmän voi saada käyttöön jopa viikossa. Yleensä järjestelmä saadaan kuitenkin käyttöön 1-2 kuukauden aikana.

Voinko ottaa Salesforcen käyttöön ilman ulkopuolista apua?

Riippuu, kuinka paljon olet valmis käyttämään aikaa järjestelmään perehtymiseen sekä sen kaikkien toiminnallisuuksien opettelemiseen. Osaava kumppani tuntee Salesforce-alustan läpikotaisin ja auttaa sinut nopeasti alkuun.

Olen harkitsemassa CRM-järjestelmän vaihtamista. Onko järjestelmän vaihtaminen kallista ja raskasta?

Kysymyksen voi myös kääntää päälaelleen. Harkitset todennäköisesti järjestelmän vaihtamista siksi, ettei nykyinen järjestelmäsi ole saavuttanut sille asetettuja tavoitteita tai ei palvele enää tarpeitasi. Kuinka kalliiksi tällaisen järjestelmän pitäminen tulee? Äläkä huoli, CRM:n vaihtaminen ei ole niin kallista ja hankalaa kuin luulet. Eikä lainkaan harvinaista.

Ota yhteyttä

Harkitsetko Salesforce-järjestelmän käyttöönottoa? Kerromme, mitä asioita sinun kannattaa tässä vaiheessa ottaa huomioon.