Myynnin ratkaisut

Myynnin kasvattaminen edellyttää onnistumisia yhä vaativimmissa tilanteissa. Onnistumisen tiellä on kuitenkin yksi este. Työkalut eivät tue kaikkea tekemistä. Me autamme laittamaan ne kuntoon.

Ota yhteyttä!

Myynnin ratkaisut

Myynnin kasvattaminen edellyttää onnistumisia yhä vaativimmissa tilanteissa. Onnistumisen tiellä on kuitenkin yksi este. Työkalut eivät tue kaikkea tekemistä. Me autamme laittamaan ne kuntoon.

Ota yhteyttä!

Myynnin ratkaisut ja myynnin johtaminen tiedolla

Myynnin kasvattaminen edellyttää onnistumisia hyvin erilaisissa tilanteissa. Sinun on löydettävä markkinoilta uusia asiakkaita, hyödynnettävä myyntimahdollisuudet ja huolehdittava nykyisistä asiakkaista. Onnistumisen tiellä on kuitenkin lähes poikkeuksetta yksi este. Myynnin ja myynnin johdon työkalut eivät tue kaikkea tätä tekemistä.

Vaikka myyntimahdollisuuden kääntäminen voitetuksi kaupaksi on eri asia kuin avainasiakkuuksien kasvattaminen tai kumppaniverkoston kautta tapahtuvan myynnin kehittäminen, CRM-järjestelmiin on yleensä kuvattu vain yksi myyntiprosessi – usein uusasiakashankinnan myyntisuppilo. Sen avulla ei voida läheskään aina johtaa kokonaisuutta, jota kutsutaan myynniksi.

Siksi varmistamme, että sinulla on kaikki tarvitsemasi myyntiprosessit tarkasti määriteltyinä ja kuvaamme ne käyttämääsi Salesforce-järjestelmään, jotta järjestelmä tukee kaikkea toimintaasi sekä tuottaa laadukasta dataa kaikista myyntiprosesseista.

Tämä on usein ensimmäinen ja tärkein askel matkalla kohti myynnin johtamista tiedolla.

Ensimmäisen harppauksen jälkeen voimme auttaa sinua esimerkiksi kehittämään avainasiakastoimintaasi järjestelmällisempään suuntaan, valmentamaan myyjiäsi yksilöllisesti Salesforcen avulla tai vaikkapa hyödyntämään Salesforcen kehittyneitä tekoälykyvykkyyksiä myynnin edistämisessä.

Sales Cloud. Salesforce on markkinoiden ylivoimaisesti suosituin CRM-järjestelmä. Sales Cloud on pilvipalveluna toimiva CRM-ratkaisu, joka tarjoaa myyjille ja myynnin johdolle työkalut suoriutua työstään paremmin. Autamme sinua Sales Cloudin käyttöönotossa sekä jatkokehittämisessä, jos haluat esimerkikiksi kehittää myyjiäsi yksilöllisesti tai kasvattaa avainasiakkuuksiasi järjestelmällisesti Salesforcen avulla.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Myynnin tyypillisimmät haasteet

Kokemuksemme mukaan lukuisat yritykset painivat seuraavien haasteiden kanssa.

  • Johdolta puuttuu näkyvyys. Johto joutuu monesti seuraamaan myynnin kehittymistä jo toteutuneita myyntituloksia tarkastelemalla. CRM-järjestelmän synnyttämän reaaliaikaisen datan avulla katse saadaan nykyhetkeen.
  • Järjestelmä ei tue käytännön tekemistä. Kaikista mahdollisista myyntiprosesseista järjestelmiin on lähes poikkeuksetta kuvattu vain uusasiakashankinnan prosessi. Järjestelmä saadaan tukemaan kaikkea tekemistä kuvaamalla järjestelmään kaikki yritykset käyttämät myyntiprosessit.
  • Myyntitavoitteisiin pääseminen on vuosi vuodelta vaikeampaa. Myyjistä alle puolet pääsevät tavoitteisiinsa. CRM voidaan valjastaa myyjien yksilöllisen kehittymisen tueksi, jolloin kehittämiskohteet tunnistetaan ja kehittymistä seurataan datan avulla.
  • Nykyisten asiakkuuksien kasvattaminen on vaativaa. Yritysten liikevaihdosta jopa 80% on peräisin 20% asiakkaista. Tärkeimpien asiakkaiden merkitys kyllä tunnistetaan, mutta asiakkuuksien kasvattamiseen tarvitaan järjestelmällinen toimintamalli, joka on myös kuvattuna CRM:ään myyjien tueksi.

Haluatko lukea lisää Salesforcesta? Käy lataamassa maksuton Matkaopas Salesforcen maailmaan.

Matkaopas Salesforcen maailmaan

"Sehän on vain CRM?" Väärin. Salesforce on työkalu kaikkien asiakas­kohtaamisten hallintaan ja tiedolla johtamiseen.

Ilmaisesta oppaasta voit lukea, mikä Salesforce oikeastaan on ja mikä sen merkitys on tiedolla johtamisessa, jossa varmistetaan datan avulla liike­toiminnan tavoitteiden toteutuminen.

Lataa opas täältä

Kuinka voimme auttaa myymään enemmän?

Myynnin johtaminen tiedolla. Myynnillä on usein selkeä tavoite, jonka toteutumista myös seurataan tarkasti. Pelkkien myyntitulosten tarkastelu ei kuitenkaan riitä, sillä ne kertovat asioista, jotka ovat jo tapahtuneet. Myynnin johtamisessa tiedolla on kyse tulevaisuuteen vaikuttamisesta nykyhetkeä tarkastelemalla. Tiedolla johtamisessa taustapeiliin katsomisen sijaan kerätään reaaliaikaista dataa kaikkiin lopputulokseen vaikuttavista tekijöistä ja suunnitellaan toimintaa kerätyn datan pohjalta. Myynnin johtaminen tiedolla poistaa tavoitteiden ja tulosten välissä olevan mustan laatikon.

Myynnin musta laatikko auki. Myynnin johdolta puuttuu usein tarkka näkymä siihen, mitä tavoitteiden ja tulosten välissä tapahtuu. Myynnin musta laatikko estää myynnin johtoa seuraamasta, minkälaisia vaikutuksia myyjien toiminnalla on lopputulokseen. Myynnin johtamisessa tiedolla on lopulta kyse tämän mustan laatikon avaamisesta.

Nopea käyttöönotto. Autamme sinua saamaan Salesforcen käyttöösi nopeasti. Kehotamme pitkäkestoisten hankkeiden sijaan lähtemään liikkeelle ketterästi, jolloin järjestelmän tärkeimmät ominaisuudet otetaan käyttöön ensimmäiseksi. Yleensä tämä tarkoittaa yrityksen myyntiprosessien kirkastamista ja kuvaamista järjestelmään, jolloin järjestelmä saadaan heti tukemaan myynnin arkipäiväistä tekemistä.

Myynnin johtamisen työkalut. Sales Cloudin avulla myynnin johtamisesta voidaan tehdä läpinäkyvää ja reaaliaikaista, jolloin menneiden tulosten tarkastelemisen sijaan katse voidaan pitää tiukasta nykyhetkessä ja tulevaisuudessa. Rakennamme sinulle Salesforceen kaikki tarvitsemasi myynnin johtamista tukevat KPI:t, mittaristot ja raportit.

Myyntityön tehostaminen. CRM-järjestelmän ei kuulu olla pakollinen paha, johon syötetään vastentahtoisesti dataa tietyin määräajoin. Oikein rakennettuna CRM tukee myyjää myyntiprosessin kaikissa vaiheissa ja auttaa häntä tekemään oikeita asioita oikeaan aikaan.

Käytön laajentaminen. Salesforce taipuu kaikkeen muuhunkin kuin asiakastiedon hallintaan. Voimme auttaa sinua esimerkiksi kehittämään myyjiäsi yksilöllisesti datan avulla, kasvattamaan avainasiakkuuksiasi järjestelmällisesti tai hallitsemaan monimutkaisia myyntiprojekteja Salesforcen avulla.

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli. Myynti ja markkinointi ovat tekemisissä samojen asiakkaiden kanssa. Siksi on tärkeää, että tieto näiden toisistaan eriytettyjen toimintojen välillä liikkuu esteettömästi. Autamme sinua saamaan yhteispelin käyntiin sekä työkalujen että toimintatapojen osalta.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Emme tee projektimyyntiä emmekä käytä hit-rateja myynnin ennustamiseen, mutta onko Salesforce silti meille oikea vaihtoehto?

Salesforce tukee kaikenlaista myyntiä, joten se taipuu varmasti tarpeisiisi. Rakennamme Salesforceen myyntisuunnitelmat ja myyntibudjetit yhdessä asiakkaan kanssa. Tämä sisältää usein asiakkuussuunnitelmat, sisäänmyyntiennusteen ja vuosikellon kampanjoineen.

Teemme monikanavaista myyntiä ja myymme paljon myös ilman myyjiä. Sopiiko Salesforce meidän yritykselle?

Salesforce tukee kaikenlaista myyntiä, joten se taipuu varmasti tarpeisiisi. Rakennamme Salesforceen myyntisuunnitelmat ja myyntibudjetit yhdessä asiakkaan kanssa. Tämä sisältää usein asiakkuussuunnitelmat, sisäänmyyntiennusteen ja vuosikellon kampanjoineen.

Sopiiko Salesforce myös pk-yrityksille?

Sopii. Puolet meidän asiakkaistamme on pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Salesforce auttaa lähes poikkeuksetta korvaamaan monia muita järjestelmiä, jolloin se on kokonaisuudessaan kustannustehokas vaihtoehto myös pienemmille yrityksille.

Lauri Kurki

Haluatko lisätietoa?

Lauri Kurki

Chief Commercial Officer

contact phone+358 (0)40 730 9033

contact emailetunimi.sukunimi@biit.fi

biit corner Jätä yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.