• Suomi
  • English

contact us

UKK

Alta näet ne yleisimmät kysymykset, joita meille Salesforce CRM -hankkeiden yhteydessä, ja varsinkin ennen niiden aloittamista, esitetään

Toivomme, että näistä kysymyksistä sekä Salesforce-sertifioitujen asiantuntijoidemme vastauksista olisi sinulle apua ja hyötyä, jos olet harkitsemassa CRM-hanketta tai haluat muuten IT:n keinoin kehittää liiketoimintaasi esimerkiksi markkinoinnin automaation tai mobiiliapplikaatioden avulla. Ole rohkeasti meihin yhteydessä niin kerromme mielellämme tarkemmin siitä, kuinka juuri sinun yrityksesi suhteen voimme olla avuksi ja hyödyksi!

salesforce-logo-015

Mikä on Salesforce CRM?
Salesforce CRM on markkinajohtaja pilvipalveluna (SaaS) tarjottavien CRM-järjestelmien joukossa ja se on ollut jo vuosia nopeimmin kasvava asiakkuudenhallintajärjestelmä. Perinteisen CRM:n ympärille on Salesforcen toimesta rakennettu alati laajeneva ekosysteemi, mikä mahdollistaa järjestelmän muokkaamisen ja laajentamisen vastaamaan jokaisen yrityksen spesifejä tarpeita, oli kyseessä sitten suuri kansainvälinen korporaatio tai vain muutaman hengen organisaatio.

Miksi valitsisin juuri Salesforce CRM:n yrityksellemme? 
Lyhyesti sanottuna: Salesforcen CRM on markkinoiden paras ja monipuolisin ratkaisu. Tarkemmat perustelut aiheesta voit lukea Top10-oppaastamme klikkaamalla tätä linkkiä.

Mitä pilvipalvelu tarkoittaa? 
Pilvipalvelulla (Software as a Service) tarkoitetaan ICT-palveluiden ulkoistusta siten, että palvelut ovat heti saatavilla, tarvittavista palveluista maksetaan käytön mukaan ja ne skaalautuvat aina kulloisenkin tarpeen mukaan. Pilvipalvelut mahdollistavat tilanteen, jossa asiakasyrityksen ei tarvitse enää ylläpitää esimerkiksi omaa palvelinta tai huolehtia käyttöjärjestelmän ylläpidosta, toimimisesta tai päivityksistä. Selaimen kautta toimiva palvelu mahdollistaa myös kaikkien laitetyyppien (PC, tabletti, älypuhelin..) käyttämisen ja tehokkaan mobiilin työskentelyn. Pilvisovellukset toimivat siis samalla tavalla kaikilla alustoilla ja laitteilla. Salesforce on alusta asti ollut globaali edelläkävijä pilvipalvelun saralla ja sen huippuunsa hiottu pilvipalvelumalli ei siis sido yrityksesi laite- tai henkilöresursseja, mikä tuo suoria kustannussäästöjä niin käyttöönotossa kuin ylläpidossa.

IdentityFlow

Kuinka kauan Salesforce CRM:n käyttöönotto kestää? 
Ilmaisen koeversioon saa käyttöönsä kuukauden ajaksi jo muutamassa minuutissa ja järjestelmän käyttöönotto on sekin varsin vauhdikas ja ketterästi toteutettava projekti. Tarkka aika riippuu täysin resursseista, integraatioista, muokkaustarpeista ja käyttäjäkoulutusten määrästä. Yleensä käyttöönottoprojekteissa kuitenkin puhutaan ennemmin viikoista kuin kuukausista.

 

Mitä kustannuksia CRM-projektista tulee?
Kustannukset riippuvat käyttöönottoprojektin laajuudesta eli taas kerran puhutaan muokkausten ja integraatioiden määristä sekä käyttäjäjoukon koosta. Lisäksi kiinteitä kuluja tulee Salesforcen käyttäjälisenssien kuukausimaksuista, mikä taas riippuu täysin valitusta lisenssimallista sekä käyttäjämäärästä.

 

Salesforce_Sales_Process_Sample2

Mikä olisi yrityksellemme paras Salesforce-lisenssimalli? 
Lisenssitarpeeseen ja myös niiden kustannuksiin vaikuttavat integraatio-, muokkaus ja laajennustarpeet. BiiT auttaa käyttöönottoprojektia suunniteltaessa näiden asioiden määrityksessä ja Salesforce esittää tämän jälkeen sitten tapauskohtaisen tarjouksen.

Lataa: CRM:n ostajan opas

Kuinka Salesforce CRM:ää oppii käyttämään?
Salesforcen CRM on äärimmäisen intuitiivinen järjestelmä ja siksi erittäin helppokäyttöinen. CRM:n käyttämisen oppii yleensä varsin helposti yhden päivän koulutuksen aikana. BiiT tarjoaa räätälöityjä käyttäjäkoulutuksia kaikkiin toteuttamiinsa käyttöönottoprojekteihin niin perus- kuin pääkäyttäjille.

Mitä resursseja CRM:n käyttö ja ylläpito vaatii? 
Yrityksenne ei ole pakko varata lainkaan henkilöresursseja sillä BiiT tarjoaa ylläpito- ja kehityspalvelua kaikille asiakkailleen. Jos kuitenkin teillä on ylimääräistä IT-henkilöresurssia käytössänne niin voimme kouluttaa pääkäyttäjänne (administraattori) ratkomaan jokapäiväisiä käyttäjähaasteita (unohtuneet salasanat tms.) sekä tekemään tarvittavia järjestelmän kehitys- tai muokkaustoimenpiteitä. Monet yritykset suosivat mallia, jossa yrityksen omienn pääkäyttäjien tukena on nimetty ja järjestelmän läpikotaisin tunteva sertifioitu Salesforce Admin -konsultti. Tähän tarpeeseen on meillä tarjota BiiT Control™ -palvelu!

Lataa: CRM-käyttöönoton kulmakivet -opas

Kuinka Salesforce CRM-järjestelmää voi jatkokehittää?
Salesforcen CRM:n kehitysmahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Tämä johtuu järjestelmän muokkauksen helppoudesta sekä AppExchange-markkinapaikan runsaasta tarjonnasta. BiiT on tehnyt lukuisia omia ja asiakastarvepohjaisia CRM-kehitysprojekteja, joissa viime aikoina on ollut erilaisia mobiilipuolen kehityshankkeita.

Mikä on AppExchange ja kuinka se toimii? 
AppExchange-markkinapaikka on kuin iTunes Store tai Googlen Play-kauppa Salesforce.com-käyttäjille.Sieltä voit huoletta ladata uusia sovelluksia eli applikaatioita (apps) salesforce.com-ympäristöönne ilman huolta niiden toimivuudesta. Applikaatiot ovat valmiiksi Salesforcen kanssa integroituja ratkaisuja, jotka on kehitetty Salesforcen Force.com-alustalle, joten ne toimivat aina ilman mitään lisätoimenpiteitä. Näillä applikaatioilla voidaan siis tuoda Salesforceen lisää ominaisuuksia (esim. projekti-, HR- tai markkinointitarpeisiin) tai kehittää jo olemassa olevaa toiminnallisuutta. Osa AppExhangen sovelluksista ovat ilmaisia, mutta jotkut vaativat tietyn Salesforcen käyttäjälisenssitason toimiakseen, osa taas maksullisia.

Suosittelemme rohkeasti kokeilemaan tarjolla olevia vaihtoehtoja: http://www.salesforce.com/appexchange

logo appexchange

Mitä integraatioita tarvitsen ja millaiset integraatiot ovat mahdollisia? 
Salesforcen integrointi yrityksenne ICT-ympäristöön mahdollistaa tietojen automaattisen kulkemisen järjestelmien välillä ja vähentää radikaalisti manuaalisen työn tarvetta sekä poistaa inhimillisten virheiden mahdollisuuden. Integraatiotarve on aina tapauskohtainen ja se käydään jokaisen Salesforce-käyttöönottoprojektin alussa huolella yhdessä läpi eri osapuolten kanssa. Salesforce on erinomaisten API-rajapintojensa (Application Programming Interface) ansiosta helppo integroida niin, että se automaattisesti synkronoi liiketoiminnan kannalta tärkeitä tietoja eri järjestelmien välillä ja yleisimmin integraatioita rakennetaan CRM:n käyttöönottoprojekteissa ERP-toiminnanohjaus- (esim. tuotetiedot) ja talousjärjestelmien (esim. asiakaslaskutustiedot) kanssa.

integration

Mikä on markkinoinnin automaatiojärjestelmä? 
Markkinoinnin automaatiojärjestelmät, kuten Salesforcen Pardot, auttavat markkinointia kommunikoimaan internetissä ostopäätöstään arpovan asiakkaan kanssa ja tuottamaan hänelle sellaista lisäarvoa, mikä ohjaa päätöksentekoa siihen suuntaan, että lopulta hänelle päästään myymään yrityksen tuotetta. Tämä tapahtuu erilaisten oppaiden, lomakkeiden, uutiskirjeiden ja sosiaalisen median hallinna avulla. Laadukkaiden liidien tuottamisesta teknologiaa ja verkkotyökaluja hyödyntäen eli markkinointiautomaatiojärjestelmän avulla.

LATAA ja LUE: MARKKINOINTIAUTOMAATION KÄYTTÖÖNOTTO & HYÖDYNTÄMINEN

CRM-automation-integration

Millaisia mobiiliapplikaatioita olette toteuttaneet? 
Olemme viime aikoina kehittäneet paljon mobiileja työkaluja etenkin myyntityötä tai tsekkilistaista tarkastustyötä helpottamaan. Kentällä toimivat myyjät tai tarkastajat voivat niiden avulla säästää rutkasti aikaa toimistolla istumisen suhteen, kun kaikki työhön liittyvät kirjaamiset hoituvat kännykällä tai tabletilla (kts. kuva alla), joko asiakastapaamisen aikana tai sitten välittömästi sen jälkeen.

mobiili mobiili3 mobiili2

Follow us

facebook_icon  linkedin_icon  google+_icon