• Suomi
  • English

contact us

BiiT Dream Team haastattelussa Teemu Metsola

Haastattelussa Teemu Metsola – moniosaaja kasvupolulla

Teemu Metsola on yksi tuoreista rekrytoinneistamme ja vaikka mies ei olekaan ehtinyt olla talossa montaakaan kuukautta niin moneen hän on jo ehtinyt mukaan. Vastuu ja toimenkuva kasvavat kaiken aikaa, kun nuori sekä lahjakas kaveri osoittaa kovan luokan oppimiskykyä ja asennetta. Itsekin olen ehtinyt Teemuun jo törmäämään useassakin eri projektissa, joten pitikin tilaisuuden napata herraa hihasta kiinni ennen lomalaitumille karkaamista ja kysellä, mistä kaikki tuo tekemisen meininki kumpuaa.

Teemu Metsola, Junior Consultant (Photo: Olli Huhtala Photography)

Millainen polku on sinut johdattanut osaksi BiiT Dream Teamia?

Yliopisto-opintoni olivat edenneet siihen vaiheeseen, että ensimmäisen vakituisen työtehtävän ja -paikan etsiminen oli tullut ajankohtaiseksi. Olin aikaisemmin työskennellyt markkinoinnin automaation parissa ja tätä kautta nähnyt ensimmäistä kertaa uusien digitaalisten työkalujen mahdollisuudet, joten BiiT:iin törmättyäni olin heti äärimmäisen kiinnostunut. Itseäni kiehtovat digitalisaation lisäksi etenkin liiketoimintamallien ja -prosessien sekä yritysten kilpailukyvyn kehittäminen, jotka nekin ovat iso osa BiiT:n jokapäiväistä tekemistä.

Mitä asioita olet ehtinyt jo tehdä meillä BiiT:llä?

Suurimman osan ajastani BiiT:llä olen päässyt viettämään yhden asiakkaamme parissa, jonka parissa olen päässyt mukaan useaan eri kehitysprojektiin. Tämän lisäksi BiiT:llä vastuuta on saanut ottaa lisää vapaaehtoisesti, ja olenkin ollut mukana muun muassa BiiT:n markkinointiautomaation tiimissä sekä uusien nettisivujemme ideoinnissa.

Onko jotain uutta tullut opittua tai oivallettua näinä kuukausina?

Itse aloitin BiiT:llä alkeellisella Salesforce-alustan osaamisella eli Salesforcen teknisen puolen osaamista on karttunut erittäin paljon. Samalla on tullut nähtyä ja opittua, miten onnistuneet IT-projektit toteutetaan käytännössä. Suurimpana oivalluksena on varmastikin ollut digitalisaation äärettömät mahdollisuudet: Jo pelkästään yhden asiakkaan parissa on tullut huomattua digitaalisten työkalujen miltei rajattomat mahdollisuudet yrityksen kilpailukyvyn kehittämiseksi. Nykyisten teknologioiden kehittyessä sekä uusien putkahdellessa esiin digitalisaation tärkeys keskeisenä osana yritysten liiketoimintaa tulee kasvamaan entisestään.

Mitä sinulla juuri nyt on pöydällä vielä ennen lomaa?

Olen nyt kesälomakauden ajan ollut vastuussa asiakkaamme projekteista eli tarkoituksena on pitää projektit ja muut toimet käynnissä onnistuneesti myös nyt kesän aikana. Tämän lisäksi pöydällä on muutamia pienempiä asiakasprojekteihin liittyviä yksittäisiä työtehtäviä, kuten esimerkiksi koordinointi asiakkaamme Kaliforniassa toimivan palveluntarjoajan kanssa.

Entä minkä asioiden kimppuun käyt, kun palaat lomilta?

Lomien jälkeen on edessä yhden asiakkaamme kahden eri kehitysprojektin järjestelmäarkkitehtuurien suunnittelu ja itse ratkaisujen käytännön toteutus. Molemmat projekteista tullaan saattamaan onnistuneesti maaliin vuoden vaihteessa eli näiltä osin loppuvuoden kuviot ovat melko selkeät. Asiakkaamme projektien ohessa olisi lisäksi tarkoitus viimeistellä diplomityöni ja valmistua yliopistosta, käydä parilla Salesforce-kurssilla kartuttamassa lisäosaamista sekä olla mukana isoissa ja pienissä sisäisissä projekteissa.

Mitä lomasuunnitelmia sinulla on eli mitä aiot tehdä, kun perjantaina suljet toimiston oven?

Kesälomia allekirjoittaneelle on kertynyt kaksi viikkoa, joiden aikana olisi tarkoitus työstää diplomityötäni, lomailla hetki Lontoossa, juhlia ystävän häitä sekä rentoutua kotikaupungissani Kotkassa.

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Dream Team -haastattelussa Mikko Pirinen

Haastattelussa Mikko Pirinen, markkinointiautomaation sanansaattaja

Tänäkin vuonna on Dream Teamiimme liittynyt paljon päteviä ja fiksuja ammattilaisia. Nyt juuri juhannuksen ja kesälomien kynnyksellä tuli hyvä tilaisuus napata haastateltavaksi yksi tämän alkuvuoden loistorekryistämme, Espoon konttorilta käsin operoiva Mikko Pirinen. Herra tuli meille työskentelemään markkinoinnin automaation parissa, joten kyselläänpä häneltä hieman tarkemmin, mitä tuo touhu tarkoittaa käytännön tasolla.

Mikko Pirinen (kuva: Olli Huhtala Photography)

Millaisten asioiden parissa olet päässyt alkuvuonna työskentelemään?

– Ensimmäiset kuukaudet ovat menneet pääasiassa myynnin tukemiseen, tarvittavan lisäosaamisen kartuttamiseen, tiimin rakentamiseen sekä projektimallin ja materiaalien kehittämiseen. Dream Teamiin liittymisen myötä olen saanut myös tutustua tarkemmin Salesforce-alustaan ja sen mahdollisuuksiin sekä erityisesti keskittyä ja sertifioitua Salesforcen markkinoinnin automaation työvälineeseen eli Marketing Cloudiin. Toki olen ollut myös mukana monissa asiakasprojekteissa rakentamassa markkinoinnin automaation ratkaisuja asiakkaillemme.

Mitä asioita sinulla on juuri nyt työpöydälläsi?

– Yhden markkinoinnin automaation käyttöönottoprojektin viimeisiä, mittaamiseen ja prosessien hiomiseen liittyviä työtehtäviä. Lisäksi työn alla on BiiT:n omaan markkinointiin ja markkinoinnin automaation liittyviä asioita ja useampia myyntivaiheessa olevia projekteja.

Miten tiivistäisit pariin lauseeseen sen, mitä markkinoinnin automaatio tarkoittaa käytännön tasolla ja miksi yritysten kannattaisi siihen kelkkaan hypätä?

– Käytännön tasolla markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan tänäpäivänä sekä markkinoinnin työvälineitä että myös erityisesti sitä miten niitä käytetään ja miten niillä autetaan asiakasta asiakaspolun kaikissa eri vaiheissa – vieläpä niin että loppuasiakas saa personoitua ja hänen tarpeeseensa sopivaa viestintää oikea-aikaisesti. Miksi se on sitten tärkeää – suurin ja yhä kasvava osa ostoprosessista tehdään itsenäisesti ja markkinoinnin automaatiolla varmistetaan ostajan auttaminen ostopolulla juuri näissä vaiheissa, joissa muuta kontaktia ei ole. Toki markkinoinnin automaation hyödyntäminen ei rajoitu vain tähän vaiheeseen; sillä on yhä merkittävämpi rooli myös asiakkuuksien hoitamisessa myyntivaiheen aikana ja sen jälkeen.

Mihin suuntaan näet markkinointiautomaation lähitulevaisuudessa kehittyvän?

– Markkinoinnin automaatio on toiminut yhtenä merkittävimmistä ajureista muutoksessa asiakaskeskeisyyteen siirtymisessä. Uskon että tämä alkanut muutos jatkuu vahvana ja markkinoinnin automaatio sekä kaikki kommunikaatio ovat siinä erittäin keskeisessä osassa. Odotan myös innolla minkälaisia mahdollisuuksia nyt kehitetyt ja käyttöön tulevat tekoälyratkaisut tuovat, ja miten ne tulevat vaikuttamaan myös markkinoinnin automaation osalta. Salesforce-alustan jatkuva kehittyminen mahdollistaa yhä paremmin datan hyödyntämisen, siksi uskonkin että myynti, markkinointi, asiakaspalvelu ja kaikki muut toiminnot ovat tulevaisuudessa yhä lähempänä toisiaan palvelemassa asiakkaan tarpeita ja luomassa positiivista asiakaskokemusta.

Mitä suunnitelmia sinulla on tälle kesälle – niin työn kuin loman suhteen?

– Töiden suhteen tarkoitus on valmistella asiat ja projektit siten, että kun palataan lomilta elokuun alussa niin päästään heti täydellä vauhdilla projektien kimppuun. Tämän kesän lomamatka suuntautuu Sloveniaan – suunnitelmissa on ihastella hienoja maisemia, hyvää ruokaa ja maistuvia viinejä.

Entä mitä on luvassa loppuvuodeksi, kun lomat on saatu pois alta?

Tällä hetkellä näyttää siltä, että useita markkinoinnin automaation projekteja käynnistyy syksyn aikana. Uskonkin vahvasti, että olemme sen verran kiireisiä nykyisen tiimin kanssa, että saamme taas rekrytoida uusia asiantuntijoita kasvavaan joukkoomme.

Mitä terveisiä haluaisit lähettää asiakaskunnallemme?

– Ilokseni voin todeta, että asiakaslähtöiseen toimintaan ollaan siirtymässä miltei joka puolella – ainakin ajatuksen tasolla. Näiden asioiden käytäntöönvieminen ja jatkuva kehitys on nyt käynnissä ja haluankin painottaa, että jatkuva oppiminen ja muutos on toimintatapa, jonka nykyinen Salesforce-alusta sovelluksineen mahdollistaa. Paikalleen ei siis sovi pysähtyä hetkeksikään, mikäli haluaa olla kehityksen kärjessä ja hyödyntää jatkuvasti kehittyvän alustan uusia ominaisuuksia. Lisäksi, kuten mainittu, itse odotan paljon tulevilta tekoälyratkaisuilta – jatkossa siis voimme vieläkin enemmän keskittyä asioiden suunnitteluun rutiinitehtävien sijaan.

– Toivotan erinomaisen hyvää Juhannusta ja kesää kaikille!

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haastattelussa Niko Westman – asiakasymmärtämisen erikoismies

BiiT Dream Team Haastattelussa Niko Westman, Account Executive

Vuoden verran on ollut ilo sivusta katsoa Niko Westmanin työtä ja aina välillä myös osallistua samoihin projekteihinkin ahkeran herrasmiehen kanssa. Nyt kun satuin taas kerran samaan palaveriin kiireisen kaverin kanssa niin käytin tilaisuutta hyväkseni ja esitin Nikolle pari ajankohtaista kysymystä. Lue alta, mitä myyntitykillemme kuuluu näin kesän kynnyksellä.

Niko, mitä toimenkuvaasi kuuluu Dream Teamimme yhtenä kärkihyökkääjänä?

– Toimin Account Executivena, jonka vastuualueella on uusmyynnin puolella SMB-asiakkaat sekä olemassa olevat asiakkaat muutamaa key accountia lukuun ottamatta. Lisäksi harteillani on markkinoinnin automaation käynnistäminen myynnin vastaavana henkilöna BiiT:n MA-projekteissa. SMB-asiakashankinnan puolella teen vahvasti yhteistyötä Salesforcen Irlannin tiimin kanssa yrittäessämme saada lisää uusia asiakkaita SF-perheeseen.
– Nykyisten asiakkaidemme kanssa kehitämme yhteistyössä heidän bisnestään asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Siinä yhtenä päätavoitteena on olla asiakkaille aito kumppani liiketoiminnan kehittämisessä, eikä vain vastata asiakkaan pelkkiin teknisiin muutostarpeisiin.

Mitkä ovat ne ratkaisut ja palvelut, jotka eniten tällä hetkellä kiinnostavat asiakasyrityksiämme?

– Nyt alan kuumimpia puheenaiheita ovat myynnin ja markkinoinnin tuominen yhteen omista siiloistaan ja markkinoinnin automaation kehittäminen osaksi jokapäivästä myyntitoimintaa. Customer engagement layer on myös uusi käsite, josta monet haluavat tietää lisää. Se käytännössä tarkoittaa kaikkea sitä toimintaa jonka avulla yritys voi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden päästä toimimaan omassa ympäristössään. Tähän liittyviä työkaluja voi olla esim. customer & partner communityt, joissa asiakkaalle avataan laajempi rajapinta olla yhteydessä yrityksen järjestelmiin. Tällä tavoin partnerit voivat syöttää suoraan omia myyntimahdollisuuksiaan järjestelmään tai hoitaa jokin dokumenttien hyväksyttämisprosessi. Tällaiset alustat poistavat turhaa tiedon sirpaloitumista useammille alustoille ja sähköpostiin.
– Vielä yhtenä nostona voisin mainita CPQ-työkalun. Yhtenä suurimmista myyntiä helpottavista tekijöistä se auttaa myyjää määrittämään myytävän palvelun ja luomaan tarjouksen nopeasti ja vaivattomasti niin, että hänelle jää aikaa varsinaiseen myyntityöhön.

Mitkä ovat BiiT:n vahvuudet eli millä argumenteilla meitä asiakkaiden suuntaan puffaat?

– BiiT:llä on monia vahvuuksia, mutta ensimmäiseksi nostaisin ehdottamasti kulttuurimme. Meillä on töissä osaavia ja motivoituneita asiantuntijoita, joilla on erittäin ketterä kehitysasenne. Meillä on myös paljon kokemusta eri projekteista lukuisilta eri teollisuuden alalta. Sitä kautta kykymme ymmärtää asiakasta on erittäin kehittynyt ja nopeuttaa huomattavasti kykyämme tarjota aina juuri oikea ratkaisu oikeaan tilanteeseen. Viimeisimpänä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä, on uusi strategiamme mukainen asiakaskeskeisyys.
– Tavoitteena on aina ymmärtää oman asiakkaamme loppuasiakkaan tarpeet ja siten tarjota paras mahdollinen ratkaisu tukemaan bisneksen kehitystä.

Miten sinä itse käytät Salesforcea jokapäiväisessä työssäsi?

– Kun vuosi sitten tulin taloon, en ollut aiemmin käyttänyt CRM-järjestelmää niin kuin sitä pitäisi käyttää. Nyt en voisi elää ilman sitä. Oppiminen kesti hetken aikaa, mutta heti kun tajusin miten tehokkaasti saan viritettyä Salesforcen ohjaamaan omaa tekemistäni ja päivärutiiniani, olin koukussa. Järjestelmän tarkoitushan on tarjota myyjälle parhaat työkalut oman työnsä tueksi ja samalla mahdollistaa myynnin johdolle tämän prosessin seuraaminen. Olemme kehittäneet BiiT:n oman myyntiprosessin yhteistyössä koko myynnin kanssa, jotta se varmasti tukee kaikkia osapuolia, eikä pelkkää johtoa, niin kuin monesti käy epäonnistuneessa CRM-käyttöönotossa.
– Selkärankana toiminnallemme on, että kaikki data kirjataan järjestelmään, josta kuka tahansa voi seurata miten tietty myyntimahdollisuus eli ”oppo” etenee, mikä on seuraava toimenpide tai ketkä asiakkaan puolelta vastaavat hankkeesta. Tämä mahdollistaa keskittymisen itse myyntiin, eikä sisäiseen raportointiin tai sisäisiin palavereihin. Salesforce tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden kommunikoida omien työkaverien kautta Chatter-toiminnon kautta. Käytän tätä ominaisuutta päivittäin koska voin liittää tietyn kysymyksen tai kommentin tiettyyn myyntimahdollisuuteen tai projektiin. Voin tägätä kollegani viestiin ja odottaa hänen vastaustaan. Tällä tavoin keskustelut näkyvät myös muille, jos sama asia tulee esille tulevaisuudessa.
– Olen myös siirtynyt yhä enemmän käyttämään järjestelmää tien päältä Salesforce1-mobiiliappin avulla. On paljon mukavampaa näpytellä uusi oppo tien päällä nopeasti kännykän kautta, kuin ottaa kone esille ja alkaa täyttämään sieltä käsin ajankohtaisia tietoja.

Mitä suunnitelmia sinulla on kesän varalle – niin työn kuin vapaa-ajan suhteen?

– Tällä hetkellä kesä vaikuttaa vielä hyvin vähän myynnin arkeen, mutta juhannuksen lähestyessä asiakkaat jäävät lomille ja sitten pitää keksiä myös muuta tekemistä. Ajattelin opiskella kiireiden hellittäessä Salesforcen Trailheadeja, jotta ymmärtäisin yhä enemmän myös SF-platformin teknisempää puolta. Lomille jään heinäkuussa ja ainakin osaksi aikaa suunnistan Italiaan tutustumaan maan arkkitehtuuriin ja ruokakulttuuriin.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Asiakaslähtöisen yrityksen rakennussarja

BIIT TARJOAA: ASIAKASLÄHTÖISEN YRITYKSEN RAKENNUSSARJA

Asiakaslähtöiset yritykset menestyvät paremmin kuin yritykset, jotka eivät laita asiakasta keskiöön ja panosta asiakaskokemukseen.

BiiT on tehnyt alkuvuonna tutkimuksen, jossa on selvitetty suomalaisten yritysten asiakaslähtöisyyttä ja -keskeisyyttä. Tutkimuksen, asiakaskeskustelujen ja kokemuksiemme perusteella suomalaisten yritysten strategioissa on hyvin otettu huomioon asiakaslähtöisyys, asiakaskeskeisyys ja asiakaskokemuksen johtaminen. Tämä on hyvä alku ja heijastaa sitä, että asia koetaan yrityksissä strategiseksi ja tärkeäksi.

Haasteet ilmenevät strategian toimeenpanossa. Asiakaskokemus on monitahoinen asia. Auttaaksemme asiakkaitamme olemme luoneet asiakaslähtöisen yrityksen rakennussarjan, jonka olemme pelkistäneet seuraavaan kuvaan:


Asiakaslähtöisen yrityksen perustana on yrityskulttuuri. Asiakkaan kuuntelu, asiakaskokemuksen johtaminen ja odotukset ylittävä palvelu muodostavat rakennuspalikat. Näistä elementeistä muodostuu yhteistyö asiakkaan kanssa.

Asiakaslähtöiseksi yritykseksi tuleminen ei ole salatiedettä. Matka ei välttämättä kuitenkaan lopu koskaan. Siitä pitää huolen maailman ja asiakaskäyttäytymisen muuttuminen. Jokainen matka alkaa kuitenkin ensimmäisestä askeleesta. Se askel on parempi ottaa tänään kuin huomenna.

BiiT on parasta matkaseuraa tuolle matkalle!

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

IoT & Salesforce Lightning -demo Salesforce Essentials -tapahtumassa

IoT tulee – tulevaisuus rakennetaan nyt!

IoT (Internet of things) mahdollistaa nykyisin jo hyvin monipuolisia ratkaisuja. Erityisesti kenttähuollossa näitä sovelluksia voidaan hyödyntää tehokkaalla tavalla. Salesforcen omaan kenttähuollon ratkaisuun, Field Service Lightningiin voidaan liittää IoT-antureita, jotka mittaavat esimerkiksi lämpötilaa. Tämä sensoridata voidaan sen jälkeen tuoda Salesforce-ympäristöön jatkokäyttöä varten.

Lämpötila-anturit itsessään ovat hyvin pieniä, nuppineulan pään kokoisia (kts. kuva alla). Suurin osa IoT-laitteen kotelosta täyttyykin sen akusta, mutta sen halkaisija on silti vain muutamia senttimetrejä. Laitteet ovat hyvin käytännöllisiä, sillä nykyisellään niiden akut kestävät useamman vuoden ilman vaihtoa. Laite lähettää eteenpäin mitattavaa suuretta, sekä omaa lokaatiodataansa.

IoT-anturi

Kuvitellaan esimerkkitilanne, jossa meillä on teollisuuskäytössä oleva laite, vaikkapa muuntaja. Laitteeseen on kiinnitetty lämpötila-anturi, joka on ajastettu lähettämään dataa puolen minuutin välein. Muuntajaan tulee vika ja se alkaa kuumentua. Lämpötila ja lokaatiotieto tulevat virtana Salesforceen kenttähuollon ympäristöön, johon on konfiguroitu lämpötilan raja-arvoja. Kuvitellaan että laitteen normaali käyttölämpötila on 30 astetta, mutta Salesforce saakin tiedon laitteen 35 asteen lämpötilasta. Tällöin generoidaan automaattisesti työtilaus (Work Order) ja tausta-automaatiot osaavat suoraan kiinnittää asiaa hoitamaan lähimpänä kohdetta olevan huoltoteknikon. Teknikko saa tästä työtilauksesta ilmoituksen suoraan omaan mobiililaitteeseensa, jolloin hän pääsee tarvittaessa heti matkaan.

Teknikon työmääräin (Work Order) ja mobiilinäkymä

Etuina tällaisessa ratkaisussa on, että laitteita päästään korjaamaan jo ennen kuin ne menevät rikki. Kenenkään ei tarvitse käydä kohteessa tarkastamassa laitetta etukäteen tai lukemassa lämpötila-arvoja – järjestelmä huolehtii tästä ja ilmoittaa ainoastaan jos poikkeamia esiintyy. Näin pystytään ennaltaehkäisemään laitteiden hajoaminen ilman fyysistä paikalla oloa.

Field Service Lightning: Work Order View

Field Service & IoT -demo Salesforce Essentialsissa

Olemme BiiT:llä toteuttaneet edellä mainitun kaltaisen IoT-demon. Tätä ratkaisua on mahdollisuus tulla katsomaan ja testaamaan Helsingissä 10.5. järjestettävässä Salesforcen Essentials -tapahtumassa.

Käytössämme on Kaltiotin lämpötila-antureita, jotka lähettävät sensoridatan Salesforce-ympäristöön. Eri anturit edustavat kenttähuollon ympäristössä eri laitteita (Asset) ja tietyillä lämpötilan muutoksilla järjestelmään generoituu automaattisesti työtilaus sekä tausta-automaatioiden tekemiä jatkotoimenpiteitä. Näitä työtilauksia voidaan helposti seurata Field Service Lightningissa listanäkymästä, samoin kuin teknikoiden mobiililaitteista.

Sensorien lähettämää dataa on mahdollista seurata verkon välityksellä myös suoraan palvelimelta ja sitä voidaan esittää vaikka mittaristolla Grafanassa (kts. kuva alla). Tämä on hyvin käytännöllistä testausvaiheessa, tai kun tämän kaltaista IoT-ratkaisua ollaan toteuttamassa.

Grafana Dashboard

Oikeastaan vain mielikuvitus on rajana, millaisia ratkaisuja on mahdollista toteuttaa. Antureita löytyy moniin eri käyttötarkoituksiin: voidaan mitata esimerkiksi lämpötilaa, kosteutta tai ilmanpainetta. Lisäksi on mahdollista käyttää kiihtyvyysanturia, joka reagoi tärisevään liikkeeseen (laite on menossa rikki ja alkaa resonoida).

Kukaan ei vielä tiedä varmasti, millaisia IoT-ratkaisuja meillä on käytössä vaikka kymmenen vuoden kuluttua, mutta paras tapa ennustaa tulevaisuutta, on luoda sitä nyt.

Tervetuloa Salesforce Essentialsiin keskiviikkona katsomaan meidän esimerkki siitä, miten tulevaisuuden ratkaisut ovat osittain jo nykyistä arkipäivää!

Salesforce Essentials Helsinki – 10.5.2017

JAA SOMESSA

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haastattelussa Raimo Jalonen – kippari ja suunnannäyttäjä

BiiT Dream Team -haastattelussa Raimo Jalonen, Sales Director

Tammikuussa BiiT Dream Team sai kovan luokan vahvistuksen, kun Raimo Jalonen saapui johtamaan myyntiämme ja markkinointiamme. Siitä saakka meno on ollut vauhdikasta – rimaa on nostettu, kaasupoljinta painettu ja tekemistä terävöitetty kautta linjan. Raimo on ryhtynyt ohjaamaan tiimiämme selkeästi oikeaan suuntaan ja vakaalla otteella. Nyt parin kuukauden alkulämmittelyn jälkeen oli sopiva hetki kysyä mieheltä itseltään, että mitä kuuluu ja missä mennään.

Raimo Jalonen – BiiT Dream Team

Mitä olet tehnyt ennen liittymistä BiiT Dream Teamiin – ja miltä meidän tekeminen on tuntunut aikaisempaan kokemukseesi peilaten?

– Olen toiminut erilaisissa johtotehtävissä sekä amerikkalaisissa että suomalaisissa ICT-yhtiöissä koittaen rakentaa “voittavaa peliä ja joukkuetta”. Haasteiksi ovat aina kulminoituneet samat kolme asiaa: asiakasymmärryksen parantaminen, oman lisäarvon ja tarjoaman konkreettisempi määrittely sekä joukkueen innostaminen.

– Myös BiiT:n osalta haasteet ovat samanlaisia, mutta BiiT on uuden ajan dynaaminen kasvuyhtiö, jossa on sisäänrakennettuna erinomaisen toimintamallin etsiminen. Ihmiset ovat menestyksen nälkäisiä ja siksi muutosvastarintaa ei juurikaan esiinny. Toimimme lisäksi erinomaisen mielenkiintoisella alueella – asiakaskokemuksen parissa, jossa oikeasti voimme parantaa suomalaisten yritysten kilpailukykyä. Kyllä tässä ollaan aika täpinöissään!

Millaisten asioiden parissa olet nämä vuoden ensimmäiset kuukaudet työsi aloittanut?

– BiiT:n viime syksyllä luodun strategian mukaan muutamme painopistettämme enemmän teknologiasta asiakkaiden toimintamallien kehittämiseen. Tämä edellyttää merkittävää uudelleen suuntausta ja toiminnan muutosta myös myynnin ja markkinoinnin alueella. Ensimmäiset pari kuukautta ovat menneet uuden myynnin ja markkinoinnin toimintamallin kehittämisen ja toimeenpanon kanssa. Olen toki ehtinyt tavata muutamia asiakkaitakin, mutta odotan painopisteen siirtyvät enemmän asiakastyöhön tässä kevään myötä.

Mitä tämä vuosi vielä tuo tullessaan niin sinun kuin BiiT:n osalta?

– Meillä on muutamia erittäin mielenkiintoisia myyntihankkeita menossa ja niiden kotiuttaminen on erityisen tärkeää. Kaikki uuden strategian mukaiset onnistumiset muuttavat BiiT:n mainetta ja imagoa haluttuun suuntaan – ja siten edelleen edistävät strategiamme mukaista etenemistä.

– Tämän rinnalla oman toiminnan kehittäminen etenee askel kerrallaan ja vahvistaa myös omalta osaltaan asemaamme.

Mihin suuntaan näet niin kumppanimme Salesforcen, kuin laajemmin ICT-toimialan olevan menossa lähivuosina?

– Tällä hetkellä on selkeästi nähtävillä, että Salesforce ja muut “Born Cloud” -yritykset voittavat markkinaosuuksia perinteisiltä ohjelmistoilta. Tehokkaan pilvialustan tuomat mahdollisuudet antavat asiakkaille merkittävän kilpailukykyloikan, jollaista ei ole vähään aikaan nähty. Mielestäni tätä voisi verrata internetin tai älypuhelinten tuomaan loikkaan.

– Salesforce täydentää omia ohjelmistojaan kolmesti vuodessa julkaistavilla uusilla versioilla ja sen lisäksi tuo jatkuvasti uusia moduuleja osaksi tarjoamaansa. Uskon, että menestystarina on vasta alussa ja meillä sekä asiakkaillamme riittää puuhaa näiden uusien ominaisuuksien käyttöönotossa ja hyödyntämisessä seuraavan 3-5 vuoden ajaksi.

Millaisia terveisiä lähetät BiiT:n nykyisille ja tuleville asiakkaille?

– Salesforcen tuomat kilpailukykyedut ovat kaikkien saatavilla, Tärkeintä on tarttua rohkeasti toimeen ja lähteä viemään asioita eteenpäin. Nykyaikaisessa pilvimaailmassa kehittäminen tehdään pienin askelin, ketterästi ilman mammuttiprojekteja. Näin voidaan huomioida ympärillä tapahtuva jatkuva muutos. Asiakkaille on kriittistä omaksua myös hankinnoissaan tämä uusi toimintamalli ja budjetoitava jatkuvaan kehittämiseen riittävä panostus, jotta asiat etenevät tarvittavalla vauhdilla. KEEP GOING – DO NOT STOP!

Lopuksi vielä toivotan kaikki lämpimästi tervetulleiksi moikkaamaan minua Partner-osastollemme Salesforce Essentials -tapahtumaan toukokuussa. Jos et ole vielä ilmoittautunut tuohon tämän kevään ehdottomaan kohokohtaan niin tee se nyt heti.

Salesforce Essentials -ilmoittaumislinkki on tässä! 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Markkinoinnin Automaatio -konsulttia

PAIKKA TÄYTETTY – KIITOS MIELENKIINNOSTASI

BiiT – We Build Customer Companies

At BiiT our mission is to help our clients to transform their business to be customer driven. We are helping them to plan and implement the changes in the processes and technology to support the change. Our solutions are based on Salesforce.com software, the leading Customer Success platform in the world. Typically, our customer relationships are long-lasting and we work together towards joint goals.

We have modern premises in Keilaniemi, Espoo and the number of employees has just reached 40 people.

Sales and Marketing automation is one of our focus areas and the key success factor for our clients on their way to transform into customer-driven companies. Therefore we are searching for a new member to join our growing marketing automation team.

You would be working closely with our customers to define their needs and requirements. Furthermore, you would participate in technical implementation and support our clients in learning how to continuously serve their customers better in constantly changing environment.

We require:

  • Marketing and sales -minded approach
  • Willing to learn and continuously develop your skills in marketing automation area
  • Understanding of marketing automation’s role in business transformation
  • You are familiar with concepts such as inbound marketing and buyer’s journey
  • Experience in marketing automation implementation
  • Energetic, positive and customer-minded character
  • Good English and Finnish communication skills

We appreciate:

  • Pardot and/or Salesforce Marketing Cloud experience
  • Experience in marketing and/or sales operations
  • Salesforce and/or MA certifications
  • Salesforce ecosystem knowledge
  • Content management skills
  • Project management experience

We offer:

  • Fast growing market for our services
  • Opportunity to gain experience in Salesforce ecosystem
  • Results based compensation
  • Continuous learning environment and certification programs
  • Agile and modern business culture

For additional information, you can call or email:

Head of Marketing Automation Mikko Pirinen, +358 50 4033 358, mikko.pirinen@biit.fi

Please send your application and CV to recruiting(a)biit.fi latest on 5.5.2017.

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Software Developeria

SW Developer – join us!

As a JAVA software developer, we expect you to be curious and interested in designing and implementing new applications and customized solutions for numerous types of customers. Depending on your background, you will be expected to contribute technical requirements and participate in the full application life cycle from technical design to development, testing, and deployment. You will be interacting actively with the customers thus passion for solving customer’s challenges with software, is your great advantage.

Candidate profile:
– Experience in software development and software architectures
– Background in cloud computing
– Experience with custom application development and systems integration
– Several years of experience with JAVA
– Other programming skills considered as an advantage
– Web-development skills in HTML, CSS, JSP/ ASP
– Strong technical design skills and an ability to deliver customer driven solutions
– Excellent communication skills in English and Finnish language, both written and verbal are required

We offer:
– Interesting and dynamic working environment
– Competitive salary package
– Coaching and training for excelling in this role
– Opportunity to gain experience and grow in the field
– Professional and technically strong team members
– Immediate start as soon as right candidate is found

Please contact: recruiting[a]biit.fi or Mr. Ikla Puustinen (mob. +358 50 330 8525)

 

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Segmentointi on out, profilointi on in!

Asiakkuus – suhteet – hallussa! #9

Vähittäiskauppa on murroksessa

Vanhat kivijalkakaupat ovat helisemässä, kun uudet, nuoret, luovat ja teknologisesti kehittyneet yritykset valtaavat markkinoita. Kuinka vastata kilpailuun?

Asiakkaat haluavat samaa kuin aina ennenkin: laadukasta palvelua, heidän tarpeidensa tuntemista sekä kilpailukykyistä hinnoittelua. Mutta asiakkaiden ostokäyttäytyminen, viestintäkanavat ja odotukset ovat muuttuneet.

Asiakkaat voivat olla joko läheltä tai kaukaa. Asiakkaat voivat asioivat kaupassa tai netissä. He lähestyvät yrityksiä soittamalla, sähköpostilla, some-kanavien tai mobiiliapplikaation kautta. Tämä on monelle yritykselle vaikea rasti.

Asiakkaan tunnistaminen, sisäinen tiedonvälitys ja palvelukanavasta riippumattoman yhtenevän asiakaskokemuksen tarjoaminen on yrityksille vaikeaa. Vaikeuksien voittajat saavat palkinnoksi muidenkin asiakkuudet. 

Tässä kolmen kohdan checklist, jonka avulla voit tarkistaa onko teidän liiketoimintanne asiakaskeskeisyys matkalla huonompaan vai parempaan suuntaan.

1. Hyödynnätkö olemassaolevaa asiakastietoa uusien palvelumallien luomiseksi?

Tieto on valtaa. Suurin osa yrityksistä vastaa tähän kysymykseen myöntävästi.

2. Mallinnatteko unelma-asiakkaitanne demografisten tekijöiden vai heidän käyttäytymisensä perusteella?

Käytännön kokemukset ovat osoittaneet, että hyvien asiakkaiden käyttäytymisen mallintaminen ja mallin hyödyntäminen markkinoinnin sekä myynnin lisäämiseksi tuo parempia tuloksia kuin asiakkaiden luokitteleminen iän, sukupuolen tai muun ulkoisen tekijän perusteella.

Jotta tällaista profilointia voidaan tehdä, asiakkaasta pitää olla muutakin tietoa kuin nimi ja viime vuoden ostojen määrä euroissa. Olen huomannut, että Salesforce-alustaa liiketoiminnassaan hyödyntävät yritykset tietävät asiakkaistaan paljon, tieto on reaaliaikaista, sitä jalostetaan jokaisessa kanssakäymisessä ja tietoa jaetaan työntekijöiden kesken.

3. Pystyttekö sekä teknisesti että henkilökunnan puolesta tarjoamaan yhtenevää asiakaskokemusta asiakkaillenne?

Jos tekniikka on hallussa, hienoa! Olette melkein puolimatkassa. Järjestelmäkehityksen jalkauttaminen vaatii suurimmaksi osaksi ihmisten käyttäytymisen muutosta ja kehitystä. Meillä BiiT:llä omaan palvelufilosofiaamme kuuluu, että autamme teitä teknisten parannusten lisäksi saamaan myös tärkeimmän muutosvoimanne eli ihmiset mukaan kyytiin.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Field Service -ammattilaista

PAIKKA TÄYTETTY – KIITOS MIELENKIINNOSTASI

BiiT – We Build Customer Companies

We help our customers to transform their business to be customer driven. Our solutions are based on Salesforce.com software, the leading Customer Success platform in the world.
We help our customers to plan and implement the necessary change and journey, making them eventually a Customer Company. Usually our customer relationships are long and we work together during the whole journey. We have modern premises in Keilaniemi, Espoo and our number of employees has just reached 40 people.

Field Service Transformation is one of our focus areas and there is a growing number of customers, who want to improve their efficiencies and raise their customer experience to a whole new level. Therefore,

We are looking for a Field Service Professional to work in our Sales unit in demanding transformation projects

You would be working with the leading companies in Finland and your main task is to identify and initiate field service transformation projects, which would lead to a customer experience journey with BiiT. Supporting you we have the largest and most competent team of field service consultants in Finland.

You would be part of our consultative sales team, working closely with our Field Service Business Unit. Our office locates in Keilaniemi.

We require:

  • Experience in modern Field Service operations, preferably in international environment
  • Strategic thinking of modern Field Service business
  • Sales-minded consultative approach
  • Energetic, positive and self-going character
  • Good communication skills with ability to work in English

We appreciate:

  • Experience in Sales, Business Development or Transformation Programs
  • Understanding of modern Field Service solutions
  • Academic Education
  • Ambition to grow together with BiiT

We offer:

  • Fast growing market for our services
  • World leading software platform from Salesforce.com
  • Results based compensation
  • Continuous learning environment
  • Agile and modern business culture

For additional information, you can call or email:

Business Director, Antti Kuhmonen, tel. +358 50 590 3497 , antti.kuhmonen(a)biit.fi

Sales Director, Raimo Jalonen, tel. +358 40 589 4834, raimo.jalonen(a)biit.fi

Please send your application and CV to recruiting(a)biit.fi latest on Monday 27.3.2017.

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Seuraava sivu »