• Suomi
  • English

contact us

Countdown: 5 päivää Dreamforceen

img_3548-edit

Dreamforce lähenee ja fiilikset kohenee!

Haastan aina kaikkia varmistamaan, että ennen koulutusta tai workshoppia tulisi miettiä huolella, mitä tarkalleen ollaan tavoittelemassa kyseisestä tilaisuudesta. Omien ohjeideni mukaan nyt sitten tarkennan itse sitä, miksi olemme lähdössä Salesforcen supersuosittuun Dreamforce-tapahtumaan kollegani Ollin kanssa.

Tässä vähän esimakua tulevasta:

Tässä ovat minun keskeisimmät teemat tulevalle viikolle:

  • Neljä päivää aikaa ymmärtää ja oppia uusia ajattelutapoja
  • Tutustuminen uusimpiin innovaatioihin ja ideoihin eri liiketoiminta-alueille
  • Hauskanpitoa ja uusien mielenkiintoisten ihmisten tapaamista

1. Uusia ajattelutapoja

Digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet ovat nimenomaan mahdollisia digitaalisen teknologian ansioista, mutta todellisten digitaaliset velhot ovat ensisijaisesti muuttanneet sekä ajatustapaa että toimintamalleja. Eli ei niinkään digitalisoinneet jotain fyysistä, vaan muuttanneet kokonaan tavan toimia ja katsoa maailmaa. Tähän uskon saavamme runsaasti upeita esimerkkejä ja uusia ideoita.

IoT ja koneäly ovat tärkeitä teemoja, jotka ovat taatusti paljon esille ensi viikolla. Nämäkin uudet asiat pakottavat miettimään liiketoimintamalleja ja toimintatapoja erilaiseen asentoon, joten toivon näkeväni hyviä esimerkkejä siitä, mitä erilaiset yritykset ovat tehneet ja mitä ovat tekemässä.

2. Uusimmat innovaatiot eri liiketoiminta-alueille

Kaikki sessiot ensi viikolla liittyvät tavalla tai toisella asiakaskeskeisen toimintamallin saavuttamiseen. Kaikista eri toimialoista ja yrityksen funktioista on tulossa runsaasti uutta asiaa sekä Salesforcen asiakkailta että heidän omilta tuoteasiantuntijoiltaan. Veikkaan että jokaisesta esityksestä ja tapaamisesta jää jotain sellaista käteen, jota voidaan kääntää kilpailueduksi Biitin asiakkaille.

Omassa kalenterissa on buukattuna ainakin seuraavanlaisia sessioita:

  • Field Service -trendit ja -toimintamallit
  • Miten tulisi rakentaa asiakaskeskeinen myyntiorganisaatio?
  • Miten luot tehokkaan mallin markkinoinnin ja myynnin yhteispelille?
  • Muutosjohtamista ja teknologian tehokkaampaa viemistä arkipäivään
  • Johtaminen digitaalisella aikakaudella
  • Ihmisten kehittämisen tehostamista Salesforce-alustalla
  • Verkkokaupan kytkemistä osaksi arkipäiväistä kaupallista toimintaa B2B:ssä (tällä saralla on juuri lanseerattu Salesforcen Commerce Cloud)

Kerron lisää näistä ensi viikolla!

3. Pitämään hauskaa ihmisten parissa

Olen ennenkin käynyt San Franciscossa, mutta tällä kertaa mukana on runsaasti enemmän tuttuja. Lisäksi tiedän, että kaupunki herää varmasti henkiin eri tavalla, kun paikalla saapuu yli 200.000 osallistujaa – joiden kanssa tutustua ja verkostoitua.

Muutama huikea extra-asiaakin tulossa, kuten U2:n keikka, NFL-matsi – ja eiköhän viinitiloillakin tule käytyä!

Päivittelemme ensi viikon aikana kuulumisia San Franciscosta, joten ole kuulolla!

dreamforce-2016

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Asiakkuus – suhteet – hallussa! #3

Jouni Jyllinmaa / Account Executive

Boostaa bisnestä – vaikka vahtimalla vauvaa

Käsite ”ruuhkavuodet” on viime aikoina alkanut avautumaan minulle. Lapsiperheen arkiaikataulut kilpailevat kovasti työelämän kanssa. Jotta kokonaisuus pysyisi kasassa, eteen osuvat päällekkäisyydet pitää pystyä ratkomaan luovasti.

Ratkaisutaitoja ei opeteta koulussa, mutta maalaisjärki ja hyvä pelisilmä helpottavat hommaa. Joskus ihan yksinkertainen ystävällinen ele voi sekä tuoda työkaverille hyvän mielen etta auttaa asiakasta – ja vieläpä kasvattaa yrityksesi liiketoimintaa. Minä pääsin yhtenä aamuna boostaamaan BiiT:n liiketoimintaa kaitsemalla kollegani vauvaa.

Kuinka tasoittaa tietä luovien ratkaisujen löytämiselle? Tässä kolme teesiä kehittyneemmän kulttuurin kasvattamiseksi.

Parhaat ja omaan yritykseesi sopivat toimintatavat kannattaa jakaa eteenpäin ja juurruttaa yrityksen toimintakulttuuriin.

1. Teennäinen työn ja vapaa-ajan erottaminen on tyhmää

Työntekijät asettuvat janalle, jossa toinen pää jakaa elämänsä jyrkästi työn ja vapaa-ajan välille, ja toinen taas ei osaa erottaa niitä kirveelläkään. Väitän, että menestyvissä yrityksissä työn ja vapaa-ajan raja ei ole tarkka vaan molemmat puolet joustavat tarpeen ja prioriteettien mukaan.

Painotan edellisestä lauseesta sanaa ”molemmat”; jos jousto tapahtuu vain työelämän puolelle, kotijoukoissa ei kunnian kukko laula. Sen sijaan molempiin suuntiin tapahtuvat jousto lieventää arjen stressiä, auttaa priorisoimaan päivittäistä työtä ja sujuvoittaa elämää. Sekä perhe- että työelämä voittavat.

2. Tykkää työkaveristasi, kosketa kollegaasi – se lyö leiville

Urheiluvalmentajat tietävät, että mitä enemmän joukkueen jäsenet koskevat toisiaan pelin aikana, sitä enemmän joukkue voittaa otteluja. Samalla tavoin työkaverin olalle taputtaminen tai ylävitonen hauskan jutun, hyvän tapaamisen tai kaupan voittamisen yhteydessä sitoo porukkaa henkisesti yhteen.

Hyvä tiimihenki tuottaa tulosta, joten pingis- tai pöytäjalkapallopöydän hankkiminen toimistolle tai säännöllisen pelivuoron tarjoaminen työntekijöille saattaa olla kallista kahvikonetta monta kertaa tuottoisampi investointi.

screen-shot-2016-09-25-at-21-42-39

BIIT:n pöytäfutis on päivittäisessä käytössä, tämän pelin voittava joukkue kuvassa oikealla

3. Laita itsesi likoon – lojaalin lastenvahdin tapaus

Miten minä päädyin eräänä kauniina keskiviikkoaamuna kaitsemaan työkaverin vauvaa? Satuin kuulemaan kollegan puhelinkeskustelua puolisonsa kanssa:”Ai niin, olin unohtanut sen jutun. Eli se olis huomenna aamulla ysiltä? Vitsi, olin lupautunut yhteen tarjouksen läpikäyntitapaamiseen just silloin…” Tässä vaiheessa astuin esiin ja viittilöin hänelle: ”Ei hätää, mulla ei ole huomisaamulla tapaamisia, tuo poika meille tapaamisen ajaksi.”

Voin näin jälkikäteen tunnustaa, että tämän tarjouksen tekeminen vähän jännitti minua, olihan tässä jo yli kaksi vuotta vierähtänyt siitä, kun olin näin pientä vauvaa kannellut. Mutta kaupat syntyivät, kahdesti: Kollega toi vauvansa meikäläisen ”BiiT-parkkiin”, myyntikollegani sai tärkeän työkaverin vahvistukseksi mukaan tapaamiseen, asiakas sai täydellisen presentaation.

Lopputuloksena kaikille hyvä mieli. Ja yksi voitettu diili lisää.

fullsizerender-3

BiiT Dream Teamin nuorisosiipi uneksii yhä paremmista pilvipalveluista

Jouni Jyllinmaa
Account Executive
Biit Oy

 

FOLLOW JOUNI JYLLINMAA

linkedin_icon twitter_icon

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haastattelussa Matthew Fitzsimons, Senior Technical Architect

Dreamteam_logo

 

”Tämän vuoden aikana silmäni ovat lopullisesti auenneet näkemään Salesforcen valtavan potentiaalin ja monipuolisuuden”

Oli ilo istua yhden raskaan työpäivän päätteeksi alas ja nauttia kupponen teetä tänä vuonna riveihimme ilmestyneen Matthew Fitzimonsin kanssa. Monipuolinen herrasmies on lyhyessä ajassa osoittanut olevansa varsinainen kovan luokan Salesforce-osaaja, lahjakas tanssinopettaja sekä seremoniamestari, joka on ottanut hoitaakseen Espoon konttorimme after work -kinkereitä pubivisojen ja muiden mukavien aktiviteettien osalta.

#ollihuhtalaphotography

#ollihuhtalaphotography

Aloitetaan todellisella kliseekysymyksellä: Mikä sinut toi Suomeen?

Tulin tänne pohjoiseen tavattuani Irlannissa kauniin suomalaisen naisen. Oma ammatillinen taustani oli Irlannissa hotelli- ja ravintola-alalla, mutta heti Suomeen muutettuani aloitin IT-opinnot ja sillä polulla tässä ollaan oltu jo tovi, jos toinenkin.

Kuinka päädyit osaksi BiiT Dream Teamia ja mitä toimenkuvaasi kuuluu?

Halusin vaihtaa eräästä suuresta kansainvälisestä korporaatiosta hieman ketterämpään yritykseen, jossa voisin vapaammin kasvaa, kehittyä ja hyödyntää omaa laajaa osaamistani. Tällä hetkellä teen töitä Senior Technical Architect -positiossa ja vastaan ensisijaisesti suurten asiakasprojektien integraatioratkaisuista.

Mikä on tärkein oppi, jonka olet saanut työssäsi täällä BiiT:llä?

Tämän vuoden aikana silmäni ovat lopullisesti auenneet näkemään Salesforcen valtavan potentiaalin ja monipuolisuuden.

Millaisena sinä näet CRM-maailman tulevaisuuden?

Mielestäni CRM-toimiala on tulossa enemmän ja enemmän tietoiseksi ns. kolmansien osapuolten järjestelmien tärkeydestä ja tarpeesta niiden liittämiseksi saumattomasti osaksi ekosysteemiä.

Mihin suuntaan toivoisit alan kehittyvät isommassa mittakaavassa?

Olisi upeaa, jos niin järjestelmiä kuin ihan koodejakin saataisiin standardoitua ja samalla paketoitua jo lähtökohtaisesti paremmiksi, toimivammiksi ja valmiimmiksi kokonaisuuksiksi.

Lopuksi vielä pakko palata tuohon tanssiasiaan eli mistä siinä oikein on kyse?

No, aloitin tanssimisen jo nelivuotiaana ja tanssin kilpaa sekä Irlannissa että ulkomailla aina parikymppiseksi asti. Muutettuani sitten Suomeen aloitin tanssiopettajana Helsingin Tanssiopistossa opiskelujeni ohessa ja samalla ryhdyin järjestämään erilaisia opiskelijoiden tanssitapahtumia ympäri Suomea. Lähiaikoina aloitan tanssiopetuksen ala-asteikäisille, sillä omat lapseni ovat vahvasti ilmaisseet, että tanssi alkaa kiinnostaa sekä heitä että heidän koulukavereitaan.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Asiakkuus – suhteet – hallussa! #2

Jouni Jyllinmaa / Account Executive

Vältä viisauden vitsausta – tähtää tuloksellisiin tapaamisiin

Tämänkertaisessa blogissa käsittelen ihmisluonteelle ominaisen, mutta asiakkaan palvelua haittaavan käyttäytymismallin välttämistä

Tarina tekniikan tohtorista

Lapsuudenystäväni Juha on yksi älykkäimpiä koskaan tapaamiani ihmisiä. Älykkyyden lisäksi Juhalla on harvinainen kyky jakaa tietoansa eteenpäin: Hän osaa esittää vaikeat, monimutkaiset tai teoreettista taustatietoa vaativat asiatkin selkokielellä yleisölle, jonka ennakkotiedot asiakokonaisuudesta ovat vähäiset tai olemattomat.

Lukiossa Juha preppasi kaverinsa kiitettäviin tuloksiin matematiikan ja fysiikan yo-kirjoituksista. Myöhemmin hän auttoi minua selviämään yliopiston mikro- ja makrotaloustieteen tenttien manuaalisista laskutehtävistä. Väiteltyään tohtoriksi hän selitti viidessä minuutissa väitöskirjansa aiheen minulle kahvikupin ääressä.

Yhdessä vaiheessa työuraansa tutkija- ja asiantuntijaystäväni päätyi tekniseksi asiantuntijaksi mukaan globaalien pörssiyritysten välisiin monimutkaisiin ja pitkäaikaisiin myyntineuvotteluihin. Myyntipöytään joutuminen ei varsinaisesti ollut hänelle ykkös- eikä edes kakkosvaihtoehto, päinvastoin. Muistan ihmetelleeni, miksi ystäväni lähes vastoin tahtoaan laitettiin mukaan myyntitiimin matkoille. En ihmettele enää. Tästä lopussa lisää…

Curse of Knowledge

Stanfordin yliopiston psykologian opiskelija Elisabeth Newton teetti 1990 tutkimusryhmällään kokeen: Ryhmän jäsenet jaettiin kahteen osaan; naputtajiin ja kuuntelijoihin. Naputtajien tehtävänä oli esittää kuuntelijoille tunnettuja ja helposti arvattavia sävelmiä naputtamalla kappaleen melodian rytmiä kuuntelijoille. Ennen tehtävän suorittamista naputtajia pyydettiin arvioimaan, kuinka monta kappaletta kuuntelijat tunnistaisivat. He arvelivat, että noin joka toinen kappale tunnistetaan. Tutkimustuloksena kuitenkin oli, että vain joka neljäskymmenes laulu tunnistettiin. Naputtajien omat arviot olivat siis erittäin ylioptimistisia.

Tutkimusongelma ei ollut musikaalisuus, eikä rytmitaju, vaan ilmiö, jota kutsutaan termillä ”Curse of Knowledge”. Kun ihmisellä itsellään on paljon tietoa jostain asiasta, hän olettaa, että myös muut jakavat tämän tietämyksen. Meille on luontaisesti vaikeaa asettautua toisen, vähemmän valistuneen ihmisen asemaan. Törmäsin aiheeseen Jari Sarasvuon radio-ohjelmassa (Yle Areena / Sarasvuo, ihan ohjelman alusta), asiasta kiinnostuneille lisää löytyy esim. amerikkalais-kanadalaisen kognitiopsykologin Steven Pinkerin esitelmässä (https://www.youtube.com/watch?v=nP2dqCvRqPs).

img_5849-version-3

Visuaalinen esimerkki liian yksityiskohtaisesta kuvauksesta, kuvan ensi kertaa näkevän on mahdoton hahmottaa mitä kuva esittää

Curse of Knowledge yritysmaailmassa

Liike-elämässä on paljon Curse of Knowledge -tilanteelle helposti altistuvia suhteita: Yritysjohto ja työntekijät, markkinointi/myynti ja asiakkaat, konsernin pääkonttori ja liiketoimintayksiköt (Harvard Business Review: The Curse of Knowledge).

Yritysjohto tietää usein asioita, joita se ei syystä tai toisesta jaa työntekijöilleen. Tämän yritysjohdon keskenään jakaman informaation ansiosta johtajat pystyvät toimimaan määrätietoisesti sekä motivoituneesti kohti itselleen ja työntekijöijlleen asettamaansa tavoitetta. Mutta aidon innostuksen ja määrätietoisuuden välittäminen työntekijöiden päivittäiseen tekemiseen saakka voi olla tällaisissa tilanteissa vaikeaa: Työntekijäthän eivät tiedä sitä, minkä johto automaattisesti olettaa heidän ymmärtävän. Yritysjohdon on tärkeä tunnistaa tämä ilmiö ja sitä kautta välttää edellä mainitut tilanteet.

Markkinointi, tuotekehitys ja myynti saattavat yrityksen sisällä pyörittää jotain projektia kuukausia tai vuosia ennen kuin sitä aletaan markkinoimaan asiakkaille. Kun tuote/palvelu on läpikotaisin tuttu kaikille projektiin osallistuville, sen kommunikoiminen eteenpäin asiakkaille voi Curse of Knowledge -ansan takia epäonnistua surkeasti.

Suuryritysten sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässään ja markkinoinnissaan käyttämä kieli on usein hyvin geneeristä ja ympäripyöreää, joten sen kääntäminen työntekijöille ja/tai asiakkaille ymmärrettävään suuntaan on erittäin tärkeä ja liikevoittoa kasvattava taito.

Yhdysvaltalaisveljekset Dan & Chip Heath ovat tutkineet Curse of Knowledge -ilmiötä ja kirjoittaneet aihealueen ympäriltä useita bestsellereitä. Veljekset ovat siis osanneet kääntää laajan teoreettisen tietämyksensä isoille joukoille ymmärrettävään muotoon, ja siinä sivussa he ovat tehneet myös paljon rahaa. Veljeksiin ja heidän tuotantoonsa voi tutustua tarkemmin täällä: Heath Brothers.

Karkota kirous – lihota lompakkoasi

Viisauden vitsaus organisaation kroonisena vaivana voi siis vähentää liikevoittoa, huonontaa työntekijöiden motivaatiota, johdattaa asiakkaita kilpailijoiden syliin, kannibalisoida konsernin divisioonia toisiansa vastaan. Sitä todellakin kannattaa välttää.

Jokainen meistä on joskus ollut joko kuulijana ja/tai esiintyjänä tilaisuudessa, jossa asiantuntija/myyjä kertoo yrityksensä uudesta tuotteesta, teknologiasta, palvelusta tai ratkaisusta, mutta esiintyjän viesti ei avaudu kuulijoille. Jos viesti ei mene perille, harva uskaltautuu tai vaivaantuu kysymään ja tenttaamaan asiasta tarkemmin. Kun ymmärrys jää tavoittamatta, kauppoja ei synny, neuvottelut tyrehtyvät, ostetaan palvelu tarjoajalta, jonka tarinasta tajuttiin enemmän.

img_5818

Visuaalinen esimerkki paremmin esitetystä kokonaisuudesta – riippuu yhä kohdeyleisöstä, tunnistetaanko ympäristö.

1-2-3-Aja!

Tekniikan tohtori – tutkija – suunnittelijaystäväni päätyi mukaan myyntineuvotteluihin, koska hän osasi yksinkertaistaa ja selittää monimutkaisia teknisiä prosesseja sekä teknisille että ei-teknisille ihmisille tavalla, johon myyjät tai teknologiapuolen ihmiset eivät olisi normaalisti kyenneet. Uskon hänen panoksensa olleen monissa neuvotteluissa korvaamaton.

Meistä kaikista ei voi tulla täysin ystäväni kaltaisia, mutta parantamisen varaa varmasti on. Siksi olenkin kerännyt alle kolmen kohdan muistilistan teemalla: “Pois viisauden vitsauksesta – kohti menestynyttä myyntiä”.

1. Tunnista esiintyjät ja yleisösi

Jos olet liikkeellä samalla tapaamisrungolla jo kymmenettä tai sadatta kertaa, tämä on tiedostettava ennen tapaamista. Oikotietä onneen ei ole, sinulle ja kollegoillesi itsestäänselvät asiat tulevat tämän tapaamisen asiakkaille ensimmäistä kertaa. Mikäli asiakkaan puolella on teknisiä ihmisiä, tämä kannattaa huomioida, jos taas tapaatte markkinointi-ihmisten kanssa, lähestymistapaa kannattaa todennäköisesti viilata toiseen suuntaan.

2. Visualisoi valistuneesti

Useiden tutkimusten mukaan suurin osa ihmisistä on visuaalisia oppijoita, taulukoiden, värien, kuvien ja symbolien kautta saat agendasi paremmin perille (https://www.psychologytoday.com/blog/get-psyched/201207/learning-through-visuals / http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=587201 ).

3. Yksinkertaisuus on ylivoimaa

Jos pystyt tiivistämään koko tapaamisen tavoitteen asiakkaalle lyhyesti ja ymmärrettävästi selkokielellä, tapaamisesta tulee todennäköisesti tuloksekas niin asiakkaalle kuin sinulle itsellesikin.

Uskon, että yllä olevan listan läpikäyminen ja vaadittavien toimenpiteiden tekeminen riittävän ajoissa ennen tapaamista tuo tuleviin asiakaskohtaamisiisi lisäarvoa niin asiakkaalle kuin sinullekin!

Jouni Jyllinmaa
Account Executive
Biit Oy

 

FOLLOW JOUNI JYLLINMAA

linkedin_icon twitter_icon

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

B2B – Tartu monikanavaisen myyntimallin mahdollisuuksiin

img_3548-edit

 

Kuvittele että aina kun haluat asioida pankin kanssa, pitäisi soittaa, jättää soittopyyntö tai lähettää sähköpostia omalle asiakasvastaavalle tai aspaan saadaaksesi sitä mitä haluat. Sekä pienet että isot asiat, kaikki hoituisivat samalla tavalla. Sehän olisi hullua!

Yhtä hullua on se, että moni B2B-organisaatio toimii juuri tällä tavalla, vaikka se mitä he myyvätkin ei ole sen monimutkaisempaa kuin pankkien tarjoamat palvelut. Se mihin pankkien toiminta on menossa, olisi monelle B2B-yritykselle hyvä benchmark. Asiointi hoituisi etäpalavereilla oman asiakasvastaavan kanssa ja taskusta löytyisi applikaatio, jolla saisi asiat nopeasti hoidettua.

Handelsbankenin malli sopisi monelle B2B-myyntiorganisaatiolle. Jokaisella asiakkaalla on asiakasvastaava, jonka kanssa voi istua alas, jos on jotain tärkeämpää asiaa. Muuten asiointi hoituu verkkopankin kautta. Henkilökohtainen ja laadukas palvelu on Handelsbankenin erottava tekijä. Se lisättäköön tähän disclaimeriksi, että pankkitoiminta on kieltämättä paljon passiivisempaa kuin mihin suurimalla osalla B2B-organisaatioista on varaa olla. Haen tässä vain vähän eri kulmaa, jotta voidaan analysoida sitä, mitä tulisi kehittää.

Tehokkaimmat organisaatiot toimivat monikanavaisesti

Vaikka verkkokauppa laitetaan pystyyn niin ei se itsestään tilauksia saa luotua. Tilauksia ei saada, vaikka niin uutisissa kirjoitetaan. Fakta on se, että kyllä ne sielä markkinalta edelleen haetaan hyvällä myyntiosaamisella. Tärkeintä on miettiä sitä, miten kaikki kanavat toimivat yhdessä, vahvana yhdistelmänä, asiakkaiden paremman hallinnan mahdollistamiseksi. On erilaisia myyntiprosesseja erilaisille asiakkaille. Löytyy valtavia eroja eri toimialojen välillä, sekä myös siinä miten nykyisä vs. uusia asiakkaita hoidetaan. Mutta se mikä on yhteistä, on tehokkuuden nostaminen organisoitumalla ja rakentamalla prosessit asiakkaiden ostoprosessin ympärille. Tässä alla McKinseyn tuloksia tästä asiasta.

”Companies that effectively sell across multiple channels achieve more that 40 percent higher sales ROI than companies wedded to a single-channel model”
– McKinsey & Company

salesforce-multichannel

Asiakaslähtöisesti monikanavainen

Tarvitsevatko kaikki asiakkaat todellakin aina palavereja kasvotusten? Pitääkö myyjän aina tehdä tilaukset? Mitkä vaiheet myyntiprosessista tuovat vähiten lisäarvoa asiakkaille?
Pohtimalla näitä avautuu ajatuksia siitä, että nykyisellä keskinkertaisella B2B-organisaatioilla on runsaasti varaa uudelleenorganisoitua heidän asiakkaidensa ostoprosessin ympärille. Jos haluaa aidosti muokata omaa toimintaansa asiakkaiden ostoprosessin ympärille, on mietittävä tarkemmin miten asiakkaat segmentoidaan ja miten heidän ostoprosessinsa eroavat toisistaan. Mistä se todellinen lisäarvo syntyy?
Sen jälkeen on vasta aika miettiä oman organisaation roolit, prossesit ja kanavat kuntoon. Parhaillaan tämän johtaa siihen, että asiointi on tehokkaampaa ja henkilökohtaisempaa asiakkaiden suuntaan. Yritykselle liiketoiminta on kannattavampaa, kun kaikkia asiakkaita ei hoideta samalla tavalla.

P.S. Tekoälyn ja koneoppimisen myötä valtava osa B2B-myyntiprosessista on automatisoitavissa seuraavan 5-10 vuoden sisällä. Tämä on hyvä juttu asiakkaille ja huono juttu keskinkertaisille myyjille, jotka eivät tuo lisäarvoa asiakkaille. Markkinoinnin automaatio on jo näyttänyt, kuinka myyntiprossesin alkuvaiheet automatisoidaan. Se on pelottavan/ihastuttavan tehokasta oikein toteutettuna!

 

FOLLOW JAN ROPPONEN

linkedin_icon twitter_icon

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Asiakkuus – suhteet – hallussa! #1

Jouni Jyllinmaa / Account Executive

Kuinka nousta hyvästä erinomaiseksi?

Jos olet oikealla alalla oikeaan aikaan, yritykselläsi menee todennäköisesti hyvin. Mutta nousevassa markkinatilanteessakin on aina yrityksiä, joilla menee kilpailijoitaan paljon paremmin. Laskusuhdanteessa erot vaan korostuvat – toiset porskuttavat kärjessä entistä vahvempina.

Tämä herättää kysymyksiä: Kuinka tietyt yritykset pystyvät takomaan vahvaa tulosta, markkinatilanteesta huolimatta? Ja henkilökohtaisemmin, miksi tietyt samalla alalla toimivat asiakasyritykset tai palveluntarjoajat tuntuvat minulle itselleni muita läheisemmiltä?

1. Ole proaktiivinen

Verrattaessa hyviä ja erinomaisia yrityksiä yksi merkittävä ero löytyy viestinnän laadusta: Erinomaisesti pärjäävät yritykset onnistuvat hyviä paremmin asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoitamisessa. Erinomaiset yritykset pitävät säännöllisesti ja ennakoivasti yhteyttä asiakkaisiinsa. Erinomaisissa yrityksissä kysytään päivittäin sekä työntekijöiltä että asiakkailta: “ovatko asiakkaat meihin tyytyväisiä, ja jos ei, miksi näin on?” ja “palvelemmeko asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla?”. Hyvät yritykset tyytyvät samaan aikaan katselemaan tuloksia ja taputtelemaan itseään selkään. Sitten eräänä päivänä myyntikäyrien kääntyessä laskuun, ihmetellään miten tähän on päädytty. Aiheesta lisää Tom Gimblen blogipostauksessa: The Biggest Difference Between ’Good’ and ’Great’ Companies.

2. Käytä asiakkaan kieltä

Pilvipalvelujen maailmassa järjestelmät kehittyvät kovaa vauhtia ja uusia versioita, applikaatioita sekä teknisiä alustoja syntyy lähes päivittäin. Tämä voi aiheuttaa tilanteita, jossa asiakas ei ymmärrä mitä haluat hänelle tarjota. Muista, että on aina asiakasvastuullisen vastuulla käyttää sitä kieltä ja terminologiaa, mitä asiakas ymmärtää.

3. Välitä asiakkaistasi

B2B-puolella asiakkaat eivät ole henkilöitä vaan yrityksiä. Mutta yrityksetkin koostuvat ihmisistä, joten asiakassuhde on myös B2B-puolella kuin ihmissuhde ja siksi siihen pätee pitkälti samat lait kuin ihmissuhteissa yleensä: kun (liike)suhdetta hoitaa hyvin, suhteen sisäinen luottamus kasvaa. Luottamus taas lisää molempien osapuolien varmuutta suhteen pysyvyydestä. Tämä edesauttaa suhteen rehellisyyttä: niin positiivinen kuin negatiivinenkin palaute voidaan antaa suodattamatta sellaisena kuin se on. Negatiivisen palautteen rooli on ehkä hieman yllättävästi se tärkeämpi, se paljastaa asiakassuhteen todellisen laadun niin asiakkaan kuin asiakasvastaavankin puolelta.

fullsizerender-2

1-2-3-Aja!

Aidosti toimivan liikesuhteen luominen edellyttää asiakasvastaavalta siis aktiivisuutta, kieltä, jota asiakas ymmärtää sekä rehellistä kiinnostusta asiakkaan hyvinvoinnista. Kun nämä kolme asiaa on sinulla ja kollegoillasi hallussa, huomaat myyntiluvuista sekä puhelimen soimisesta, että teidän yrityksenne kuuluu erinomaisten joukkoon.

 

FOLLOW JOUNI JYLLINMAA

linkedin_icon twitter_icon

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Front-end-kehittäjiä

Dreamteam_logo

Haemme Front-end-kehittäjiä Espooseen

Haluamme tarjota entistä laajempia palveluita asiakkaillemme, joten tarvitsemme kunnianhimoiseen joukkoomme Espooseen asiansa osaavia Front-end-devaajia.

Tehtävässä menestyminen edellyttää:

– Syvällistä, työkokemuksen kautta hankittua modernien Front-end-teknologioiden tuntemusta

– Ymmärrystä responsiivisten digitaalisten palveluiden suunnittelusta

Arvostamme lisäksi:

– Aiempaa kokemusta ja/tai kiinnostuneisuutta käyttöliittymäsuunnitteluun (UI/UX)

BiitFORCElogo-RGB (1)

Luonteeltasi olet järjestelmällinen, huumorintajuinen ja idearikas. Tekemisessäsi korostuvat joukkuepelaamisen arvot, mutta osaat toimia myös itseohjautuvasti. Ymmärrät sekä isomman kuvan että hyvin pienten yksityiskohtien tärkeyden lopputuotteen kannalta.

 

Tarjoamme sinulle:

– Mielenkiintoisia ja monipuolisia tehtäviä

– Rennon ja miellyttävän työympäristön nuorekkaassa sekä jatkuvasti kasvavassa tiimissä

– Kilpailukykyisen palkan ja muut työsuhde-edut

 

Haemme yritykseen pitkäaikaista ja monipuolista osaajaa. Hakemuksen palkkatoivomuksineen voit lähettää osoitteeseen: recruiting(a)biit.fi

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Miten luot kilpailuetua itsellesi asiakkaan aikakaudella?

Jan Ropponen

 

Lähes joka puolelle levinnyt ja nopeasti kehittyvä nettiyhteys, sekä erilaiset päätelaitteet ja ohjelmistot ovat jo murtaneet sekä myllertäneet useita toimialoja. Esimerkkejä maailmalta ja Suomesta on paljon, kuten: viihde (Netflix, Spotify, online-uhkapelit, Rovio, Supercell ja aikuisviihde), matkustaminen (Expedia, Finnmatkat, Airbnb ja Aurinkomatkat), viestintä (Skype, WhatsApp ja Facetime) vähittäiskauppa (Amazon, Alibaba, Zalando, E-Bay ja Verkkokauppa.com) ja media (Facebook, LinkedIn, Oikotie.fi jaTori.fi). Nämä ovat esimerkkejä uudesta aikakaudesta, jonka moni on nimennyt asiakkaan aikakaudeksi. Ensimmäistä kertaa asiakas on ohjaavassa roolissa, ei yritys.

Tätä aikakautta kuvaa hyvin se, että fyysinen ja digitaalinen maailma tulevat yhteen ja maailma siirtyy älyaikakauteen, kun kaikki ihmiset ja asiat ovat yhteydessä toisiinsa (Internet of Things, IOT). Koneiden yhdistäminen ohjelmistojen ja internetin kanssa on johtanut niihin asioihin, joita jatkuvasti näkee uutisissa: tekoäly, itsestään ohjautuvat autot, laivat, lentokoneet ja junat. Puhutaan älykodeista, älykelloista, älylaseista ja muistakin ihmisen mukana kulkevista asioista, kuten puettavista älyvaatteista. Blockchain-teknologiasta povataan seuraavaa finanssivallankumousta. Biologian puolella puhutaan muokattavasta DNA:sta.

Paljon tapahtuu ja maailma ei koskaan palaa takaisin samoihin tuttuihin, aikaisemmin toimiviksi havaittuihin liikemalleihin. Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus (tai pakko) siirtyä tämän vallankumouksen aikana eteenpäin omalla markkinallaan.

Maailma on kaaottinen – asiakaslähtöiset yritykset pärjäävät jatkossakin

Maailma on niin läpinäkyvä ja nopea, että tuotteet ja liiketoimintamallit ovat salamannopeasti ja helposti kopioitavissa. Toimijoita on helppo kilpailuttaa ja vertailla. Tämä johtaa siihen, että on pakko hakea kilpailuetua panostamalla yrityksen tärkeimpään omaisuuteen eli asiakkaisiin ja heidän entistä parempaan palveluun ja auttamiseen.

service-cloud-a-new-era-of-service-for-the-connected-world

Kaksi kulmaa kestävän kilpailuedun rakentamiseksi

1 Asiakaskokemuksen muokkaaminen kilpailueduksi

Kaikista kohtaamisista ja asiakkaan pienimmistäkin toimenpiteistä voidaan tällä aikakaudella kerätä tietoa. Datan kerääminen ja hyödyntämisen pitäisi johtaa siihen, että on mahdollista rakentaa faktapohjalta asiakaslähtöinen toimintamalli kaikille yrityksen funktioille. Kyseessä ei ole pelkästään perinteisestä asiakasdatasta, jota kenties manuaalisesti syötetään tai integraatiolla tuodaan CRM:ään muista järjestelmistä. Nyt pystymme keräämään myös esimerkiksi tekoälyn avulla dataa eri lähteistä 24/7 ja tämän rikastetun tiedon avulla on mahdollista nostaa asiakaskokemuksen tasoa.

Jos jokainen työntekijä toimii sen tiedon pohjalta mitä kerätään ja kaikki markkinoinnillinen viestintä asiakkaille perustuu tähän asiakastietoon, olemme tilanteessa missä myynti ja markkinointi nähtäisiin selvästi enemmän aitona palveluna asiakkaalle. Kun myynti ja markkinointi tuntuvat palvelulta asiakkaan mielestä, voidaankin jo puhua aidon kilpailuedun saavuttamisesta kilpailijoihin nähden.

2 Tarjooman muokkaaminen entistä syvemmin osaksi asiakkaan elämää

Olisiko teillä mahdollista auttaa asiakkaita enemmän siirtymällä eteenpäin arvoketjussa tai luoda kokonaan uutta toimintamallia?

Tätä kuluttajapuolella on mietitty ja lähdetty muokkaamaan mm. UnderArmourilla ja Nikella. UnderArmour on sanonut, että muutaman vuoden sisällä kaikki heidän myymänsä vaatteet sisältävät jonkun ”älykkään elementin”. Nike+ ohjelma tuo asiakkaille tietoa omasta liikunnasta. Perinteinen kenkävalmistaja tuottaa dataa asiakkaille ja tämän kautta pääsevät syvemmin osaksi heidän arkipäivää.  Raskaan teollisuuden puolella Konecranes on sanonut, että heidän toimialallaan hallitsee tulevaisuudessa markkinaa se, joka kerää ja hallitsee datan. Tämä on mielenkiintoinen visio ja varmasti totta lähes kaikilla muillakin toimialoilla.

Tuotteiden ja palveluiden muokaaminen

Moni yritys on siirtynyt perinteisestä tuotemyynnistä kokonaisten järjestelmien toimittamiseen tai vuokraamiseen, jossa tuotteet ja fyysiset laitteet ovat osa tätä kokonaisuutta. Laitteita seurataan etänä ja pystytään ennaltaehkäisemään vahinkoja. Tämä on mahdollistanut sen, että moni pystyy tarjoaamaan asiakkailleen ns. ”Performance Based”-mallia, jolloin asiakas maksaa saavutetuista hyödyistä. Tämä on aikamoinen win-win-tilanne molempien kannalta, sillä asiakas uskaltaa tehdä päätöksen ja asiansa osaava toimittaja saa hyvät katteet. 

Asiakkaan aikakausi on asiakaslähtöisten yritysten aikakausi

Asiakaslähtöinen yritys on valmis muokkaamaan liiketoimintaansa hyödyntämällä tämän päivän tarjoamia mahdollisuuksia, koska se tarkoittaa, että he pystyvät auttamaan asiakkaitaan entistä paremmin. Aito halu muokata yrityksen toimintaa asiakkaiden hyväksi, luo kilpailuetua, kun sen tekee paremmin ja aidommin kuin kilpailijat.

Follow Jan Ropponen

linkedin_icon twitter_icon

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Myynnin transformaatio – mitä se vaatii?

Jan Ropponen

 

Digitalisaation aiheuttama murros ostamisessa ja kaupan kansainvälistyminen ovat tuoneet jokaiselle toimialalle valtavaa painetta. Nämä kaksi asiaa pakottavat myyntiorganisaatioita uudistamaan toimintatapojaan. Tavalla tai toisella.

Sana ”transformaatio” tuppaa nousemaan vilkkaasti esille näissä uudistamis- ja muutoskeskusteluissa ja sitä käytetään usein varsin heppoisin perustein. Erityisesti myyntiin liittyvässä kehityksessä ja muutoksessa tuntuu olevan niin, että usein jonkun uuden työkalun tai teknologian käyttöönotto tuntuu tarkoittavan yhtä ja samaa kuin transformaatio.

Mutta mitä on todellinen transformaatio ja mitä se vaatii?

Maailma on mennyt sen verran kovaa vauhtia eteenpäin, että jokaisen tulisi palata piirustuspöydälle miettimään asioita uudestaan. On kyettävä miettimään, miten rakentaisi asiat, jos pitäisi aloittaa nollasta. Miten organisaation tulisi toimia vuonna 2016, jos voisi kaiken aloittaa uudestaan?

Transformaatio tarkoittaa kokonaisvaltaista muutosta, mitä ei viedä läpi yhdestä näkökulmasta, vaan myllerretään koko organisaatiota jokaisesta kulmasta kuntoon. Businessdictionary.com:n mukaan transformaatio tarkoittaa seuraavaa: ” In an organizational context, a process of profound and radical change that orients an organization in a new direction and takes it to an entirely different level of effectiveness.

Mitä myynnin transformaatio edellyttää?

Myynnin transformaation mahdollistamiseksi moni hankkii uusia järjestelmiä. Tämä on ehdottomasti pakollinen osa transformaatioita, mutta silti vain yksi osa sitä. Tosiasiassa järjestelmävalintojen tulisi tulla vasta lopputulemana siitä, mitä ollaan tavoittelemassa. Toki on erittäin suositeltavaa tutkia eri referenssitoteutuksia teknologiaratkaisuista, sillä katsomalla näitä saattaa saada erittäin hyviä ideoita ja inspiraatiota oman tekemisen muutokseen.

Tässä alla on seitsemän näkökulmaa myynnin transformaatiosta – ja muutama ajatus niistä jokaisesta. Ilman näitä osa-alueita myynnin transformaatio ei onnistu.

Asiakasymmärrys – Myynnin tehostaminen ei onnistu ilman asiakasymmärryksen lisäämistä. Oikeastaan kaikki muut elementit ovat riippuvaisia tästä asiasta. Oletteko kategoroisoinneet, profiloinneet ja piirtäneet auki yksityiskohtaisesti miten asiakkaanne asioivat kanssanne ja käyttävät tuotteitanne sekä palveluitanne? Missä teillä on nyt kehitettävää ja miten voisitte toteuttaa asioita entistä asiakaslähtöisemmin?

Visio & strategia – Missä meidän pitää olla – ja milloin? Miksi tämä on tärkeää? Näiden asioiden hahmottaminen konkreettisilla ja mitattavilla tavoitteilla mahdollistaa seurattavan suunnitelman tekemisen. Seurattava suunnitelma toimii tiekarttana muutoksen läpiviemisessä.

Resursointi – Myynti on sen verran haastavaa, että yksi henkilö ei pysty enää hoitamaan yksin kaikkia tehtäviä. Moni toimii silti tänä päivän tehottomasti, antamalla liian monta vastuualuetta yhdelle henkilölle. Myynnistä on tullut tiimipeli, eikä yksinäinen susi enää pärjää. Tehtävät on eriytettävä eri rooleihin. Joku hoitaa inbound-markkinointia (eli liidejä), joku prospektointia, joku keskittyy uusiin asiakkaisiin, muut avainasaikkaisiin ja nykyasiakkaisiin.

Prosessit – Jos eri myyntitehtävät eriytetään rooleihin, on oltava entistä selkeämmät prosessit, joita on helppo seurata ja johtaa. Yleensä resursointi ja prosessien suunnittelu etenee käsikädessä, keskittyen asiakkaiden ostopolkujen ja asiakkaiden elinkaaren mahdollisimman hyvään haltuunottoon.

Markinoinnin ja myynnin yhteispeli – Kaksi asiaa pitäisi tällä osa-alueella muuttua radikaalisti. A) Markkinoinnin tulisi muuttua tulosvastuulliseksi. B) Fokus pitäisi olla €:ssa, eli miten myynti ja markkinointi yhdessä tuottavat liikevaihtoa yritykselle.

Tästä johtuen monesta myyntijohtajasta onkin tullut Chief Revenue Officer.

Asiakkuuksien johtaminen ja automatisointi järjestelmillä  – Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli – sekä tiimityö myynnissä – eivät onnistu ilman helppoa alustaa, jolla tehdä töitä yhdessä ja läpinäkyvästi.

Osa transformaatiota on myös yleensä kirjattu tavoitteisiin;  esimerkiksi se, että pitäisi nopeuttaa tarjouksentekoprosessia, jotta olisi mahdollisuus voittaa vaikka 20% enemmän kauppoja inbound-liideistä. Tähän oikea järjestelmää tuo apua – sillä voidaan virtaviivaistaa ja sähköistää koko prosessi, jotta siitä tulee koko organisaation tehokas toimintatapa.

Organisaation kyky näkemyksellisesti haastaa asiakkaita – Kilpailu kovenee ja tuotteet hyödykkeistyy. Kyky myydä ja erottautua massasta on pakollista. Tämä tarkoittaa sitä, että vain ne jotka todellisesti ymmärtävät asiakkaiden maailmasta sen verran, että pystyvät olemaan näkemyksellisiä ja haastaa asiakkaita, tulevat pärjäämään.

Tilausten vastaanottajien ja kahvittelijamyyjien aika on ohi!

Tässä oli seitsemän eri näkökulmaa siihen, mitä aito myynnin transformaatio vaatii. Näiden jokaisen kategorian alle voidaan niputtaa laaja paketti muitakin asioita, kuten esimerkiksi myyntiprosessin alle: miten avainasiakkuuksia johdetaan tehokkaammin, miten pienimmät ohjataan itsepalvelukanaviin, miten uusia asiakkaita hankintaan tehokkaammin, miten tarjoukset tehdään nopeammin, mikä tarjousten hinnoitteluprosessi olisi sujuvampaa?

Myynnin transformaatio on aidosti sitä, että mietitään koko myyntitoiminta uudestaan. Se tapahtuu miettimällä, mitä tekisit jos pitäisi antaa koko organisaatiolle kenkää ja heittäisit kaikki nykyprosessit ikkunasta ulos? Pohtimalla tätä, meidän pitäisi päästä lopputulokseen siitä, miltä maailman paras myyntiorganisaatio voisi näyttää vuonna 2016.

Transformaatio on sitä, että tätä visiota lähdetään sitten toteuttamaan.

 

Follow Jan Ropponen

linkedin_icon twitter_icon

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Asiakkaidemme menestys on kasvumme kulmakivi

biit-profiili

 

Se on taas reippaasti yli puolet tästäkin vuodesta jo takana ja paljon on tapahtunut täällä päässä. Olemme kasvaneet todella huimaa ja hienoa vauhtia koko alkuvuoden. Kiitos tästä kuuluu luonnollisesti teille, hyvät asiakkaamme ja kumppanimme. Kasvavan kysynnän vuoksi rekrytoimme jatkuvasti lisää asiantuntijoita – palkaten BiiT Dream Teamiimme kaiken aikaa niin konkareita kuin myös nuoria lahjakkuuksia.

Ensimmäisenä puolivuotisjaksona on meitä alati kasvavien asiakasprojektien lisäksi työllistänyt strategiauudistus ja sisäinen keskustelu siitä, mitä meistä tulee isona. Toisin sanoen pohdimme yhdessä sitä, mihin suuntaan haluamme tulevaisuudessa mennä yrityksenä. Puhumme siis esimerkiksi niistä palveluista, joita tarjoamme asiakkaille, miten niitä toimitetaan – ja millaisten arvojen ympärille toimintamme muodostuu tulevaisuudessa. Sen tiedämme jo nyt, että haluamme jatkossa olla entistäkin asiakaslähtöisempiä ja auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään aina vaan paremmin ja paremmin.

ASIAKASlähtöisyys

Asiakkaamme ovat entistä enemmän haasteellisten aikojen edessä. Monille heistä tämä tarkoittaa isoja muutoksia ja vanhojen liiketoimintamallien kehittämistä. Meille tämä tarkoittaa jatkuvaa painetta kehittää myös omaa suuntaamme, osaamistamme ja palveluitamme, sekä asiakaslähtöisen toimintamme viemistä käytäntöön kaikin mahdollisin tavoin. Nykyisessä ja tulevassa menestyksessämme on kyse asiakkaan auttamisesta, jotta he puolestaan voisivat palvella paremmin omia loppuasiakkaitaan. Haluamme tarjota asiakkaillemme alustat, keinot ja tuen saada heidän omat asiakkuudet haltuun.

Tätä tukea ja asiakkaan liiketoiminnan kehittämistä sekä kasvun tukemista ei enää tehdäkään pelkällä force.com-pohjaisella teknologiaratkaisulla vaan se vaatii uudenlaisia palveluita ja asiantuntija-apua myös meiltä kumppanina. Käytännössä tämä tarkoittaa, että palvelutarjontamme tulee laajenemaan entisestään. Elämme siis hyvin mielenkiintoisia aikoja, ja toivottavasti saamme jatkossakin tehdä yhtä mielenkiintoisia ja huikeita asiakasprojekteja kuin tähänkin asti.

Iso kiitos vielä kerran kaikille, jotka ovat meihin luottaneet ja jakaneet samoja ajatuksia. Ollaan yhteydessä ja rakennetaan menestystä yhdessä jatkossakin!

t. Ikla Puustinen (CEO, BiiT Oy)

Screenshot (135)

(Kuva: Ari Vuorenmaa)

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Seuraava sivu »