• Suomi
  • English

contact us

Haastattelussa Ikla Puustinen – Man with a Mission

BiiT Dream Team -haastattelussa Ikla Puustinen, CEO & Founding Partner

Parin kuukauden työ palkittiin, kun viimein onnistuin saamaan toimitusjohtajamme, Ikla Puustisen vastailemaan kysymyksiin miehen ja firmamme kuulumisista. Koko BiiT Dream Teamin hyvä pöhinä kulminoituu tähän herraan, joka samalla vie firmaamme lujaa eteenpäin kasvu-uralla ja sen ohessa muokkaa juuri nyt strategiaamme sekä toimintamallejamme uuteen uskoon. Lue alta, mitä tämä kaikki käytännössä tarkoittaa.

#ollihuhtalaphotography

Miten tiivistäisit menneen vuoden niin firman kuin itsesi osalta?

– Vuosi 2016 oli huikea kasvun ja kehittymisen vuosi. Pystyimme hyvän projektitekemisen ohella kehittämään myös uuden tulevaisuuden strategian, jota olemme jo lähteneet implementoimaan. Tämä uusi strategiamme kulkee nimellä “We build Customer Companies”. Lisäksi palkkasimme massiivisen määrän uusia ihmisiä dream tiimiin. Tekemistä on siis riittänyt!

– Henkilökohtaisesti vuosi oli hyvässä mielessä haastava. Paljon uutta tuli vastaan ja paljon on opittu niin asiakkaista kuin ihmisten kanssa yhdessä tekemisestä. Kasvuyrityksen toimitusjohtajana tuntuu, että moneen paikkaan joutuu venymään ja repeämään samanaikaisesti. Lääke tähän on töiden parempi organisointi, vastuuttaminen ja yhtiön struktuurin jatkuva kehittäminen. Liikaa kiirettä on ollut ilmassa, ja toki välillä tulee tehtyä virheitä, mutta sellaista tapahtuu vääjäämättä. Virheistä pitää vaan ottaa opikseen.

Entä millä fiiliksillä ja teeseillä BiiT lähtee vuoteen 2017?

– Tämä vuosi on BiiT:lle juhlavuosi, täytämmehän jo 10 vuotta. Huikea matka jo takana – ja on kieltämättä etuoikeutettu olo olla tässä markkinassa pioneerina ja nähdä kuinka asiat ovat kehittyneet vuosien aikana. Yleisfiilis on erittäin hyvä ja odottavainen, paljon mielenkiintoisia asiakasprojekteja ja uutta on tiedossa.

– Päätavoitteemme on olla yrityksenä entistä asiakaslähtöisempi ja auttaa asiakkaitamme kehittymään entistä asiakaslähtöisemmiksi. Tämä tapahtuu niin teknologian kuin konsultoinnin avulla. Paljon on kyse myös oikean ajatusmaailman löytämisestä niin sisäisesti kuin asiakkaiden suuntaan.

Mitkä ovat mielestäsi liiketoiminnan kannalta suurimmat erot vuosien 2016 ja 2017 välillä?

– Odotan mielenkiinnolla miten talouden piristyminen näkyy tässä markkinassa. Salesforce-teknologia on ollut hieman “julkinen salaisuus”, josta ei ole niin kauheasti ääneen puhuttu, mutta 2017 voi olla läpimurtovuosi monelle uudelle asiakkaalle ja laajennukselle. Samanlainen hyppy nähtiin jo muutama vuosi takaperin.

– Aikaisempiin vuosiin verrattuna asiakkaat haluavat entistä isompia kokonaisuuksia, monen ratkaisun kyljessä on markkinoinnin automaatiota tai community ratkaisu. Enää ei kaivata funktiospesifejä toteutuksia vaan asiakasyritykset haluavat alustan, jolla palvella asiakkaita tai kehittää omaa prosessia entistä kokonaisvaltaisemmin ja jotain mikä toimii ja kehittyy myös huomenna.

Mihin suuntaan näet toimialan ja koko suomalaisen liike-elämän olevan nyt menossa?

– Keskustelu digitalisaatiosta, asiakaskokemuksesta ja muiden hienojen termien ympärillä kertoo tarpeesta muuttua – ja muutoksesta itsestään. Osa toimialoista on jo kokenut kovaa painetta ja aloittanut muutoksen, toisten vasta miettiessä, josko heidän tulisi tehdä myös näin.

–Haluaisin rohkaista yhtiöiden omistajia ja hallituksia lähtemään huomattavasti vahvemmin miettimään omaa tulevaisuuttaan ja sitä, miten he tulevaisuudessa palvelevat ja rakentavat bisnestä asiakkaiden ympärille. Odottelemalla ja ihmettelemällä ei tule tuloksia , rohkeasti testaamaan ja kokeilemaan, siitä se lähtee.

Mitä terveisiä haluaisit lähettää asiakkaillemme?

–Olen kiitollinen ja haluankin tässä kiittää luottamuksesta kaikkia asiakkaitamme. Te olette syy siihen, miksi olemme olemassa. Toivon, että jatkossa olemme enemmän kumppani kuin yksi Salesforce-toimittaja muiden joukossa.

– Haluaisin että asiakkaat ottaisivat meidät enemmän mukaan innovoimaan ja miettimään sitä, kuinka voisimme auttaa heidän liiketoimintaa. Tämä kuulostaa hyvin perinteiseltä ja tylsältä, mutta auttamisestahan tässä on kysymys. Uudet teknologiat tarjoavat ketteryyttä ja tavan järjestää, toteuttaa ja tehdä liiketoimintaa huomattavasti tehokkaammin kuin koskaan aikaisemmin. Me haluamme auttaa yrityksiä muutoksessa, jossa on tavoitteena tulla asiakaslähtöisemmäksi, myydä enemmän ja palvella paremmin.

– Yksi konkreettinen viesti tulee mieleeni ja haluan käyttää tilaisuutta hyväksi ja sanoa sen vahvalla äänenpainolla: Älkää aliarvioiko asiakkaitanne, he ovat näkemyksellisempiä, ymmärtäen mitä haluavat paremmin kuin arvaattekaan.

Millaisia terveisiä sinulla vielä olisi BiiT Dream Teamin jäsenille?

– On ollut mahtavaa nähdä, että omasta porukasta on noussut uusia vastuunkantajia ja olemme saaneet Customer Company -ajattelua juurtumaan. Matka ja valittu suunta on päätetty tehdä, nyt tarvitaan kestävyyttä ja pitkäjänteistä työtä oikeiden asioiden parissa. Tässä menee vuosia.

– Meillä on valtavan hieno ja tärkeä tehtävä. Me olemme olemassa, jotta voimme kehittää suomalaisista yrityksistä asiakaslähtöisiä ja paremmin menestyviä. Se on huikea juttu! Ja tiedän, että pystymme konkreettisesti auttamaan niin muutoksen läpiviennissä kuin kehityksessä.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Terveisiä erinomaisesti onnistuneesta Pardot-koulutuksesta

Ensin puhutaan asiat halki, poikki ja pinoon…

Oli ilo viettää juuri muutama päivä asiakasyrityksemme neukkarissa todellisessa aivomyrskyn keskuksessa. Päivät olivat pyhitetty erilaisille markkinointiautomaatio-workshopeille kyseisen yrityksen verkkomarkkinoinnin ja automaatiomarkkinoinnin petraamiseksi. Ja mikä parasta, keskusteluissa fokusoiduttiin juuri sinne minne pitääkin eli asiakkuuksiin. Asiakkaiden tarvelähtöinen palvelu ja asiakkaan ymmärtämisen kehittäminen olivat jokaisen käydyn keskustelun ytimessä.

Ilokseni saman pöydän ääressä istui markkinoinnin johdon lisäksi myös myynnin, talouden ja IT:n avainhenkilöitä. Kävimme tällä kattavalla konklaavilla läpi asiakasprofiilit (nykyiset ja tavoiteltavat), asiakkaiden erilaiset ostopolut, jo olemassaolevat markkinoinnin & myynnin sisällöt sekä markkinoinnin & myynnin prosessit tunnistamattomasta visitorista potentiaalisen liidin kautta (mahdollisesti) toteutuviin kauppoihin – ja mitä sen jälkeen seuraa, tuli kaupat tai ei. Kaikki tuo purettiin atomeihinsa, ennen kuin puhuimme sanallakaan markkinoinnin automaatiosta, Pardotista tai ylipäätään mistään teknisestä toteuttamisesta.

…ja sitten puhutaan vielä lisää!

Saatuamme kasaan hyvän matriisin koko asiakkaan ostopolusta – olemassaolevilla sisällöillä höystettynä – oli aika lisäillä kuvaan järjestelmät; tärkeimpinä verkkosivujen hallintajärjestelmä, markkinoinnin automaatiotyökalu ja CRM. Sen jälkeen kartoitimme vielä mahdolliset tekniset tai käytännölliset aukot myyntiputkessa sekä muut kehityskohdat. Vasta tämän jälkeen oli aika pureutua tarkemmin markkinoinnin automaation rooliin tuossa isossa kuvassa ja siihen, mitä heidän tapauksessaan Pardot tuo mukanaan: mitä olemassaolevaa tekemistä / järjestelmää Pardotilla voi korvata ja mitä kokonaan uutta Pardot tuo mukanaan markkinoinnin työkalupakkiin?

Harjoitus tekee mestarin

Loppuaika oli sitten erittäin tehokasta hands-on-työskentelyä markkinointitiimin Pardot-tietämyksen ja -osaamisen kasvattamiseksi sille tasolle, että kaikki rutiinihommat hoituvat ilman ongelmia. Tätä treenaamista auttoi kummasti, kun saimme tehdä kaiken harjoittelun olemassaolevaan (messut) kampanjaan liittyen.

Emme tehneet ainuttakaan harjoitusta demomielessä, vaan kaikki tuotokset otettiin saman tien käyttöön. Laadimme laskeutumissivuja, lomakkeita, segmentoituja kontaktirekistereitä, uutiskirjeitä, autorespond-viestejä, latasimme sisältöä verkkosivuilla, loimme ajastettuja some-viestejä ja rakensimme erilaisia automaatio-ohjelmia rullaamaan kohderyhmän ja heidän kiinnostuksen & toiminnan pohjalta. Näin käytiin pitkälti koko Pardot-arsenaali läpi ja tekeminen painui syvälle kaikkien osanottajien lihasmuistiin.

Onnistuneen käyttöönottoprojektin pyhä kolminaisuus

Tässä käyttöönotossa kaikki toteutui vallan mainiosti, suorastaan esimerkillisen upeasti. Ei mennyt kuin Strömsössä – vaan vielä sitäkin paremmin!

Mitkä ne onnistumisen avaintekijät sitten olivat? No, tuossa alla ne ovat vielä listattuna ja tähän asiakaskeissiin peilattuina:

1. Johdon sitoutuminen

Oikeat ihmiset (ns. pyramidin huippu) oli saatu järjestelmän käyttöönoton taakse. Lisäksi erikoismaininta siitä, että markkinointi ja myynti olivat molemmat paikalla ja ymmärsivät pelaavansa samaan pussiin! Kaikilla oli aito kiinnostus ja innostus uuden toimintamallin (huom ei järjestelmän) käyttööönottoon, mitä ilman ei yksikään muutos mene kunnialla maaliin.

2. Iso kuva ja muutoksen perusteet & hyödyt kirkkaina mielessä

Johdon sitoutuminen ja oikeiden ihmisten kanssa palaveeraaminen takasi sen, että muutos ja uusi tapa toimia saatiin istutettua niin yrityksen strategiaan kuin sen prosesseihin. Piirsimme konkreettisesti neuvotteluhuoneen fläppitaulut täyteen kuvia, siirtelimme palikoita ja haimme toimivinta konseptia, kunnes löysimme parhaan mallin, jonka kaikki ymmärsivät yhdenmukaisesti ja johon sitten kaikki osapuolet sitoutuivat. Tämän avulla myös muutoksen mukanaan tuomat hyödyt olivat kaikille niin selviä, että etujen kommunikointi läpi organisaation oli helppoa.

3. Käyttökoulutuksessa kaikki tähtää oikeaan tekemiseen

Kukaan ei motivoidu, jos koulutuksessa pallotellaan pelkästään spekulatiivia skenaarioita. Jos taas kaikki treenaaminenkin on jo suoraan linkitetty oikeaan tekemiseen ja jokainen harjoitustyö liittyy oikeaan arkirutiiniin ja parhaimmillaan poistaa tehtävälistalta homman jos toisenkin, voin taata että tietokin jää paremmin päähän.

Kiinnostaako ottaa harppaus markkinoinnin ja myynnin saralla? Houkuttaisiko siirtää markkinoinnin tekeminen automaatioaikaan ja paremmin mitattavaksi. Ota yhteyttä jo tänään!

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Antti Kuhmonen – rakkaudesta palveluihin

BiiT Dream Team -haastattelussa Antti Kuhmonen, Director, Field Service Consulting

Vuosi on startannut vauhdikkaasti ja Field Service -yksikkömme pakertaa jo täysillä isojen & mielenkintoisten projektien parissa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että Antti Kuhmosella pitää kiirettä. Vaikka intohimoisesti työhönsä suhtautuvalla miehellä on kädet täynnä hommia, ei hän kuitenkaan kieltäytynyt haastattelupyynnöstä. Niinpä oli hyvä tilaisuus katkaista hetkeksi kiire, lukittautua neuvotteluhuoneeseen ja juoda johtajan kanssa kahvit. Samalla tietenkin hiillostaen häntä isoilla ja haastavilla kysymyksillä.

#ollihuhtalaphotography

Heti alkuun kovin kysymys: Miksi olet tällä alalla?

– Syy on siinä, että rakastan hyviä palveluita – ja toisaalta myös vihaan huonoja. Palvelut menevät siis tunteisiini. Olen palvelufanaatikko ja ymmärrän mitä hyviltä palveluilta vaaditaan. Uskon, että palveluliiketoiminta määrää myös Suomen tulevaisuuden menestyksen, enkä halua vain katsella sivusta.

Millaisten asioiden parissa työpäiväsi tällä hetkellä kuluvat?

– Käytännössä kaikki mun tekeminen pyrkii kohti sitä, että suomalainen palveluliiketoiminta kehittyisi ja ottaisi niskalenkin kilpailijoistaan. Olen auttamassa meidän asiakkaita toteuttamaan niitä visioita, joita heillä tulevaisuuden palvelubisneksestä on. Siinä sivussa haluan kehittää koko BiiT:n toimintaa niin, että pystyisimme tekemään asiakkaistamme vieläkin onnellisempia & menestyneempiä.

Miten tiivistäisit menneen vuoden sekä palveluliiketoiminnan kehityksen että itsesi osalta?

– Meidän Field Service -tiimi on otettu mukaan useaan kehitysprojektiin ja me ollaan nähty todella ytimestä, miten kenttäpalveluita tuotetaan ja kehitetään. Ollaan saatu olla mukana myös visiointipöydissä johdon kanssa, miettimässä yhdessä miten koko toimiala pitää mullistaa.

– Menneen vuoden aikana me ollaan kehitytty myös Field Service -projektien toimittamisessa hyvästä erinomaiseksi. Meillä on asiakkaiden kanssa syvä luottamussuhde, että yhdessä laitetaan kenttäpalveluiden toiminta ja järjestelmät kuntoon. Ja mikä tärkeintä – asiakkailla ja meillä on hyvä fiilis ja vahva tuntuma siitä, että olemme tekemässä juuri oikeita asioita.

Entä millä fiiliksillä ja teeseillä Field Service -tiimisi lähtee vuoteen 2017?

– Meillä on nyt isosti intoa ja kokemusta jatkaa suomalaisen palvelubisneksen mullistamista. Me panostetaan vahvasti nykyisiin asiakkaisiin. Sen lisäksi me halutaan olla jakamassa ilosanomaa koko toimialalle ja auttaa uusia asiakkaita.

Mitkä ovat mielestäsi suomalaisen liiketoiminnan kannalta suurimmat haasteet juuri nyt?

– Suurin haaste on vanhakantaiset, sisäänpäin kääntyneet ajattelutavat ja toimintamallit, joita nykyjohto ei välttämättä osaa tai halua lähteä uudistamaan. Usein visiointi- ja innovointikykyä olisi, mutta sitä ei saada kukkimaan, kun jämähdetään vanhoihin malleihin.

– Menestys vaatii, että yrityksessä on hereillä oleva visionäärinen johtaja, joka kykenee johdattamaan joukkojaan kohti päämäärää – aina sinne päätyyn asti…

Mihin suuntaan toivoisit kenttäpalvelutoimialan ja koko suomalaisen liike-elämän olevan nyt menossa?

– Tunteisiin – ja asiakkaisiin. Tästedes menestyvät yritykset lämmittävät ihmisten sydämiä. Yksilöiden kokemukset eli tunteet tulevat ohjaamaan palveluliiketoiminnan markkinoita. Asiakkaiden päättäjillä ja toimijoilla sekä loppuasiakkailla ja käyttäjillä – eli yksittäisillä ihmisillä – täytyy olla hyvä fiilis, jotta yritys voi palveluillaan menestyä. Hyvien tunteiden tärkeimpiä välittäjiä ovat aina yrityksen omat palveluhenkilöt, joilla myös pitää olla mukavaa.

Mitä terveisiä haluaisit lähettää kotimaisille yrityspäättäjille?

– Customer first, customer first, customer first! Koe empatiaa ja asetu asiakkaidesi asemaan ja tunteisiin. Mieti miten he kokevat yrityksesi, ja miten kokemusta voi parantaa? Älä jää nypläämään vain tuotantokoneistoa, vaan mieti miten koko toimiala mullistetaan. Kun olet saanut asetettua päämäärän, niin vaikkapa meidän kanssa voi suunnitella ja sparrailla sitä, kuinka uusi maailma rakennetaan.

Customer first, customer first, customer first!

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Salesforce Quote-To-Cash

Miksi niin moni yritys menettää ns. varmoja kauppoja?

Asiakkaallamme oli ongelma. Saimme kuulla, että lähes kolmannes potentiaalisista uudelleenmyyntimahdollisuuksista valuu pois heidän saataviltaan. Heidän liiketoiminnassaan on paljon määräaikaisia sopimuksia ja niiden seuranta on täysin manuaalista työtä. Homma ei toimi, rutiinit puuduttavat ja inhimillisiä virheitä sattuu – samalla raha sekä asiakkaat karkaavat käsistä. Tämän vuoksi he pyysivät meitä auttamaan ja tarjosimme ratkaisuksi Salesforcen Quote-To-Cash -pohjaista CPQ-mallia (Configure, Price, Quote).

Kuvittele istuvasi baarissa. Aina kun lasisi tyhjenee, ammattitaitoinen tarjoilija ystävällisesti täyttää sen juuri ennen kuin pohja tulee vastaan ja sinun ei tarvitse pomppia tiskille tai huitoa käsillä saadaksesi hänet paikalle. Tätä sitten jatkuu, kunnes pistät piikin poikki kertomalla, että nyt alkaa olla kiintiö täysi. Poistut baarista tyytyväisenä saamaasi palveluun – tullen melko varmasti taas uudestaan samaan paikkaan, kun jano jälleen yllättää. Myös baarin omistajapuolelta ollaan tapahtuneeseen varsin tyytyväisiä. Saivathan he myytyä hyvän ja aktiivisen palvelun avulla sinulle maksimimäärän janojuomaa.

Vertaapa äskeistä tilannetta vielä siihen, jos olisit joutunut aina odottamaan ja odottamaan, kokemaan janoa ja näkemään vaivaa saadaksesi lasiisi täydennystä. Lopulta olisit varmasti kyllästynyt odotteluun sekä huitomiseen, ja vaihtanut paikkaa… Kaiken päätteeksi olisit poistunut baarista pettyneenä ja kertonut palveluprosessin nihkeydestä vielä kavereillesikin. Kaiken lisäksi baarinkaan puolella ei omiatajataho hihkuisi riemusta, kun ei saatu sinulle myydyksi kuin se ensimmäinen annoksesi. Loose-loose -tilanne siis. Aivan samat periaatteet pätevät myös muissakin liiketoiminnan muodoissa, joissa lisämyynti suinkin on mahdollista.

Esimerkiksi uusiutuvien, määräaikaisten sopimusten parissa toimivien on hyvä ottaa yllä kerrotusta esimerkistä onkeensa. Riskit menetetyistä lisä- ja jatkokaupoista ovat suuret etenkin, jos koko prosessi perustuu manuaaliseen työhön ja hataraksi todistettuun ihmismuistiin. Laiva vuotaa liiankin helposti ja isot määrät käsien ulottuvilla olevista voitoista valuvat hukkaan. Puhumattakaan siitä, kuinka kallista on yrittää saada jo kertaalleen menetetty ja pettyneeksi itsensä tunteva asiakas palaamaan!

Ratkaisu vaivaan on automatisoitu prosessi

Salesforcen avulla on helppo pitää pyörät pyörimässä ja sopimusjatkumo katkeamattomana. Oppot, tarjoukset ja sopparit otetaan tiukasti hyppysiin Salesforcen CPQ-paketin avulla. Uusiutuvat kilpailutukset ja tarjoukset voidaan hallita automaation avulla, jossa nykyisten sopimusten yms. Päättymispäivä triggeröi hommat käyntiin ja automaatio hoitaa suurimman osan työstä, joka on enimmäkseen jo kertaalleen tehtyä.

Salesforce CPQ:n edut on helppo listata:

  • Ei hävittyjä kauppoja
  • Ei pettyneitä asiakkaita
  • Ei muistinvaraista toimintaa
  • Ei manuaalisia rutiinihommia

Näin päästään siihen haluttuun win-win -tilanteeseen!

Jos tahdot kuulla aiheesta enemmän, ota yhteyttä niin keskutellaan yhdessä CPQ:n hyödyntämismahdollisuuksista sinun liiketoiminnassasi!

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Software Developeria

SW Developer – join us!

As a JAVA software developer, we expect you to be curious and interested in designing and implementing new applications and customized solutions for numerous types of customers. Depending on your background, you will be expected to contribute technical requirements and participate in the full application life cycle from technical design to development, testing, and deployment. You will be interacting actively with the customers thus passion for solving customer’s challenges with software, is your great advantage.

Candidate profile:
– Experience in software development and software architectures
– Background in cloud computing
– Experience with custom application development and systems integration
– Several years of experience with JAVA
– Other programming skills considered as an advantage
– Web-development skills in HTML, CSS, JSP/ ASP
– Strong technical design skills and an ability to deliver customer driven solutions
– Excellent communication skills in English and Finnish language, both written and verbal are required

We offer:
– Interesting and dynamic working environment
– Competitive salary package
– Coaching and training for excelling in this role
– Opportunity to gain experience and grow in the field
– Professional and technically strong team members
– Immediate start as soon as right candidate is found

Please contact: recruiting[a]biit.fi or Mr. Ikla Puustinen (mob. +358 50 330 8525)

 

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

BiiT World Tour: Field Service Lightning -koulutus Saksassa

Salesforce Field Service Lightning (FSL) -koulutuksessa Münchenissä

Salesforce on kehittänyt Field Service Lightning -nimellä kulkevaa kenttähuollon työkaluaan nyt tasaisesti pian vuoden verran ja nyt kaikki palaset alkavat olla upeasti kohdillaan. Toiminnallisuuksia on lisätty jokaisessa päivityksessä ja ne kattavat nyt kaiken, mitä kokonaisen järjestelmän toteutukseen tarvitaan. Viimeisimpänä pian julkaistava FSL-mobiiliapplikaatio, joka täydentää hyvin kokonaispaketin. Tässä olikin syytä kerrakseen lähettää BiiT Dream Teamin iskujoukko kouluttautumaan järjestelmän saloihin Etelä-Saksaan.


Ennen kaikki oli paremmin?

Kenttähuolto on nopeasti kehittyvä ala, mutta monet yritykset pyörittävät edelleen excel-tiedostoja työntekijöiden henkilökohtaisilla koneilla, kun huoltotoimenpiteitä suoritetaan. Myös kynää & paperia käytetään edelleen yllättävänkin monessa tehtävässä, vaikka elämme digitaalista aikakautta. Pahimmillaan huollon kirjauksen työvaiheet voivat olla: kynä ja paperi -> kirjaus Exceliin -> kirjaus sisäiseen Intranetiin.

Field Service Lightning mullistaa täysin tämän vanhahkon ajattelumallin. Huoltoteknikot kirjaavat huoltotehtäviä mobiililaitteellaan ja järjestelmäautomaatiot jakavat työtehtäviä taustalla perustuen ennalta määriteltyihin sääntöihin. Kenttähuollon tehokkuutta voidaan myös helposti seurata reaaliaikaisilla raporteilla, esimerkiksi vastaus- sekä huoltoaikoja voidaan sekä tarkastella – että sitten hienosäätää helppolukuisten raporttien datan pohjalta.

Kahden koulutuspäivän aikana käytiin läpi kaikki keskeiset asiat ja samalla konfiguroitiin valmis järjestelmä testiympäristöön palanen kerrallaan. Järjestelmä sisältää muun muassa resurssit (Resources), teknikoiden taidot (Skills), kalentereiden hallinnan, skedulointisäännöt (Scheduling policies), palvelutasot (Service Levels), mobiilikonfiguroinnin sekä työtilausten hallinnoinnin (Dispatch process).

Automaaginen järjestelmä

Järjestelmän todelliset edut tulevat näkyviin, kun automatiikka pääsee kunnolla vauhtiin. Kun vaaditut järjestelmän konfiguroinnit on toteutettu, käyttäjän on mahdollista tehdä työtilausten jakaminen täysin automaattisesti. Tällöin järjestelmä jakaa työtehtävät teknikoille perustuen muun muassa heidän sijaintiinsa, taitoihinsa, etäisyyteen kohteesta sekä utilisaatioon. Työtilauksia on helppo jakaa teknikoille manuaalisestikin, mutta kun aletaan puhua useista sadoista työtilauksista, niin käyttäjän on käytännössä mahdotonta hallita kaikkea ilman järjestelmän apua.

Se mikä manuaalisena työnä vaatisi useamman päivän, järjestelmä käytännössä hoitaa muutamassa minuutissa, joten säästöjä syntyy uskomattoman nopeasti. FSL:n skedulointipolitiikka huomioi teknikoiden työtilaukset, tauot, siirtymäajat kohteesta toiseen sekä mahdolliset vapaat ja piirtää jokaiselle teknikolle oman aikajanan. Tämä henkilökohtainen näkymä on sen jälkeen käytössä jokaisen teknikon omassa mobiililaitteessa, josta työpäivän kulkua hallinnoidaan.

FSL: Dispatch Console

Mobiili on päivän sana

Näkyvin FSL:n osa kokonaisratkaisua tulee olemaan teknikoille suunnattu mobiiliapplikaatio, jonka visuaalinen ilme onkin varsinaista silmäkarkkia. Sen toimivuus osoittautui saamassamme demossa erittäin hyväksi. Nykyaikainen mobiilisovellus ei missään nimessä saa nostattaa käyttäjän verenpaineita – ja tässä sovelluksessa kaikki tuntuikin rullaavaan loogisesti eteenpäin.

Teknikot voivat hallita omia työtilauksiaan mobiilissa ja sen lisäksi he voivat luoda kalenteriin tapaamisia tai uusintakäyntejä. Mobiilisovelluksesta voi myös tarkastella työtilaukseen liittyviä asioita, mm. asiakastilin (Account), kontaktien (Contact) sekä laitteiden (Asset) tietoja. Näyttävä ominaisuus on myös Google Maps -näkymä, joka näyttää teknikolle kartalla reitin sekä matka-ajan kohteeseen, perustuen käyttäjän geokoordinaatteihin.

Myös offline-toiminnallisuus tulee olemaan erittäin hyvä myyntivaltti. Toiminto on suunniteltu niin, että sovellus toimii offline-tilassa normaalisti, ja kun yhteys palaa niin sovellus synkronoi automaattisesti kaikki käyttäjän tekemät muutokset. Monissa vastaavissa sovelluksissa vaaditaan erillinen manuaalinen synkronointi, jos muutoksia on tehty offlinen aikana. Synkronointi toimii samalla periaatteella myös toiseen suuntaan ja teknikot saavatkin välittömästi tiedot muuttuneista työtilauksista päivän aikana.

Tulee olemaan mielenkiintoista päästä toteuttamaan asiakkaalle oikeaa FSL-projektia, koska helppous, ketteryys ja toimintavarmuus ovat niitä avainsanoja, joihin voisin luulla jokaisen asiakkaan tarttuvan. Niin kuin alussa jo mainitsin, kaikki palaset alkavat olla kohdallaan, now it’s Showtime!

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, jos tahdot kuulla lisää tästä upeasta ja kokonaisvaltaisesta kenttähuollon työkalusta!

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Sales Directoria

PAIKKA TÄYTETTY – KIITOS MIELENKIINNOSTASI

Haemme myyntitiimille  johtajaa

Onko sinulla on kokemusta tuloksellisesta B2B-myynninjohtamisesta ja ERP- tai CRM-järjestelmistä? Suhtaudutko myynnin aktiivisuuteen ja johtamiseen järjestelmällisesti ja ratkaisuhakuisesti?  Myyntiä tehdään meillä sekä nykyisten asiakkuuksien kehittämisen osalta että nykyisten isojen asiakkuuksien myyntimahdollisuuksien parissa.

Toivomme että sinä olet asiakaslähtöinen ja osoitat ratkaisukeskeistä toimintatapaa, järjestelmällisyyttä, erittäin dynaamista otetta, kykyä nähdä kokonaisuuksia  sekä kykyä tehdä hyvää tulosta tiimin kanssa.

biit-linkedin-banner-force

TARJOAMME

Mahdollisuuden olla hyvin merkittävässä osassa yrityksemme kehityksessä ja kasvattamisessa. Meillä on tekemisen meininki ja hyvä ilmapiiri. Käytössämme on edistykselliset työkalut sekä järjestelmät. Kilpailukykyinen palkkamalli kannustaa sinua tekemään tulosta koko myyntitiimin kanssa.

ODOTAMME

Kykyä tehokkaaseen ja ratkaisuhakuiseen työskentelyyn kokonaisuudet halliten, unohtamatta kriittisiä yksityiskohtia. Ahkeruutta, itsenäisyyttä ja vastuuntuntoa kaikessa tekemisessä. Ymmärrystä siitä, että tehtävässä joudut välillä joustamaan ja venymään. Kykyä valmentaa ja kehittää myyntitiimin osaamista eteenpäin.

Olet siis ammattimainen ja sosiaalinen persoona sekä:

  • Sinulla on aiempaa kokemusta myyntitiimin vetämisestä ja ratkaisumyynnistä
  • Osaat hahmottaa asiakkaiden tarpeet
  • Suhtaudut myyntityöhön järjestelmällisesti ja olet kokenut B2B-myyjä
  • Tunnet yritys- ja asiakkuustietojärjestelmiä (CRM-, ERP- ja SaaS-alustat)
  • Osaat kehittää kumppanuuksia
  • Sujuvaa englannin ja suomen kielen taitoa

Lisätietoja antaa Ikla Puustinen (CEO), 050 330 8525, ikla.puustinen[a]biit.fi

Jätä hakemus pian! recruiting@biit.fi

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Field Service -konsulttia

HAKUAIKA PÄÄTTYNYT – KIITOS MIELENKIINNOSTASI

Field Service Transformation -tiimimme on mukana mullistamassa asiakkaidemme Field Service -liiketoimintaa. Tarjoamme apua Field Service -toimintamallien suunnitteluun ja muutoksen läpivientiin sekä maailman parhaat Field Service -järjestelmäratkaisut.

biit-linkedin-banner-max

Me uskomme, että Field Service on tulevaisuuden ala. Asiakkaamme haluavat tarjota toimivien laitteiden lisäksi yhä enemmän myös ennakoivaa ja tehokasta palvelua, jolla varmistetaan laitteiden suorituskyky. Tarjoamamme pilviratkaisut ServiceMax sekä Salesforcen Field Service Lightning ovat rakennettu tukemaan nimenomaan Field Service -liiketoimintaa.

Liiketoimintamme kasvaessa etsimme uutta jäsentä Dream Teamiimme.

Field Service Consultant

Työtehtäviisi kuuluu konsultointi ja läheinen yhteistyö asiakkaidemme kanssa Field Service -liiketoiminnan kehitysprojekteissa. Olet avainasemassa asiakkaamme Field Service -prosessien ja toimintamallin suunnittelussa, järjestelmätarpeiden määrittelyssä ja konfiguroinnissa, projektin johtamisessa sekä muutoksen läpiviennissä. Tarkempi roolisi määräytyy vahvuuksiesi ja kiinnostuksiesi mukaisesti.

Tehtävässä onnistuminen edellyttää, että sinulla aikaisempaa kokemusta Field Service -liiketoiminnan tai -järjestelmien kehittämisestä. Arvostamme kokemusta Force.com-alustasta sekä konsultointityöstä. Toivomme että sinulla on vähintään AMK-tason koulutus ja työskentelet sujuvasti suomeksi sekä englanniksi. Luonteeltasi olet oma-aloitteinen ja ratkaisuhakuinen. Ajattelet aina asiakaslähtöisesti ja työskentelet asiakasrajapinnassa luontevasti. Sinulla on kunnianhimoa kasvaa osana BiiT:n menestystarinaa.

Liittymällä BiiT Dream Teamiin pääset työskentelemään markkinoiden parhaan teknologian ja edelläkävijäasiakkaiden kanssa osana osaavaa, innokasta ja asiakaslähtöistä työyhteisöä. Pääset vaikuttamaan asiakkaidemme menestykseen ja Field Service -liiketoiminnan kehittämiseen. Mahdollistamme etenemisen urapolulla kiinnostuksesi ja edistymisesi mukaisesti. Pääset vaikuttamaan BiiT:n toimintakulttuurin kehittämiseen – ja siitä myös palkitaan.

Lisätietoja: Liiketoimintajohtaja Antti Kuhmonen puh. 050 590 3497

Lähetäthän CV:si ja hakemuksesi palkkatoiveella varustettuna osoitteeseen: recruiting(a)biit.fi – viimeistään sunnuntaina 8.1.2017.

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Seuraava sivu »