• Suomi
  • English

contact us

Haastattelussa Niko Westman – asiakasymmärtämisen erikoismies

BiiT Dream Team Haastattelussa Niko Westman, Account Executive

Vuoden verran on ollut ilo sivusta katsoa Niko Westmanin työtä ja aina välillä myös osallistua samoihin projekteihinkin ahkeran herrasmiehen kanssa. Nyt kun satuin taas kerran samaan palaveriin kiireisen kaverin kanssa niin käytin tilaisuutta hyväkseni ja esitin Nikolle pari ajankohtaista kysymystä. Lue alta, mitä myyntitykillemme kuuluu näin kesän kynnyksellä.

Niko, mitä toimenkuvaasi kuuluu Dream Teamimme yhtenä kärkihyökkääjänä?

– Toimin Account Executivena, jonka vastuualueella on uusmyynnin puolella SMB-asiakkaat sekä olemassa olevat asiakkaat muutamaa key accountia lukuun ottamatta. Lisäksi harteillani on markkinoinnin automaation käynnistäminen myynnin vastaavana henkilöna BiiT:n MA-projekteissa. SMB-asiakashankinnan puolella teen vahvasti yhteistyötä Salesforcen Irlannin tiimin kanssa yrittäessämme saada lisää uusia asiakkaita SF-perheeseen.
– Nykyisten asiakkaidemme kanssa kehitämme yhteistyössä heidän bisnestään asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Siinä yhtenä päätavoitteena on olla asiakkaille aito kumppani liiketoiminnan kehittämisessä, eikä vain vastata asiakkaan pelkkiin teknisiin muutostarpeisiin.

Mitkä ovat ne ratkaisut ja palvelut, jotka eniten tällä hetkellä kiinnostavat asiakasyrityksiämme?

– Nyt alan kuumimpia puheenaiheita ovat myynnin ja markkinoinnin tuominen yhteen omista siiloistaan ja markkinoinnin automaation kehittäminen osaksi jokapäivästä myyntitoimintaa. Customer engagement layer on myös uusi käsite, josta monet haluavat tietää lisää. Se käytännössä tarkoittaa kaikkea sitä toimintaa jonka avulla yritys voi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden päästä toimimaan omassa ympäristössään. Tähän liittyviä työkaluja voi olla esim. customer & partner communityt, joissa asiakkaalle avataan laajempi rajapinta olla yhteydessä yrityksen järjestelmiin. Tällä tavoin partnerit voivat syöttää suoraan omia myyntimahdollisuuksiaan järjestelmään tai hoitaa jokin dokumenttien hyväksyttämisprosessi. Tällaiset alustat poistavat turhaa tiedon sirpaloitumista useammille alustoille ja sähköpostiin.
– Vielä yhtenä nostona voisin mainita CPQ-työkalun. Yhtenä suurimmista myyntiä helpottavista tekijöistä se auttaa myyjää määrittämään myytävän palvelun ja luomaan tarjouksen nopeasti ja vaivattomasti niin, että hänelle jää aikaa varsinaiseen myyntityöhön.

Mitkä ovat BiiT:n vahvuudet eli millä argumenteilla meitä asiakkaiden suuntaan puffaat?

– BiiT:llä on monia vahvuuksia, mutta ensimmäiseksi nostaisin ehdottamasti kulttuurimme. Meillä on töissä osaavia ja motivoituneita asiantuntijoita, joilla on erittäin ketterä kehitysasenne. Meillä on myös paljon kokemusta eri projekteista lukuisilta eri teollisuuden alalta. Sitä kautta kykymme ymmärtää asiakasta on erittäin kehittynyt ja nopeuttaa huomattavasti kykyämme tarjota aina juuri oikea ratkaisu oikeaan tilanteeseen. Viimeisimpänä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä, on uusi strategiamme mukainen asiakaskeskeisyys.
– Tavoitteena on aina ymmärtää oman asiakkaamme loppuasiakkaan tarpeet ja siten tarjota paras mahdollinen ratkaisu tukemaan bisneksen kehitystä.

Miten sinä itse käytät Salesforcea jokapäiväisessä työssäsi?

– Kun vuosi sitten tulin taloon, en ollut aiemmin käyttänyt CRM-järjestelmää niin kuin sitä pitäisi käyttää. Nyt en voisi elää ilman sitä. Oppiminen kesti hetken aikaa, mutta heti kun tajusin miten tehokkaasti saan viritettyä Salesforcen ohjaamaan omaa tekemistäni ja päivärutiiniani, olin koukussa. Järjestelmän tarkoitushan on tarjota myyjälle parhaat työkalut oman työnsä tueksi ja samalla mahdollistaa myynnin johdolle tämän prosessin seuraaminen. Olemme kehittäneet BiiT:n oman myyntiprosessin yhteistyössä koko myynnin kanssa, jotta se varmasti tukee kaikkia osapuolia, eikä pelkkää johtoa, niin kuin monesti käy epäonnistuneessa CRM-käyttöönotossa.
– Selkärankana toiminnallemme on, että kaikki data kirjataan järjestelmään, josta kuka tahansa voi seurata miten tietty myyntimahdollisuus eli ”oppo” etenee, mikä on seuraava toimenpide tai ketkä asiakkaan puolelta vastaavat hankkeesta. Tämä mahdollistaa keskittymisen itse myyntiin, eikä sisäiseen raportointiin tai sisäisiin palavereihin. Salesforce tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden kommunikoida omien työkaverien kautta Chatter-toiminnon kautta. Käytän tätä ominaisuutta päivittäin koska voin liittää tietyn kysymyksen tai kommentin tiettyyn myyntimahdollisuuteen tai projektiin. Voin tägätä kollegani viestiin ja odottaa hänen vastaustaan. Tällä tavoin keskustelut näkyvät myös muille, jos sama asia tulee esille tulevaisuudessa.
– Olen myös siirtynyt yhä enemmän käyttämään järjestelmää tien päältä Salesforce1-mobiiliappin avulla. On paljon mukavampaa näpytellä uusi oppo tien päällä nopeasti kännykän kautta, kuin ottaa kone esille ja alkaa täyttämään sieltä käsin ajankohtaisia tietoja.

Mitä suunnitelmia sinulla on kesän varalle – niin työn kuin vapaa-ajan suhteen?

– Tällä hetkellä kesä vaikuttaa vielä hyvin vähän myynnin arkeen, mutta juhannuksen lähestyessä asiakkaat jäävät lomille ja sitten pitää keksiä myös muuta tekemistä. Ajattelin opiskella kiireiden hellittäessä Salesforcen Trailheadeja, jotta ymmärtäisin yhä enemmän myös SF-platformin teknisempää puolta. Lomille jään heinäkuussa ja ainakin osaksi aikaa suunnistan Italiaan tutustumaan maan arkkitehtuuriin ja ruokakulttuuriin.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Asiakaslähtöisen yrityksen rakennussarja

BIIT TARJOAA: ASIAKASLÄHTÖISEN YRITYKSEN RAKENNUSSARJA

Asiakaslähtöiset yritykset menestyvät paremmin kuin yritykset, jotka eivät laita asiakasta keskiöön ja panosta asiakaskokemukseen.

BiiT on tehnyt alkuvuonna tutkimuksen, jossa on selvitetty suomalaisten yritysten asiakaslähtöisyyttä ja -keskeisyyttä. Tutkimuksen, asiakaskeskustelujen ja kokemuksiemme perusteella suomalaisten yritysten strategioissa on hyvin otettu huomioon asiakaslähtöisyys, asiakaskeskeisyys ja asiakaskokemuksen johtaminen. Tämä on hyvä alku ja heijastaa sitä, että asia koetaan yrityksissä strategiseksi ja tärkeäksi.

Haasteet ilmenevät strategian toimeenpanossa. Asiakaskokemus on monitahoinen asia. Auttaaksemme asiakkaitamme olemme luoneet asiakaslähtöisen yrityksen rakennussarjan, jonka olemme pelkistäneet seuraavaan kuvaan:


Asiakaslähtöisen yrityksen perustana on yrityskulttuuri. Asiakkaan kuuntelu, asiakaskokemuksen johtaminen ja odotukset ylittävä palvelu muodostavat rakennuspalikat. Näistä elementeistä muodostuu yhteistyö asiakkaan kanssa.

Asiakaslähtöiseksi yritykseksi tuleminen ei ole salatiedettä. Matka ei välttämättä kuitenkaan lopu koskaan. Siitä pitää huolen maailman ja asiakaskäyttäytymisen muuttuminen. Jokainen matka alkaa kuitenkin ensimmäisestä askeleesta. Se askel on parempi ottaa tänään kuin huomenna.

BiiT on parasta matkaseuraa tuolle matkalle!

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

IoT & Salesforce Lightning -demo Salesforce Essentials -tapahtumassa

IoT tulee – tulevaisuus rakennetaan nyt!

IoT (Internet of things) mahdollistaa nykyisin jo hyvin monipuolisia ratkaisuja. Erityisesti kenttähuollossa näitä sovelluksia voidaan hyödyntää tehokkaalla tavalla. Salesforcen omaan kenttähuollon ratkaisuun, Field Service Lightningiin voidaan liittää IoT-antureita, jotka mittaavat esimerkiksi lämpötilaa. Tämä sensoridata voidaan sen jälkeen tuoda Salesforce-ympäristöön jatkokäyttöä varten.

Lämpötila-anturit itsessään ovat hyvin pieniä, nuppineulan pään kokoisia (kts. kuva alla). Suurin osa IoT-laitteen kotelosta täyttyykin sen akusta, mutta sen halkaisija on silti vain muutamia senttimetrejä. Laitteet ovat hyvin käytännöllisiä, sillä nykyisellään niiden akut kestävät useamman vuoden ilman vaihtoa. Laite lähettää eteenpäin mitattavaa suuretta, sekä omaa lokaatiodataansa.

IoT-anturi

Kuvitellaan esimerkkitilanne, jossa meillä on teollisuuskäytössä oleva laite, vaikkapa muuntaja. Laitteeseen on kiinnitetty lämpötila-anturi, joka on ajastettu lähettämään dataa puolen minuutin välein. Muuntajaan tulee vika ja se alkaa kuumentua. Lämpötila ja lokaatiotieto tulevat virtana Salesforceen kenttähuollon ympäristöön, johon on konfiguroitu lämpötilan raja-arvoja. Kuvitellaan että laitteen normaali käyttölämpötila on 30 astetta, mutta Salesforce saakin tiedon laitteen 35 asteen lämpötilasta. Tällöin generoidaan automaattisesti työtilaus (Work Order) ja tausta-automaatiot osaavat suoraan kiinnittää asiaa hoitamaan lähimpänä kohdetta olevan huoltoteknikon. Teknikko saa tästä työtilauksesta ilmoituksen suoraan omaan mobiililaitteeseensa, jolloin hän pääsee tarvittaessa heti matkaan.

Teknikon työmääräin (Work Order) ja mobiilinäkymä

Etuina tällaisessa ratkaisussa on, että laitteita päästään korjaamaan jo ennen kuin ne menevät rikki. Kenenkään ei tarvitse käydä kohteessa tarkastamassa laitetta etukäteen tai lukemassa lämpötila-arvoja – järjestelmä huolehtii tästä ja ilmoittaa ainoastaan jos poikkeamia esiintyy. Näin pystytään ennaltaehkäisemään laitteiden hajoaminen ilman fyysistä paikalla oloa.

Field Service Lightning: Work Order View

Field Service & IoT -demo Salesforce Essentialsissa

Olemme BiiT:llä toteuttaneet edellä mainitun kaltaisen IoT-demon. Tätä ratkaisua on mahdollisuus tulla katsomaan ja testaamaan Helsingissä 10.5. järjestettävässä Salesforcen Essentials -tapahtumassa.

Käytössämme on Kaltiotin lämpötila-antureita, jotka lähettävät sensoridatan Salesforce-ympäristöön. Eri anturit edustavat kenttähuollon ympäristössä eri laitteita (Asset) ja tietyillä lämpötilan muutoksilla järjestelmään generoituu automaattisesti työtilaus sekä tausta-automaatioiden tekemiä jatkotoimenpiteitä. Näitä työtilauksia voidaan helposti seurata Field Service Lightningissa listanäkymästä, samoin kuin teknikoiden mobiililaitteista.

Sensorien lähettämää dataa on mahdollista seurata verkon välityksellä myös suoraan palvelimelta ja sitä voidaan esittää vaikka mittaristolla Grafanassa (kts. kuva alla). Tämä on hyvin käytännöllistä testausvaiheessa, tai kun tämän kaltaista IoT-ratkaisua ollaan toteuttamassa.

Grafana Dashboard

Oikeastaan vain mielikuvitus on rajana, millaisia ratkaisuja on mahdollista toteuttaa. Antureita löytyy moniin eri käyttötarkoituksiin: voidaan mitata esimerkiksi lämpötilaa, kosteutta tai ilmanpainetta. Lisäksi on mahdollista käyttää kiihtyvyysanturia, joka reagoi tärisevään liikkeeseen (laite on menossa rikki ja alkaa resonoida).

Kukaan ei vielä tiedä varmasti, millaisia IoT-ratkaisuja meillä on käytössä vaikka kymmenen vuoden kuluttua, mutta paras tapa ennustaa tulevaisuutta, on luoda sitä nyt.

Tervetuloa Salesforce Essentialsiin keskiviikkona katsomaan meidän esimerkki siitä, miten tulevaisuuden ratkaisut ovat osittain jo nykyistä arkipäivää!

Salesforce Essentials Helsinki – 10.5.2017

JAA SOMESSA

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haastattelussa Raimo Jalonen – kippari ja suunnannäyttäjä

BiiT Dream Team -haastattelussa Raimo Jalonen, Sales Director

Tammikuussa BiiT Dream Team sai kovan luokan vahvistuksen, kun Raimo Jalonen saapui johtamaan myyntiämme ja markkinointiamme. Siitä saakka meno on ollut vauhdikasta – rimaa on nostettu, kaasupoljinta painettu ja tekemistä terävöitetty kautta linjan. Raimo on ryhtynyt ohjaamaan tiimiämme selkeästi oikeaan suuntaan ja vakaalla otteella. Nyt parin kuukauden alkulämmittelyn jälkeen oli sopiva hetki kysyä mieheltä itseltään, että mitä kuuluu ja missä mennään.

Raimo Jalonen – BiiT Dream Team

Mitä olet tehnyt ennen liittymistä BiiT Dream Teamiin – ja miltä meidän tekeminen on tuntunut aikaisempaan kokemukseesi peilaten?

– Olen toiminut erilaisissa johtotehtävissä sekä amerikkalaisissa että suomalaisissa ICT-yhtiöissä koittaen rakentaa “voittavaa peliä ja joukkuetta”. Haasteiksi ovat aina kulminoituneet samat kolme asiaa: asiakasymmärryksen parantaminen, oman lisäarvon ja tarjoaman konkreettisempi määrittely sekä joukkueen innostaminen.

– Myös BiiT:n osalta haasteet ovat samanlaisia, mutta BiiT on uuden ajan dynaaminen kasvuyhtiö, jossa on sisäänrakennettuna erinomaisen toimintamallin etsiminen. Ihmiset ovat menestyksen nälkäisiä ja siksi muutosvastarintaa ei juurikaan esiinny. Toimimme lisäksi erinomaisen mielenkiintoisella alueella – asiakaskokemuksen parissa, jossa oikeasti voimme parantaa suomalaisten yritysten kilpailukykyä. Kyllä tässä ollaan aika täpinöissään!

Millaisten asioiden parissa olet nämä vuoden ensimmäiset kuukaudet työsi aloittanut?

– BiiT:n viime syksyllä luodun strategian mukaan muutamme painopistettämme enemmän teknologiasta asiakkaiden toimintamallien kehittämiseen. Tämä edellyttää merkittävää uudelleen suuntausta ja toiminnan muutosta myös myynnin ja markkinoinnin alueella. Ensimmäiset pari kuukautta ovat menneet uuden myynnin ja markkinoinnin toimintamallin kehittämisen ja toimeenpanon kanssa. Olen toki ehtinyt tavata muutamia asiakkaitakin, mutta odotan painopisteen siirtyvät enemmän asiakastyöhön tässä kevään myötä.

Mitä tämä vuosi vielä tuo tullessaan niin sinun kuin BiiT:n osalta?

– Meillä on muutamia erittäin mielenkiintoisia myyntihankkeita menossa ja niiden kotiuttaminen on erityisen tärkeää. Kaikki uuden strategian mukaiset onnistumiset muuttavat BiiT:n mainetta ja imagoa haluttuun suuntaan – ja siten edelleen edistävät strategiamme mukaista etenemistä.

– Tämän rinnalla oman toiminnan kehittäminen etenee askel kerrallaan ja vahvistaa myös omalta osaltaan asemaamme.

Mihin suuntaan näet niin kumppanimme Salesforcen, kuin laajemmin ICT-toimialan olevan menossa lähivuosina?

– Tällä hetkellä on selkeästi nähtävillä, että Salesforce ja muut “Born Cloud” -yritykset voittavat markkinaosuuksia perinteisiltä ohjelmistoilta. Tehokkaan pilvialustan tuomat mahdollisuudet antavat asiakkaille merkittävän kilpailukykyloikan, jollaista ei ole vähään aikaan nähty. Mielestäni tätä voisi verrata internetin tai älypuhelinten tuomaan loikkaan.

– Salesforce täydentää omia ohjelmistojaan kolmesti vuodessa julkaistavilla uusilla versioilla ja sen lisäksi tuo jatkuvasti uusia moduuleja osaksi tarjoamaansa. Uskon, että menestystarina on vasta alussa ja meillä sekä asiakkaillamme riittää puuhaa näiden uusien ominaisuuksien käyttöönotossa ja hyödyntämisessä seuraavan 3-5 vuoden ajaksi.

Millaisia terveisiä lähetät BiiT:n nykyisille ja tuleville asiakkaille?

– Salesforcen tuomat kilpailukykyedut ovat kaikkien saatavilla, Tärkeintä on tarttua rohkeasti toimeen ja lähteä viemään asioita eteenpäin. Nykyaikaisessa pilvimaailmassa kehittäminen tehdään pienin askelin, ketterästi ilman mammuttiprojekteja. Näin voidaan huomioida ympärillä tapahtuva jatkuva muutos. Asiakkaille on kriittistä omaksua myös hankinnoissaan tämä uusi toimintamalli ja budjetoitava jatkuvaan kehittämiseen riittävä panostus, jotta asiat etenevät tarvittavalla vauhdilla. KEEP GOING – DO NOT STOP!

Lopuksi vielä toivotan kaikki lämpimästi tervetulleiksi moikkaamaan minua Partner-osastollemme Salesforce Essentials -tapahtumaan toukokuussa. Jos et ole vielä ilmoittautunut tuohon tämän kevään ehdottomaan kohokohtaan niin tee se nyt heti.

Salesforce Essentials -ilmoittaumislinkki on tässä! 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Markkinoinnin Automaatio -konsulttia

BiiT – We Build Customer Companies

At BiiT our mission is to help our clients to transform their business to be customer driven. We are helping them to plan and implement the changes in the processes and technology to support the change. Our solutions are based on Salesforce.com software, the leading Customer Success platform in the world. Typically, our customer relationships are long-lasting and we work together towards joint goals.

We have modern premises in Keilaniemi, Espoo and the number of employees has just reached 40 people.

Sales and Marketing automation is one of our focus areas and the key success factor for our clients on their way to transform into customer-driven companies. Therefore we are searching for a new member to join our growing marketing automation team.

You would be working closely with our customers to define their needs and requirements. Furthermore, you would participate in technical implementation and support our clients in learning how to continuously serve their customers better in constantly changing environment.

We require:

  • Marketing and sales -minded approach
  • Willing to learn and continuously develop your skills in marketing automation area
  • Understanding of marketing automation’s role in business transformation
  • You are familiar with concepts such as inbound marketing and buyer’s journey
  • Experience in marketing automation implementation
  • Energetic, positive and customer-minded character
  • Good English and Finnish communication skills

We appreciate:

  • Pardot and/or Salesforce Marketing Cloud experience
  • Experience in marketing and/or sales operations
  • Salesforce and/or MA certifications
  • Salesforce ecosystem knowledge
  • Content management skills
  • Project management experience

We offer:

  • Fast growing market for our services
  • Opportunity to gain experience in Salesforce ecosystem
  • Results based compensation
  • Continuous learning environment and certification programs
  • Agile and modern business culture

For additional information, you can call or email:

Head of Marketing Automation Mikko Pirinen, +358 50 4033 358, mikko.pirinen@biit.fi

Please send your application and CV to recruiting(a)biit.fi latest on 5.5.2017.

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Software Developeria

SW Developer – join us!

As a JAVA software developer, we expect you to be curious and interested in designing and implementing new applications and customized solutions for numerous types of customers. Depending on your background, you will be expected to contribute technical requirements and participate in the full application life cycle from technical design to development, testing, and deployment. You will be interacting actively with the customers thus passion for solving customer’s challenges with software, is your great advantage.

Candidate profile:
– Experience in software development and software architectures
– Background in cloud computing
– Experience with custom application development and systems integration
– Several years of experience with JAVA
– Other programming skills considered as an advantage
– Web-development skills in HTML, CSS, JSP/ ASP
– Strong technical design skills and an ability to deliver customer driven solutions
– Excellent communication skills in English and Finnish language, both written and verbal are required

We offer:
– Interesting and dynamic working environment
– Competitive salary package
– Coaching and training for excelling in this role
– Opportunity to gain experience and grow in the field
– Professional and technically strong team members
– Immediate start as soon as right candidate is found

Please contact: recruiting[a]biit.fi or Mr. Ikla Puustinen (mob. +358 50 330 8525)

 

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Segmentointi on out, profilointi on in!

Asiakkuus – suhteet – hallussa! #9

Vähittäiskauppa on murroksessa

Vanhat kivijalkakaupat ovat helisemässä, kun uudet, nuoret, luovat ja teknologisesti kehittyneet yritykset valtaavat markkinoita. Kuinka vastata kilpailuun?

Asiakkaat haluavat samaa kuin aina ennenkin: laadukasta palvelua, heidän tarpeidensa tuntemista sekä kilpailukykyistä hinnoittelua. Mutta asiakkaiden ostokäyttäytyminen, viestintäkanavat ja odotukset ovat muuttuneet.

Asiakkaat voivat olla joko läheltä tai kaukaa. Asiakkaat voivat asioivat kaupassa tai netissä. He lähestyvät yrityksiä soittamalla, sähköpostilla, some-kanavien tai mobiiliapplikaation kautta. Tämä on monelle yritykselle vaikea rasti.

Asiakkaan tunnistaminen, sisäinen tiedonvälitys ja palvelukanavasta riippumattoman yhtenevän asiakaskokemuksen tarjoaminen on yrityksille vaikeaa. Vaikeuksien voittajat saavat palkinnoksi muidenkin asiakkuudet. 

Tässä kolmen kohdan checklist, jonka avulla voit tarkistaa onko teidän liiketoimintanne asiakaskeskeisyys matkalla huonompaan vai parempaan suuntaan.

1. Hyödynnätkö olemassaolevaa asiakastietoa uusien palvelumallien luomiseksi?

Tieto on valtaa. Suurin osa yrityksistä vastaa tähän kysymykseen myöntävästi.

2. Mallinnatteko unelma-asiakkaitanne demografisten tekijöiden vai heidän käyttäytymisensä perusteella?

Käytännön kokemukset ovat osoittaneet, että hyvien asiakkaiden käyttäytymisen mallintaminen ja mallin hyödyntäminen markkinoinnin sekä myynnin lisäämiseksi tuo parempia tuloksia kuin asiakkaiden luokitteleminen iän, sukupuolen tai muun ulkoisen tekijän perusteella.

Jotta tällaista profilointia voidaan tehdä, asiakkaasta pitää olla muutakin tietoa kuin nimi ja viime vuoden ostojen määrä euroissa. Olen huomannut, että Salesforce-alustaa liiketoiminnassaan hyödyntävät yritykset tietävät asiakkaistaan paljon, tieto on reaaliaikaista, sitä jalostetaan jokaisessa kanssakäymisessä ja tietoa jaetaan työntekijöiden kesken.

3. Pystyttekö sekä teknisesti että henkilökunnan puolesta tarjoamaan yhtenevää asiakaskokemusta asiakkaillenne?

Jos tekniikka on hallussa, hienoa! Olette melkein puolimatkassa. Järjestelmäkehityksen jalkauttaminen vaatii suurimmaksi osaksi ihmisten käyttäytymisen muutosta ja kehitystä. Meillä BiiT:llä omaan palvelufilosofiaamme kuuluu, että autamme teitä teknisten parannusten lisäksi saamaan myös tärkeimmän muutosvoimanne eli ihmiset mukaan kyytiin.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haemme Field Service -ammattilaista

PAIKKA TÄYTETTY – KIITOS MIELENKIINNOSTASI

BiiT – We Build Customer Companies

We help our customers to transform their business to be customer driven. Our solutions are based on Salesforce.com software, the leading Customer Success platform in the world.
We help our customers to plan and implement the necessary change and journey, making them eventually a Customer Company. Usually our customer relationships are long and we work together during the whole journey. We have modern premises in Keilaniemi, Espoo and our number of employees has just reached 40 people.

Field Service Transformation is one of our focus areas and there is a growing number of customers, who want to improve their efficiencies and raise their customer experience to a whole new level. Therefore,

We are looking for a Field Service Professional to work in our Sales unit in demanding transformation projects

You would be working with the leading companies in Finland and your main task is to identify and initiate field service transformation projects, which would lead to a customer experience journey with BiiT. Supporting you we have the largest and most competent team of field service consultants in Finland.

You would be part of our consultative sales team, working closely with our Field Service Business Unit. Our office locates in Keilaniemi.

We require:

  • Experience in modern Field Service operations, preferably in international environment
  • Strategic thinking of modern Field Service business
  • Sales-minded consultative approach
  • Energetic, positive and self-going character
  • Good communication skills with ability to work in English

We appreciate:

  • Experience in Sales, Business Development or Transformation Programs
  • Understanding of modern Field Service solutions
  • Academic Education
  • Ambition to grow together with BiiT

We offer:

  • Fast growing market for our services
  • World leading software platform from Salesforce.com
  • Results based compensation
  • Continuous learning environment
  • Agile and modern business culture

For additional information, you can call or email:

Business Director, Antti Kuhmonen, tel. +358 50 590 3497 , antti.kuhmonen(a)biit.fi

Sales Director, Raimo Jalonen, tel. +358 40 589 4834, raimo.jalonen(a)biit.fi

Please send your application and CV to recruiting(a)biit.fi latest on Monday 27.3.2017.

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Haastattelussa Ikla Puustinen – Man with a Mission

BiiT Dream Team -haastattelussa Ikla Puustinen, CEO & Founding Partner

Parin kuukauden työ palkittiin, kun viimein onnistuin saamaan toimitusjohtajamme, Ikla Puustisen vastailemaan kysymyksiin miehen ja firmamme kuulumisista. Koko BiiT Dream Teamin hyvä pöhinä kulminoituu tähän herraan, joka samalla vie firmaamme lujaa eteenpäin kasvu-uralla ja sen ohessa muokkaa juuri nyt strategiaamme sekä toimintamallejamme uuteen uskoon. Lue alta, mitä tämä kaikki käytännössä tarkoittaa.

#ollihuhtalaphotography

Miten tiivistäisit menneen vuoden niin firman kuin itsesi osalta?

– Vuosi 2016 oli huikea kasvun ja kehittymisen vuosi. Pystyimme hyvän projektitekemisen ohella kehittämään myös uuden tulevaisuuden strategian, jota olemme jo lähteneet implementoimaan. Tämä uusi strategiamme kulkee nimellä “We build Customer Companies”. Lisäksi palkkasimme massiivisen määrän uusia ihmisiä dream tiimiin. Tekemistä on siis riittänyt!

– Henkilökohtaisesti vuosi oli hyvässä mielessä haastava. Paljon uutta tuli vastaan ja paljon on opittu niin asiakkaista kuin ihmisten kanssa yhdessä tekemisestä. Kasvuyrityksen toimitusjohtajana tuntuu, että moneen paikkaan joutuu venymään ja repeämään samanaikaisesti. Lääke tähän on töiden parempi organisointi, vastuuttaminen ja yhtiön struktuurin jatkuva kehittäminen. Liikaa kiirettä on ollut ilmassa, ja toki välillä tulee tehtyä virheitä, mutta sellaista tapahtuu vääjäämättä. Virheistä pitää vaan ottaa opikseen.

Entä millä fiiliksillä ja teeseillä BiiT lähtee vuoteen 2017?

– Tämä vuosi on BiiT:lle juhlavuosi, täytämmehän jo 10 vuotta. Huikea matka jo takana – ja on kieltämättä etuoikeutettu olo olla tässä markkinassa pioneerina ja nähdä kuinka asiat ovat kehittyneet vuosien aikana. Yleisfiilis on erittäin hyvä ja odottavainen, paljon mielenkiintoisia asiakasprojekteja ja uutta on tiedossa.

– Päätavoitteemme on olla yrityksenä entistä asiakaslähtöisempi ja auttaa asiakkaitamme kehittymään entistä asiakaslähtöisemmiksi. Tämä tapahtuu niin teknologian kuin konsultoinnin avulla. Paljon on kyse myös oikean ajatusmaailman löytämisestä niin sisäisesti kuin asiakkaiden suuntaan.

Mitkä ovat mielestäsi liiketoiminnan kannalta suurimmat erot vuosien 2016 ja 2017 välillä?

– Odotan mielenkiinnolla miten talouden piristyminen näkyy tässä markkinassa. Salesforce-teknologia on ollut hieman “julkinen salaisuus”, josta ei ole niin kauheasti ääneen puhuttu, mutta 2017 voi olla läpimurtovuosi monelle uudelle asiakkaalle ja laajennukselle. Samanlainen hyppy nähtiin jo muutama vuosi takaperin.

– Aikaisempiin vuosiin verrattuna asiakkaat haluavat entistä isompia kokonaisuuksia, monen ratkaisun kyljessä on markkinoinnin automaatiota tai community ratkaisu. Enää ei kaivata funktiospesifejä toteutuksia vaan asiakasyritykset haluavat alustan, jolla palvella asiakkaita tai kehittää omaa prosessia entistä kokonaisvaltaisemmin ja jotain mikä toimii ja kehittyy myös huomenna.

Mihin suuntaan näet toimialan ja koko suomalaisen liike-elämän olevan nyt menossa?

– Keskustelu digitalisaatiosta, asiakaskokemuksesta ja muiden hienojen termien ympärillä kertoo tarpeesta muuttua – ja muutoksesta itsestään. Osa toimialoista on jo kokenut kovaa painetta ja aloittanut muutoksen, toisten vasta miettiessä, josko heidän tulisi tehdä myös näin.

–Haluaisin rohkaista yhtiöiden omistajia ja hallituksia lähtemään huomattavasti vahvemmin miettimään omaa tulevaisuuttaan ja sitä, miten he tulevaisuudessa palvelevat ja rakentavat bisnestä asiakkaiden ympärille. Odottelemalla ja ihmettelemällä ei tule tuloksia , rohkeasti testaamaan ja kokeilemaan, siitä se lähtee.

Mitä terveisiä haluaisit lähettää asiakkaillemme?

–Olen kiitollinen ja haluankin tässä kiittää luottamuksesta kaikkia asiakkaitamme. Te olette syy siihen, miksi olemme olemassa. Toivon, että jatkossa olemme enemmän kumppani kuin yksi Salesforce-toimittaja muiden joukossa.

– Haluaisin että asiakkaat ottaisivat meidät enemmän mukaan innovoimaan ja miettimään sitä, kuinka voisimme auttaa heidän liiketoimintaa. Tämä kuulostaa hyvin perinteiseltä ja tylsältä, mutta auttamisestahan tässä on kysymys. Uudet teknologiat tarjoavat ketteryyttä ja tavan järjestää, toteuttaa ja tehdä liiketoimintaa huomattavasti tehokkaammin kuin koskaan aikaisemmin. Me haluamme auttaa yrityksiä muutoksessa, jossa on tavoitteena tulla asiakaslähtöisemmäksi, myydä enemmän ja palvella paremmin.

– Yksi konkreettinen viesti tulee mieleeni ja haluan käyttää tilaisuutta hyväksi ja sanoa sen vahvalla äänenpainolla: Älkää aliarvioiko asiakkaitanne, he ovat näkemyksellisempiä, ymmärtäen mitä haluavat paremmin kuin arvaattekaan.

Millaisia terveisiä sinulla vielä olisi BiiT Dream Teamin jäsenille?

– On ollut mahtavaa nähdä, että omasta porukasta on noussut uusia vastuunkantajia ja olemme saaneet Customer Company -ajattelua juurtumaan. Matka ja valittu suunta on päätetty tehdä, nyt tarvitaan kestävyyttä ja pitkäjänteistä työtä oikeiden asioiden parissa. Tässä menee vuosia.

– Meillä on valtavan hieno ja tärkeä tehtävä. Me olemme olemassa, jotta voimme kehittää suomalaisista yrityksistä asiakaslähtöisiä ja paremmin menestyviä. Se on huikea juttu! Ja tiedän, että pystymme konkreettisesti auttamaan niin muutoksen läpiviennissä kuin kehityksessä.

 

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Terveisiä erinomaisesti onnistuneesta Pardot-koulutuksesta

Ensin puhutaan asiat halki, poikki ja pinoon…

Oli ilo viettää juuri muutama päivä asiakasyrityksemme neukkarissa todellisessa aivomyrskyn keskuksessa. Päivät olivat pyhitetty erilaisille markkinointiautomaatio-workshopeille kyseisen yrityksen verkkomarkkinoinnin ja automaatiomarkkinoinnin petraamiseksi. Ja mikä parasta, keskusteluissa fokusoiduttiin juuri sinne minne pitääkin eli asiakkuuksiin. Asiakkaiden tarvelähtöinen palvelu ja asiakkaan ymmärtämisen kehittäminen olivat jokaisen käydyn keskustelun ytimessä.

Ilokseni saman pöydän ääressä istui markkinoinnin johdon lisäksi myös myynnin, talouden ja IT:n avainhenkilöitä. Kävimme tällä kattavalla konklaavilla läpi asiakasprofiilit (nykyiset ja tavoiteltavat), asiakkaiden erilaiset ostopolut, jo olemassaolevat markkinoinnin & myynnin sisällöt sekä markkinoinnin & myynnin prosessit tunnistamattomasta visitorista potentiaalisen liidin kautta (mahdollisesti) toteutuviin kauppoihin – ja mitä sen jälkeen seuraa, tuli kaupat tai ei. Kaikki tuo purettiin atomeihinsa, ennen kuin puhuimme sanallakaan markkinoinnin automaatiosta, Pardotista tai ylipäätään mistään teknisestä toteuttamisesta.

…ja sitten puhutaan vielä lisää!

Saatuamme kasaan hyvän matriisin koko asiakkaan ostopolusta – olemassaolevilla sisällöillä höystettynä – oli aika lisäillä kuvaan järjestelmät; tärkeimpinä verkkosivujen hallintajärjestelmä, markkinoinnin automaatiotyökalu ja CRM. Sen jälkeen kartoitimme vielä mahdolliset tekniset tai käytännölliset aukot myyntiputkessa sekä muut kehityskohdat. Vasta tämän jälkeen oli aika pureutua tarkemmin markkinoinnin automaation rooliin tuossa isossa kuvassa ja siihen, mitä heidän tapauksessaan Pardot tuo mukanaan: mitä olemassaolevaa tekemistä / järjestelmää Pardotilla voi korvata ja mitä kokonaan uutta Pardot tuo mukanaan markkinoinnin työkalupakkiin?

Harjoitus tekee mestarin

Loppuaika oli sitten erittäin tehokasta hands-on-työskentelyä markkinointitiimin Pardot-tietämyksen ja -osaamisen kasvattamiseksi sille tasolle, että kaikki rutiinihommat hoituvat ilman ongelmia. Tätä treenaamista auttoi kummasti, kun saimme tehdä kaiken harjoittelun olemassaolevaan (messut) kampanjaan liittyen.

Emme tehneet ainuttakaan harjoitusta demomielessä, vaan kaikki tuotokset otettiin saman tien käyttöön. Laadimme laskeutumissivuja, lomakkeita, segmentoituja kontaktirekistereitä, uutiskirjeitä, autorespond-viestejä, latasimme sisältöä verkkosivuilla, loimme ajastettuja some-viestejä ja rakensimme erilaisia automaatio-ohjelmia rullaamaan kohderyhmän ja heidän kiinnostuksen & toiminnan pohjalta. Näin käytiin pitkälti koko Pardot-arsenaali läpi ja tekeminen painui syvälle kaikkien osanottajien lihasmuistiin.

Onnistuneen käyttöönottoprojektin pyhä kolminaisuus

Tässä käyttöönotossa kaikki toteutui vallan mainiosti, suorastaan esimerkillisen upeasti. Ei mennyt kuin Strömsössä – vaan vielä sitäkin paremmin!

Mitkä ne onnistumisen avaintekijät sitten olivat? No, tuossa alla ne ovat vielä listattuna ja tähän asiakaskeissiin peilattuina:

1. Johdon sitoutuminen

Oikeat ihmiset (ns. pyramidin huippu) oli saatu järjestelmän käyttöönoton taakse. Lisäksi erikoismaininta siitä, että markkinointi ja myynti olivat molemmat paikalla ja ymmärsivät pelaavansa samaan pussiin! Kaikilla oli aito kiinnostus ja innostus uuden toimintamallin (huom ei järjestelmän) käyttööönottoon, mitä ilman ei yksikään muutos mene kunnialla maaliin.

2. Iso kuva ja muutoksen perusteet & hyödyt kirkkaina mielessä

Johdon sitoutuminen ja oikeiden ihmisten kanssa palaveeraaminen takasi sen, että muutos ja uusi tapa toimia saatiin istutettua niin yrityksen strategiaan kuin sen prosesseihin. Piirsimme konkreettisesti neuvotteluhuoneen fläppitaulut täyteen kuvia, siirtelimme palikoita ja haimme toimivinta konseptia, kunnes löysimme parhaan mallin, jonka kaikki ymmärsivät yhdenmukaisesti ja johon sitten kaikki osapuolet sitoutuivat. Tämän avulla myös muutoksen mukanaan tuomat hyödyt olivat kaikille niin selviä, että etujen kommunikointi läpi organisaation oli helppoa.

3. Käyttökoulutuksessa kaikki tähtää oikeaan tekemiseen

Kukaan ei motivoidu, jos koulutuksessa pallotellaan pelkästään spekulatiivia skenaarioita. Jos taas kaikki treenaaminenkin on jo suoraan linkitetty oikeaan tekemiseen ja jokainen harjoitustyö liittyy oikeaan arkirutiiniin ja parhaimmillaan poistaa tehtävälistalta homman jos toisenkin, voin taata että tietokin jää paremmin päähän.

Kiinnostaako ottaa harppaus markkinoinnin ja myynnin saralla? Houkuttaisiko siirtää markkinoinnin tekeminen automaatioaikaan ja paremmin mitattavaksi. Ota yhteyttä jo tänään!

JAA SOMESSA
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

SEURAA MEITÄ
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubeFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Jätä kommentti

Seuraava sivu »