• Suomi
  • English

contact us

Mistä aloittaa markkinointiautomaation käyttö?

20150905_175335_LLS (3)

 

Meetwursti syödään siivuina

Suosittelemme markkinointiautomaation käyttöönottoa yksi kampanja kerrallaan. Otetaan yksi olemassa oleva markkinoinnin & myynnin tarve, joka ratkaistaan uuden, esimerkiksi Pardot-työkalun ominaisuuksien avulla. Tämä voi olla hyvin jonkin tuotteen tai palvelun lanseeraus tai vaikkapa tapahtuman (esim. messut tai seminaari) järjestäminen. BiiT:n käyttöönottoprojekteissa hands on -käyttäjäkoulutukset tehdään juuri näin ja samalla päästään käsiksi monipuolisiin ominaisuuksiin tosielämän esimerkkitapauksen avulla.

PARDOT-logo

Markkinointiautomaation perusaskelkuvio, numero 1

Tämän esimerkin vaiheistus seuraa suoraan yleistä B2B-markkinointiautomaation käyttöprosessia, joka menee kutakuinkin seuraavasti:

  • Suunnittele
    • Ketä tavoittelet, millä houkuttelet?
    • Miten prosessi toimii?
    • Mitä työkaluja käytät?
    • Piirrä vaikka kuva – ja nöytä sitä kollegoillesi!
  • Rakenna
    • Luo kampanja
    • Määritä kontaktiryhmä
    • Lataa sisältö
    • Luo kirjeet, laskeutumissivut ja lomakkeet
  • Testaa
    • Tee testikampanja yrityksen sisällä ja pyydä, että kollegat asettuisivat asiakkaan saappaisiin.
    • Pyydä palautetta ja tee mahdolliset korjaavat toimenpiteet.
  • Käynnistä
    • Käynnistä markkinointitoimenpide nyt, tai ajasta se haluamallesi ajankohdalle
  • Lyö rumpua
    • Hyödynnä mm. sosiaalisen median julkaisutyökalua ja sähköpostitoiminnallisuuksia
  • Mittaa ja analysoi
    • Seuraa Pardotin reaaliaikaisia raportteja
  • Kehitä ja petraa
    • Miten onnistuit ja mikä oli ROI?
    • Missä olisi parannettavaa?
  • Aloita alusta!

Kiinnostaako aihe enemmänkin? Onko investointi markkinoinnin automaatioon ajankohtainen? Lataa & lue: Markkinoinnin automaation ostajan opas

 

Jätä kommentti

Tehosta myyntisykliä – ota Salesforce Steelbrick käyttöön

IMG_2218

 

Kiristynyt kilpailu markkinoilla ja teknologian kehitysvauhti ovat johtaneet siihen, että liike-elämä on hektisempää ja vauhdikkaampaa kuin koskaan aikaisemmin. Samalla on myös tarve maksimoida tehot jokaisen työntekijän työajasta, jotta toiminta pysyisi mahdollisimman kannattavana.

On siis pakko tehostaa – mistä lähteä liikkeelle?

Useimmissa myyntiorganisaatioissa suurin osa-alue, jota on mahdollista tehostaa, on tarjouksentekoprosessi. Tarjouksentekoprosessin aikana tapahtuu usein paljon virheitä ja se vie arvokasta aikaa pois myyjiltä sekä kaikilta myynnin tukihenkilöiltä. Tehottomuus johtuu monesti siitä, että jokaisella myyjällä ja yksiköllä on oma tapansa laskea tarjouksia. Tämä johtaa monesti siihen, että organisaatiossa saattaa olla satoja erilaisia tarjouksenlaskenta-exceleitä ja virallisia tarjouksia lähetellään asiakkaille, ja piilotetaan sen jälkeen vaikeasti löydettävälle verkkolevylle.

Moni organisaatio on tunnistanut tämän tarjouksenteon tehostamisen mahdollisuuden ja sen takia niiden tavoitteena on virtaviivaistaa ja yksinkertaistaa tarjouksentekoprosessia.

Ratkaisuna Salesforce Steelbrick

Salesforcen päälle rakennettuja ”natiiveja” tuotekonfiguraattorituotteita (CPQ, eli Configure-Price-Quote) työkaluja on jo jonkin aikaa löytynyt Salesforcen Appexchange-markkinapaikalta. Tämä osa-alue on Salesforcen asiakkaille yhä tärkeämpi, joten Salesforce päätti ostaa suositun SteelBrick CPQ -työkalun joulukuussa 2015. Steelbrick virtaviivaistaa tarjouksentekoprosessia. Tämä tarkoittaa myös sitä, että nyt Salesforcen omilla ratkaisuilla on mahdollista toteuttaa koko kaupallinen putki, eli liidistä laskutukseen.

Miten Steelbrickistä voi hyötyä?

-Myyjät saavat apua lisä- ja riistiinmyyntiin, sillä Steelbrick ehdottaa asiakkaan tietojen mukaan juuri heille soveltuvia tuotteita
-Myyjät tekevät oikean tarjouksen nopeammin ja tarjousaineisto on aina yritysilmeen mukainen
-Myyjät eivät tee hinnoitteluvirheitä ja alennusten hyväksyntä seuraa aina samaa toimintamallia
-Kaikki näkevät kaikki organisaatiossa tehdyt tarjoukset ja niiden sisältämät komponentit
-Mahdollisuus mitata ja seurata tuotetasolla koko toimintaa

Tässä vielä eri osa-alueittain Steelbrickin toiminnollisuuksia:

Configure
-Myyjä saa valittua pakettiinsa eri tuotteita Salesforcen standardituotekatalogista
-Steelbrick sallii ainoastaan yhteensopivia tuotteita samaan pakettiin
-Myyjille voi rakentaa kysymyspatteriston, johon he vastaavat ja saavat takaisin vastausten pohjalta ehdotuksia asiakkaille sopivista tuotepaketeista

Price
-Jos asiakkaan kanssa on sovitut sopimushinnat, ne tulevat luonnollisesti mukaan, kun tarjousta muodostetaan
-Tuotekohtaisia alennusprosentteja on mahdollista ylläpitää ja seurata järjestelmässä. Jos esimerkiksi myyjä haluaa antaa isomman alennuksen, kuin mitä sallitaan, niin tarjouslaskentaosaston tai esimiehen pitää hyväksyä tarjouksen, ennen kuin myyjää saa tehdä lopullisen tarjouksen ja lähettää sen asiakkaalle. Tästä pyynnöstä lähtee oikealla henkilölle pyyntö hyväksyä, samalla tavalla kuin vaikka hyväksyisi MobilePay-maksun puhelimensa kautta, jonka kaveri on pyytänyt.

Quote
-Tarjouspohjat ovat räätälöitävissä yrityksen tai yrityksen yksikön tarpeiden ja visuaalisen ilmeen mukaisesti
-Mahdollisuus integroida nykyisen sähköisen allekirjoituksen työkalut Steelbrickiin, kuten esimerkiksi DocuSignin
-Kaikki dokumentit tallennetaan Salesforceeen, jotta ne ovat helposti näkyvissä, monistettavissa ja muokattavissa

Tässä vielä esimerkki Steelbrickin käytöstä:

Jätä kommentti

Markkinointiautomaatio ja markkinoinnin & myynnin yhteispeli

20150905_175335_LLS (3)

 

Ensimmäisestä verkkokontaktista toteutuneeseen kauppaan

Markkinointiautomaatio muodostaa CRM:n kanssa katkeamattoman ketjun potentiaalisesta asiakkuudesta toteutuneeseen kauppaan – yhdistämällä verkkosivujen muokkauksen & seurannan, sosiaalisen median, sisältömarkkinoinnin, uutiskirjemarkkinoinnin, liidien lämmittämisen ja myyntiprosessin vaiheet kontaktoinnista tarjouksen kautta toteutuneeseen kauppaan. Yllä mainituista työkaluista (marketing automation & CRM) voi jo päätellä, että tuo ketju on katkeamaton vain, jos markkinointi ja myynti pelaavat saumattomasti yhteen.

Markkinoijien eli markkinointiautomaatiojärjestelmän käyttäjien on myös hyvä sisäistää heti alussa, että tässä prosessissa kaikki lähtee taas kerran asiakkaan tuntemisesta ja niin uusien kuin olemassa olevien kontaktirekisterien tehokkaasta hyödyntämisestä. Yhteistyössä myyjien kanssa tehtävän asiakasprofiloinnin jälkeen pureudutaan asiakkaan ostopolkuun ja pyritään tarjoamaan tälle hyödyllistä ja ostoprosessia eteenpäinvievää materiaalia. Sama viesti ja sisältö eivät toimi missään nimessä ostopolun kaikkiin vaiheisiin!

accelerate-your-pipeline-with-b2b-marketing-automation-pardot

Myyjillä on parempi asiakastuntemus kuin markkinoijilla

Jos yrityksen toiminta on järkevällä pohjalla, on myyjillä aina paras käsitys asiakkaan tarpeista. Tämän vuoksi markkinointi kaipaa kovasti myyntitiimin panosta asiakastuntemuksen parantamiseen ja asiakastarpeiden määrittämiseen. Tuota tarvetta todella harvoin myönnetään ääneen – puhumattakaan siitä että markkinointityypit oma-aloitteisesti kääntyisivät myyjien puoleen ja pyytäisivät apua. Jonkun siis pitää firman sisällä toimia sillanrakentajana, jos/kun siiloutumista on päässyt tapahtumaan. Kuka se voisi olla?

Kun markkinoinnin ja myynnin välinen silta on tavalla tai toisella rakennettu, on aika koko porukalla työstää esimerkiksi juuri sitä, millainen sisältö vastaa eri tilanteessa olevien potentiaalisten asiakkaiden tarpeisiin, odotuksiin ja ongelmiin. Sieltä löytyy sitten se tie Eldoradoon!

Kiinnostaako aihe enemmänkin? Onko investointi ajankohtainen? Lataa & lue: Markkinoinnin automaation ostajan opas

 

Jätä kommentti

Johdatteko oikeasti myyntiänne?

IMG_2218

Miten perus penkkiurheilija ja huippuvalmentaja eroavat toisistaan?

Ensimmäinen näistä hahmoista huutaa ja karjuu, että pitää juosta kovempaa ja tuijottaa orjallisesta vain tulostaulua. Tästä johtuen hänen keskittymisensä pysyy lähes ainoastaan maalintekotilanteissa suurimman osan pelistä, ymmärtämättä mitä tärkeitä asioita kentällä tapahtuu.

Huippuvalmentajat taas katsovat pelin kokonaisuutta. He tietävät, että kun oikeat asiat tapahtuvat sovitulla tavalla pelin jokaisella osa-alueella, niin joukkue saa riittävästi maalintekopaikkoja ja peli on mahdollista voittaa. He eivät murehdi tulostaulua, vaan sitä, mitä ennen maalintekoa tapahtuu.

Valitettavan moni myyntijohtaja johtaa myyjiä penkkiurheilijan tavoin. He tuijottavat tulostaulua, eivätkä valmenna myyjiä ja organisaatiota kohti haluttuja tuloksia keskittymällä niihin toimenpiteisiin, joita menestys vaatii.

Silti moni organisaatio uskoo, että he johtavat tehokkaasti omaa myyntitoimintaansa, vaikka todellisuudessa he katsovat vain peruutuspeiliä nimeltä ”talousjärjestelmä”. Historiatieto ei auta meitä varmistamaan, että tulevaisuus näyttää paremmalta, vaikka kuinka paljon sitä haluaisimme. Yhdelläkään onnistuneella edellisellä kvartaalilla ei ole merkitystä tulevien menestyskvartaalien kannalta.

Tästä herää kysymys, mitä oikeasti myynnin johtamisella tavoitetaan?

Mielestäni aina ei välttämättä ole tarvetta myynnin johtamiselle, koska lähes kuka tahansa osaa myydä. Kyse on enemmänkin siitä, kuinka tehokasta myyntitoiminta on. Jos tavoitteena on tehdä kannattavaa myyntiä, kannattaa vakavasti harkita myynnin johtamisen kehittämistä.

Stadium

Mitä tehokas myynnin johtaminen vaatii?

1. Myyntistrategia – Mihin olemme menossa ja mikä meidän pelisuunnitelmamme on?

2. Myyjien johtaminen & esimiestyö – Päivittäisen tekemisen johtamista ja onnistuneen myynnin mahdollistavaa esimiestyötä

Myyntistrategia

Myyntistrategia on yleensä dokumentoitu sillä tasolla, että se vastaa ainakin seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitkä ovat meidän tavoitteet tällä markkinalla?
  • Mitä myydään? – Tuote- & palveluportfolio sekä erityisesti se, mitä hyötyä ja arvoa se tuottaa asiakkaille
  • Kenelle myydään?– Minkälaisille asiakkaille me myymme ja miten fokusoimme ajankäyttöämme eri asiakkuuksissa?
  • Kuka myy? – Kuka organisaatiossa vastaa myynnistä ja missä kaikissa rooleissa siihen osallistutaan?
  • Miten myydään? – Myyntikanavat ja toimintamallit. Miten myyntiä konkreettisesti tehdään? Tämä riippuu paljon toimialasta. Yleisimpänä ja suurimpana muutoksena tällä osa-alueella ovat ehdottomasti myynnin painopisteiden siirtyminen markkinoinnillisempaan suuntaan (in-bound, ratkaisumyynti, social selling etc.).

Haluankin haastaa kysymällä: ”Osaako myyntijohtonne vastata näihin kaikkiin osa-alueisiin?”. Jos he osaavat, niin teillä on varmasti myyntistrategia kasassa. Entä sitten myyjät? Jos myyjät osaavat myös vastata näihin kysymyksiin, silloin myyntistrategia on viestitty hyvin. Onnitteluni! Valitettavasti olen saanut oppia, että aika monessa organisaatiossa myyntijohdolla ja myyjillä on aivan eri näkemykset – ja tämmöinen epäkohta ei kuulu tehokkaan myyntiorganisaation piirteisiin.

Myyjien johtaminen & esimiestyö

Jokaisen myyjän ja esimiehen kesken tulisi sopia tavoitteista, ja niistä toimenpiteistä mitä tulokseen pääseminen vaatii. Tärkeintä on se, että myyjä ymmärtää tuloksen ja panoksen suhteen. Millainen tekeminen tuottaa hyvää tulosta? Sama logiikkahan pätee myös markkinoinnissa. Niihin toimenpiteisiin panostetaan, jotka poikivat kustannustehokkaimmin kauppaa. Mitattavuus tuloksien suhteen on onneksi nykyään helppoa, mikä luonnollisesti auttaa fokuksen kohdistamisessa tulevan tekemisen suhteen.

Myyntijohto ja myyjät jalkauttavat myyntistrategiaa sopimalla näistä hyviksi havaituista toimenpiteistä, ja yhdessä seuraavat, että ne toteutuvat. Alussa mainitsin, että peruutuspeilillä johtavat organisaatiot käyttävät talousjärjestelmää myynnin ohjaamisessa. Jos CRM:ää ei käytetä, ei ole mitään systemaattista ja tehokasta tapaa varmistaa, että myyntijohto pystyy valmentamaan ja ohjaamaan myyjiä saavuttamaan tavoitteensa.

Kun valmennatte ja johdatte myyjiä, teette todennäköisesti parempaa tulosta kuin ne, jotka tuijottavat pelkästään tulostaulua. Puhumattakaan sohvan pohjalla huutavasta penkkiurheilija (tai johtajasta!), joka käskee vain juoksemaan kovempaa, kun tulos ei tyydytä.

Blogin otsikon kysymys oli: ”Johdatteko oikeasti myyntiänne?”

Tähän kysymykseen on helppo löytää vastaus ja sillä on valtava merkitys teidän tuloksentekokyvyn kannalta. Jos johdatte niitä toimenpiteitä, jotka johtavat tulokseen, niin vastaus on kyllä, te johdatte myyntiänne. Onnea vielä kerran sen johdosta!

2Kommenttia

Mitä pohtia ennen markkinointiautomaatioon investoimista?

20150905_175335_LLS (3)

 

Löytyykö asiakasprofiilit ja -potentiaalit – sekä tarvittavat resurssit?

Markkinoinnin automaatio edellyttää toimiakseen laadukasta – ja toimialasta riiippuen varsin kattavaa – asiakasdataa. Kontaktirekkarin olisi heti alussa syytä olla jo sekä sortattua (l. segmentoitua) että etenkin ansaittua, vaikka miksei myös ostettulla rekisterilläkin pääse vauhtiin. Markkinointiautomaatio järjestelmä on tehokas sarjatulikanuuna markkinoinnin rummutukseen ja kohdentamiseen sekä asiakaskokemuksen parantamiseen, kunhan käytössä on tarkkaa määritetty kohderyhmä, jota tavoitellaan eli tarvittaessa vaikka pommitetaan yrityksen viesteillä. Tämä oikeisiin kohteisiin suunnattu panostus puolestaan johtaa lopulta myynnin kasvuun, kunhan asiat on tehty oikein ja hommaan on keskitytty huolella, eikä ole sorruttu roiskimiseen uuden työkalun aiheuttaman alkuinnon sokaisemana.

Eikämarkkinointijärjestelmän käyttöönotossa ja hyödyntämisessä CRM-integraatiokaan pahaa tee, kun markkinointi käy uudella työkalulla kontaktirekkarin kimppuun, jalostaen siitä myyjille laadukkaita liidejä kotiutettaviksi… Mitä tarkemmin halutut asiakkaat on profiloitu ja asiakaspolku sekä prosessit määritelty, sitä tehokkaampaa on uudella työkalulla niin vanhojen kontaktien kypsyttely kuin uusien liidien kalastelu. Tarkemmin ajateltuna, en näe mitään syytä ottaa B2B-yrityksessä markkinoinnin automaatiota edes harkintaan, jos ei ole jo CRM kunnolla käytössä ja uuden työkalun kanssa integroitavissa heti alkuun.

Oikotietä onneen ei ole kuitenkaan tarjolla, vaikka olisi kaikki järjestelmät ja integraatiot kunnossa, vaan raakaa työtä on tehtävä niin markkinoinnin kuin myynnin puolella. Vaikka sana automaatio onkin mainittu järjestelmän nimessä, on se harvinaisen harhaanjohtava termi, joka saattaa helposti kääntyä itseään vastaan! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että otettuamme BiiT:llä käyttöön Pardot-markkinointiautomaatiojärjestelmän jokusen vuosi sitten, on tekemisen määrä lisääntynyt entisestään täällä markkinoinnissa. Tämä johtuu lähinnä järjestelmän monipuolisuudesta ja siitä, että meillä on kova halu hyödyntää kaikki Pardotin monipuoliset ominaisuudet tekemisessämme. On myös ilo todeta, että tekemisen muutoksen myötä myäs tulokset ovat nousseet aivan toiselle tasolle.

Small-marketing-big-sales

Löytyykö yhteishenkeä markkinoinnin ja myynnin välillä – ja vahvaa johtajuutta?

Löytyykö teiltä yhteishenkeä? Paras tulos markkinoinnin automaatiojärjestelmään investoinnista saadaan silloin, kun markkinointiautomaation käyttöön valjastetaan yhteistyössä sekä markkinoinnin että myynnin työntekijät. Myyjillä on usein paras asiakastieto hallussa ja heillä myös käsitys siitä, mikä materiaali asiakaspotentiaaleja kiinnostaa.

Löytyykö teiltä aitoa johtajuutta? Myynnin ja markkinoinnin yhteispelikään ei näet riitä, jos johto ei sitoudu kehitystoimintaan ottamalla uuden järjestelmän suomat mahdollisuudet mukaan strategisiin pohdintoihin ja linjauksiin. On siis syytä miettiä, ja kommunikoida selkeästi markkinointiautomaatiotiimille, mitkä ovat yrityksen myynnilliset tavoitteet, mistä asiakassegmenteistä kasvu pyritään saavuttamaan ja onko markkinoinnin & myynnin ponnistelujen kohteena uudet vai jo olemassa olevat asiakkuudet? Nämä kysymykset pitää olla kaiken aikaa pöydällä ja niitä pitää tarkastella säännöllisesti, jotta järjestelmäinvestoinnin koko potentiaali päästään hyödyntämään myynnin ja tuloksen parantamiseksi.

Kiinnostaako aihe enemmänkin? Onko investointi markkinoinnin automaatioon ajankohtainen? Lataa & lue: Markkinoinnin automaation ostajan opas

 

 

Jätä kommentti

Teknologian kehittyminen – ei uhka vaan mahdollisuus?

IMG_2218

 

Teknologia ja megatrendit muovaavat yrityksiä ja niiden kilpailukykyä nopeammin kuin koskaan aiemmin maailman historiassa. Kaiken myllerryksen keskellä syntyy mahtavia menestystarinoita, mutta myös konkurssiin meneviä yrityksiä on ennätysmäärä ja toimintojen ulkoistus sekä automatisointi tekevät tiettyjä työpaikkoja monessa yrityksessä tarpeettomaksi.

Moni yritys on onnistunut muokkaamaan omaa toimintaansa merkittävästi pysyäkseen mukana muutoksen vauhdissa, kun lähes kaikista markkinoista on tullut digitaalisia ja globaaleja – toiset yritykset taas eivät ole kyenneet muutokseen. Myös kokonaan uutta liiketoimintaa on syntynyt ennätysmäärä. Näistä uusista yrityksistä kukaan ei tiennyt mitään 20 vuotta sitten ja sileti ne ovat jo saavuttaneet maailman mittakaavassa merkittäviä asioita omilla toimialoillaan: Netflix, Spotify, Skype, Google, LinkedIn, Facebook, Twitter, Alibaba, Amazon, Zalando, Zappos, Ebay, Kickstarter, Indiegogo, AirBnB ja Uber.

Taloudellisesta näkökulmasta on huikeaa tarkastella sitä, kuinka paljon liikevaihtoa ja voittoa moni yritys tällä yllä mainitulla listalla onnistuu tekemään per työntekijä. Näistä yrityksistä moni on kokonaan mullistanut jonkin vanhan toimialan, vieläpä aivan ennennäkemättömällä vauhdilla. Täysin samat ainekset, mitkä löytyvät näiden yritysten menestysresepteistä, ovat myös kaikkien meidän suomalaistenkin yritysten saatavilla.

Mitkä asiat teknologian näkökulmasta ovat mahdollisuuksia Suomalaisille yrityksille?

Teknologian kehittymistä seuratessani on tullut vastaan seuraavia aiheita ja menestyksen mahdollistavia tekijöitä: IoT, Data, robotiikka (sekä sovellukset, että fyysistä työtä tekevät) ja palveluliiketoiminta/lending economy. Alla löytyy muutamia esimerkkejä näistä. Näiden ulkopuolella on myös muita kuumia aiheita, ovat Cleantech-toimiala sekä myös 3D-tulostus, josta nyt puhutaan paljon, vaikka sitä onkin jo tehty 30 vuotta.

IoT – Riippuen millä toimialalla yritys toimii, voi IoT:n mahdollisuudet olla hyvin erilaiset, mutta aina yhtä mielenkiintoiset. Jos yritys myy ja asentaa koneita, voidaan IoT:n avulla automatisoida esimerkiski se, milloin huoltoa tehdään. IoT mahdollistaa myös sen, että voidaan tarkasti seurata laitteiden ja koneiden käyttöä, jolloin voidaan vaikka laskuttaa asiakasta ainoastaan käytön mukaan. Tämä liittyy teemaan palvelullistaminen, josta enemmän tämän kappaleen lopussa.

Data – Data tai Big Data, kutsu sitä miksi haluat, mutta tämä on nyt vasta kasvunsa alussa, vaikka kaikki siitä jo puhuvatkin. Uskon että moni yritys tulee rakentamaan itselleen kestävän kilpailukyvyn sillä, että he osaavat kerätä ja tarjota asiakkaille dataa oikealla tavalla. Esimerkiksi Under Armour kerää jo vaatteistaan dataa, ja asiakkaat saavat sen käyttöönsä heidän älypuhelimen sovelluksen kautta.

future

Palvelullistaminen (Servitization) – Miksi tämä on tärkeä aihe? Ne yritykset, jotka myyvät enemmän palveluita, ovat keskimäärin kannattavampia. Osaamme jo Suomessa tehdä teknisesti hyviä koneita ja tuotteita, mutta ne ovat suunnatu lähinä johonkin osaan asiakkaiden arvoketjuja sekä ripoteltu eri puolille maailmaa. Tekemisemme lomassa on syntynyt sivutuotteena paljon osaamista myös loppuasiakkaiden haasteista ja tästä osaamisesta pitää rakentaa palveluita, joilla autetaan asiakasta entistä tärkeimmissä asioissa. Jos esimerkiksi rakennamme tehdasautomaatiojärjestelmiä, emme pelkästään odota tilauksia tehtailta, vaan olemme aktiivisesti mukana jo suunnitteluvaiheessa. Samalla konsultoimme miten asiakkamme vaikkapa vähentäväisivät tuotantokustannuksia ja maksimoisivat tuotannonkapasiteettinsa. Tästä voisimme paketoida erilaisia huolto- ja konsultointipalveluita. Iot- ja Data-teemat auttavat myös siinä, että voisimme lainata koneita asiakkaille ja sitten laskuttaa käytön mukaan. Tällä liiketoimintamallilla moni globaali toimija hakee jo merkittävää kasvua tulokseensa.

Maailma kehittyy – onko tämä uhka vai mahdollisuus?

Uskon, että Suomella ja suomalaisilla yrityksillä on iso mahdollisuus auttaa maailmaa osaamisellamme – katse on vain nyt käännettävä kohti asiakkaita sekä suoraan maailmalle ja meidän pitää uskoa siihen, että meillä on todella hyvät edellytykset menestyä. Mahdollisuuksia on näinä aikoina vaikka kuinka paljon ja uusia innovaatiota syntyy, kun saamme aikaiseksi koko ajan enemmän ja enemmän rohkeaa kokeilukultuuria sekä jalkautettua asiakaslähtöisyyttä tekemiseemme. Se nopea tahti millä maailma tällä hetkellä muuttuu, avaa jatkuvasti ovia uusille mahdollisuuksille eli ei kannata sortua taistelemaan muutosta vastaan vaan tarttua sen avaamiiin mahdollisuuksiin. On myös syytä painottaa, että uutta ja kestävää bisnestä ei saada kehitettyä ilman, että omistajat ja johto mahdollistavat sen, että kaiken aikaa uskalletaan rohkeasti sekä avoin mielin kokeilla sekä isoja että pieniä innovaatioita.

Follow Jan Ropponen

linkedin_icon twitter_icon

Jätä kommentti

BiiTMax panostaa asiakkaiden palveluliiketoimintaan

AnttiKuhmonen

 

Liiketoiminta on murroksessa

Yritykset keskittyvät tulevaisuudessa yhä enemmän omaan ydinliiketoimintaansa ja tarvitsevat ydintoimintojensa tueksi toisten yritysten tuottamia palveluita. Palveluliiketoiminta tulee näyttelemään tulevaisuudessa suurta osaa kaikkien yritysten toiminnassa – ja erityisesti valmistavassa teollisuudessa. Palvelutransformaatiossa yrityksen liiketoimintamallia muutetaan tuottamaan asiakkaille entistä suurempaa arvoa parempien ja tehokkaampien palvelujen avulla.

Palvelutransformaatio on ennen kaikkea liiketoiminnallinen muutos, mutta sen lisäksi tarvitaan myös palveluliiketoimintaan soveltuvaa teknologiaa tukemaan uusia toimintamalleja. Field Service -järjestelmän avulla ohjataan tehokkaasti palvelutuotannon toimintaa, ja varmistetaan, että asiakkaille tehdyt arvolupaukset voidaan täyttää.

Me BiiT Dream Teamilaiset haluamme auttaa asiakkaitamme palvelutransformaatiossa. Tätä varten olemme perustaneet BiiTMax-liiketoimintayksikön, joka keskittyy asiakkaidemme palveluliiketoiminnan ja Field Servicen kehittämiseen Pohjoismaiden alueella.

BiiTMAX-cover

BiiTMax auttaa

BiiTMax tarjoaa apua palveluliiketoiminnan suunnitteluun ja jalkauttamiseen sekä maailman parhaat Field Service -järjestelmäratkaisut. ServiceMax sekä Salesforcen uunituore Field Service Lightning ovat pilviratkaisuja, jotka on rakennettu tukemaan nimenomaan palveluliiketoimintaa ja Field Service -prosessia. ServiceMaxin ja Salesforcen kumppanina pystymme tarjoamaan kunkin asiakkaan liiketoimintaan sopivimman vaihtoehdon. Osana ratkaisua voimme käyttää myös laitedataa hyödyntävää IoT-teknologiaa sekä integroida kokonaisuuden toimimaan saumattomasti asiakkaiden toiminnanohjausjärjestelmän kanssa.

Jos haluat kuulla lisää maailman johtavista Field Service -järjestelmistä tai tarvitset keskustelukumppania palveluliiketoiminnan kehittämiseen: OTA YHTEYTTÄ

Yhteisiä hetkiä palveluiden maailmassa innolla odottaen,
Antti Kuhmonen
antti.kuhmonen (a) biit.fi (050 590 3497)

Follow Antti Kuhmonen

linkedin_icon

P.S. Mielenkiintoisia linkkejä Field Service -aiheen tiimoilta:

BiitMAXlogo-RGB (1)

Jätä kommentti

Haemme kehittäjiä

biit-profiili

 

Haemme lisää kehittäjiä / teknisiä arkkitehtejä

Vastuunasi on määritellä, kehittää ja toteuttaa asiakasyrityksille räätälöityjä Salesforce.com– ja Force.com-pohjaisia ratkaisuja. Osallistut projektien määrittelyyn ja toteutukseen. Odotamme sinulta aiempaa kokemusta tietojärjestelmien kehitys- tai konsultointitehtävistä.

Toimintamme kasvaa ja haluamme sinut joukkoomme!

sfdc logo rgb v11

Tehtävään edellytämme:
– Omaat kokemusta IT-järjestelmistä, esim. kehitys- tai konsultointitehtävistä
– Soveltuvaa teknistä koulutusta (edellytämme ammatti- tai korkeakoulututkintoa)
– Englannin ja suomen kielen taitoa
– Kokemusta pilviteknologioiden hyödyntämisestä sekä järjestelmä-integraatioiden toteuttamisesta
– Useamman vuoden kokemusta JAVA-kehityksestä
– Web-kehitystaitoja (mm. HTML, CSS, JSP/ASP)
– Oma-aloitteisuutta, ongelmanratkaisukykyä ja asiakaspalvelutaitoja

Luonteeltasi olet sosiaalinen ja viihdyt pienessä sekä avoimessa organisaatiossa. Pystyt hoitamaan tehtäviä hyvin myös itsenäisesti. Olet positiivinen ja pitkäjänteinen.

Tarjoamme sinulle:
– Mielenkiintoisia ja vaativia haasteita vastuullisissa kehitystehtävissä
– Rennon ja miellyttävän työympäristön uusimpien teknologioiden parissa
– Kilpailukykyisen palkan ja muut työsuhde-edut
– Työskentely tapahtuu useimmiten toimistollamme Oulussa/Espoossa tai asiakkaiden tiloissa

Haemme yritykseen pitkäaikaista ja monipuolista osaajia. Hakemuksen palkkatoivomuksineen voit lähettää osoitteeseen: samuli.saukkonen[a]biit.fi
Lisätietoja tehtävästä: Samuli Saukkonen, puh. +358 40 5430 442

Jätä kommentti

Pardot – mikä se on, kenelle se sopii ja miten sen saa käyttöönsä?

20150905_175335_LLS (3)

Mikä on Pardot?

Pardot on moderni, pilvipalveluna toimiva B2B-markkinoinnin automaatiosovellus. Sen avulla markkinointi ja myynti voivat hoitaa kaiken verkkomarkkinoinnin ja online-toiminnan yhdellä kirjautumisella – ja yhden asiakaskannan parissa.

Mitkä ovat Pardotin edut ja ominaisuudet?

Pardot parantaa myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä ja toimii luontevana palana näiden välillä luomalla laadukkaita ja pisteytettyjä liidejä myyjien jatkokäsittelyyn. Pardotin tärkeimpiä ominaisuuksia ovat monipuoliset sähköpostikampanjatoiminnallisuudet, liidien lämmittämiseen suunnitellut hoivaohjelmat, sosiaalisen median julkaisu- ja seurantatyökalut ja erilaisten lomakkeiden ja ladattavien oppaiden hallinnointi yrityksen verkkosivuston lisänä.

Kenelle Pardot sopii?

Pardot tulee kyseeseen, kun suurin osa seuraavista kohdista täyttyy:

  • yritys toimii B2B-sektorilla
  • yritys käyttää sähköpostimarkkinointia ja julkaisee uutiskirjeitä
  • yrityksellä on tarjota asiakkaita kiinnostavaa ja palvelevaa sisältöä
  • yrityksen verkkosivut ovat potentiaalinen kanava asiakkuuksien hankinnassa
  • yritys hyödyntää sosiaalisen median kanavia
  • yrityksellä on käytössä CRM-järjestelmä (mieluiten Salesforce CRM)
  • yritys järjestää tapahtumia
  • yrityksellä on tarve mitata markkinoinnin tehokkuutta

Miten Pardotin saa käyttöönsä?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme niin kerromme lisää – ja katsotaan sitten yhdessä, kuinka ja miten polkaisemme markkinointiautomaatioprojektin käyntiin!

PARDOT-logo

Jätä kommentti

Haemme senior-konsultteja

Haemme lisää asiantuntijoita!

Vastuunasi on määritellä, kehittää ja toteuttaa asiakasyrityksille räätälöityjä Salesforce.com- ja Force.com-pohjaisia ratkaisuja. Osallistut projekteihin myynnistä toteutukseen. Odotamme sinulta aiempaa kokemusta tietojärjestelmien kehitys- tai konsultointitehtävistä.

Toimintamme kasvaa ja haluamme sinut joukkoomme!

Tehtävään edellytämme:
– Omaat kokemusta IT-järjestelmistä, esim. kehitys- tai konsultointitehtävistä
– Soveltuvaa teknistä tai kaupallista koulutusta, edellytämme ammatti- tai korkeakoulututkintoa
– Englannin ja suomen kielen taitoa
– Oma-aloitteisuutta, ongelmanratkaisukykyä ja asiakaspalvelutaitoja
– Kokemusta projektiliiketoiminnasta

Luonteeltasi olet sosiaalinen ja viihdyt pienessä ja avoimessa organisaatiossa. Pystyt hoitamaan tehtäviä myös hyvin itsenäisesti. Olet positiivinen ja pitkäjänteinen.

Tarjoamme sinulle:
– Mielenkiintoisia ja vaativia haasteita vastuullisissa kehitystehtävissä
– Rennon ja miellyttävän työympäristön uusimpien teknologioiden parissa
– Kilpailukykyisen palkan ja muut työsuhde-edut
– Työskentely tapahtuu useimmiten toimistollamme Oulussa/Espoossa, tai asiakkaiden tiloissa

Haemme yritykseen pitkäaikaista ja monipuolista osaajia.  Hakemuksen palkkatoivomuksineen voit lähettää osoitteeseen: recruiting[a]biit.fi
Lisätietoja tehtävästä, Ikla Puustinen  puh. +358 50 330 8525

Jätä kommentti

Seuraava sivu »