Nyt on päästy tämän markkinointiautomaatio-aiheisen blogisarjan viimeiseen osaan, on syytä heittää tiskiin koko markkinointiautomaation tärkein asia. Ei näet auta itku markkinoilla, ellei myynti ja markkinointi puhalla yhteen hiileen ja ellei markkinoinnin työkalut ole integroitu myyjien tärkeimpään työkaluun eli CRM-järjestelmään. Siinä on turha tehdä koukuttavia uutiskirjeitä, upottaa sivuille houkuttelevaa materiaalia ladattavaksi tai touhuta somen parissa hiki päässä, jos tieto ei kulje myynti- ja markkinointiorganisaatioden välillä saumattomasti. Eikä ikinä päästä tekemään tehokasta liidien kypsyttelyäkään ilman tuon yleisen rajamuurin murskaamista.

On siis aika hedelmätöntä innostaa markkinointiporukka käyttämään tehokasta automaatiojärjestelmää, jos sen hyödyt jäävät vähäisiksi. Vastaavasti taas myynnin ja markkinoinnin ihmiset saadaan parhaimmillaan pelaamaan tehokkaana tiiminä yhteisten tavoitteiden eteen ja työkalut valjastettua niiden optimaaliseen hyödyntämiseen. Tämä autuus saavutetaan, kunhan hommaa johdetaan heti alusta kunnolla ja esimerkiksi työkalujen hankintaa vasta harkittaessa ymmärretään iso kuva niin asiakkaan ostopolun ja -käyttäytymisen kuin järjestelmäarkkitehtuurin kannalta. Tässä kohtaa pitää sen kulmahuoneessa istuvan kirstunvartijan olla sitten hereillä ja kaikki valot päällä!

Pardot-and-Salesforce-Info

Helpoiten tekniset raja-aidat hävitetään, kun yritys ottaa käyttöön CRM:ään natiivisti integroidun markkinointiautomaatiojärjestelmän. Tällainen voittajakombo on esimerkiksi Salesforce CRM:n ja Salesforcen omistama Pardot-automaatiojärjestelmän yhdistelmä. Juuri se paketti on meilläkin käytössämme ja sitä varauksetta voimme suositella muillekin. Data siirtyy järjestelmien välillä ja kaikki kontakteihin liittyvä siirto on koko ajan realiaikaisesti niin markkinoinnin kuin myyyjien käytössä. Siinä on myyjien sitten hyvä ottaa koppi kuumista liideistä, kun on tarjolla kaikki tarvittava tieto asiakkaan kontaktointiin ja kauppojen klousaamiseen. Ja jos siltikään ei natsaa niin liidi palaa automaattisesti markkinointiautomaatiojärjestelmän hoivaohjelmaan kypysteltäväksi. Helppoa, tehokasta ja tuottoisaa. Eli juuri sitä, mitä myynnin ja markkinoinnin työn pitäisikin olla.

Kiinnostaako kuulla lisää? Ota yhteyttä tai lataa alta aiheeseen liittyvää materiaalia:

LATAA OPAS: Pardot - How to Get Started -markkinointiautomaation käyttöönotto ja tehokas hyödyntäminen

 

Pyydä lisätietoja

Lisätietopyyntö

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn