Enemmän kuin pelkkä osoitekirja  CRM:n avulla asiakkuus liiketoiminnan keskiöön

Osoitekirja on todella hyödyllinen yhteystietorekisteri, jossa meillä on puhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita. Siitä huolimatta on syytä kysyä, missä piilee osoitekirjan edut, kun haluat seurata asiakastasi ja asiakassuhteen kehittymistä? Yhteystiedot, asiakkaat ja asiakkuuksien nykytila sekä sen kehittyminen ovat CRM:n ytimessä, ja kaikki asiakashallinnan ekosysteemit perustuvat näihin tietoihin.

Asiakasrekisteri on sama niin myynnin, markkinoinnin kuin asiakaspalvelun näkökulmasta. Nuo kolme liiketoiminnan peruskiveä muodostavat samalla asiakkuudenhallinnan selkärangan ja ovat synonyymi kirjaimille CRM (Customer Service Management). CRM on juuri se elintärkeä työkalu, jonka avulla laitat asiakkaan ja asiakkuudenhallinnan liiketoimintasi keskiöön, parantaen samalla lähes automaattisesti asiakastyytyväisyyttä ja myyntilukuja.

sfdc logo rgb v11

CRM:n osoitekirja-ominaisuus on vain yksi hyvä ominaisuus tässä täydellisessä myynti- ja asiakkuushallintatyökalussa!

Verkko on pullollaan artikkeleita CRM:n eduista liittyen paremman myynnin, markkinoinnin sekä asiakaspalvelun vaikutuksiin yritystoiminnan tehostamisessa. Tässä artikkelissa yritämme kuitenkin nähdä asiakkuushallinnan etuja itse asiakkaan näkökulmasta.

Yrityksessänne saattaa olla viisi, viisikymmentä tai useita tuhansia työntekijöitä, mutta silti juuri sinun tärkein tehtäväsi on aina luoda hyvät suhteet asiakkaisiisi. Toisin kuin välillä vaikuttaa niin tämä ei todellakaan tapahdu aggressiivisen markkinoinnin keinoin tai tinkimällä kustannussäästöjä hakien asiakaspalvelun tasosta vaan ajantasaisen asiakastiedon ja sen kokonaisvaltaisen hyödyntämisen kautta. Tässä tehtävässä kunnollinen CRM-järjestelmä on sinun paras apuvälineesi.

Laittamalla asiakkaasi työsi ytimeen, koskipa se sitten tuotteita tai palveluja, tulet varmistamaan, että asiakkaat palaavat luoksesi uudestaan ​​ja uudestaan​​!


Miksi CRM on avain parempaan asiakastyytyväisyyteen ja sitä kautta kovempiin myyntilukemiin?

Markkinointi ja myynti asiakkaan näkökulmasta:
- Asiakastuntemus auttaa kohdentamaan kampanjat niin, että kukin asiakas saa itselleen mielenkiintoista ja olennaista mainontaa & yritysviestintää.
- Kattava asiakastietokanta luo myyntitilanteisiin enemmän tehoa ja lisäarvoa, kun asiakkaan ei aina tarvitse uudellee selittää olemassa olevaa tarvettaan.


Salesforce CRM:n Service-toiminnot asiakkaan näkökulmasta:
- Asiakkaalle on oma ja aina avoinna oleva foorumi, jossa esittää kysymyksiä (verkkosivu tai portaali).
- Automaattinen, mutta räätälöity vastausviesti siitä, että asiakkaan kysymys on mennyt perille ja yritys on aloittanut asian selvittämisen lisää luottamusta.
- Asiakkaalle syntyy vahva tunne siitä, että hänet on huomioitu henkilökohtaisesti (esimerkiksi Priority Managementin -avulla!).

 

 

 

 

Pyydä lisätietoja

Lisätietopyyntö