Hiljattain aloittamamme blogikirjoitussarja markkinointiautomaation autuaaksi tekevästä voimasta ja oman käyttökokemuksemme mukanaan tuomista havainnoista on edennyt nyt toiseen vaiheeseen. Kerromme tässä blogipostauksessa taas lisää siitä, miten Pardot-automaatiojärjestelmää kannattaa käyttää, jotta siitä saa maksimaalisen hyödyn. Kuinka siis markkinointi pystyy tuottamaan myynnille mahdollisimman hyviä liidejä?

Gated Conted eli yhteystietoja vastaan ladattavaksi saatava materiaali

Yksi tehokkaimmista liidigeneraattoreista on asiakasta hyödyttävien sisältöjen laittaminen verkkosivuille ladattavaksi sähköpostiosoitetta vastaan. Tässäkin aktiviteetissa ehdottomassa avainasemassa on se, että tuolaisen sisällön pitää olla niin houkuttelevaa, että potentiaalinen asiakas on valmis sellaista saadakseen luovuttamaan vastineeksi sähköpostiosoitteensa ja antamaan samalla markkinointiluvan yrityksellenne.

Pardot Gated Content Screenshot

Kuva: Esimerkki Pardotin verkkosivuilta sähköpostiosoitetta vastaan ladattavissa olevasta materiaalista

Samoin kuin ensimmäisessä blogisarjan postauksessa (lue tästä) mainituissa uutiskirjeissä, on ladattavankin sisällön luomisessa osattava asettua asiakkaan asemaan. Markkinointihenkilöstön pitää ymmärtää asiakkaiden tarpeet ja mahdolliset ongelmat ja etenkin se, kuinka juuri teidän yrityksenne pystyisi tarjoamaan apua asiakkailleen. Sisällössä pitää olla joku sellainen hyödyllinen tieto, mitä asiakas ei googlettamalla pysty saamaan tietoonsa. Yleensä tällaisena toimii esimerkiksi hintatiedot ja erilaiset käytänönläheiset käyttöoppaat ja ns. White paperit best practice -malleineen.

Tällaista inbound-pöhinää aikaan saavaa materiaalia on yleensä vaikea saada aikaan pelkästään markkinointi- tai viestintäosaston voimin. Onkin taas kerran syytä ottaa myynti-ihmiset mukaan markkinointia suunnittelemaan ja onkia heiltä tietoja esimerkiksi siitä, mitä asiakkaat heiltä eniten kyselevät tapaamisissa. Tätä kautta saa parhaat vinkin ladattavaa sisältöä varten ja samalla puoliautomaattisesti sitoutettua myyjät tähän markkinointitoimenpiteeseen. Se auttaa paljon heti siinä vaiheessa, kun myyjälle tulee esimerkiksi automatisoitu viesti tai tehtävä CRM:n puolelle jonkun potentiaalisen asiakkaan ladattua materiaalia netistä.

Pardotin käyttö ladattavan sisällön tekemiseen ja hyväksikäyttöön

Pardot tarjoaa paljon erilaisia mahdollisuuksia ladattavan sisällön tuottamiseen eli sen avulla on nopeaa ja helppoa tehdä firman verkkosivujen jatkoksi erilaisia laskeutumisivuja ja lomakkeita, joita voi joko upottaa suoraan sivuille tai sitten noille landing pageille. Lomakkeen kun sitten joku potentiaalinen asiakas täyttää niin siitä syntyy liidi, jonka suuntaan tehtäviä aktiviteetteja voidaan automatisoida vaikka kuinka paljon esimerkiksi erilaisien automatisoitujen sähköpostien, CRM-taskien, notifikaattien ja pisteytysmallien avulla.

Lataa Pardot-oppaamme

Loppuun kepeä aasinsilta edellisestä siihen ilouutiseen, että alla olisikin ladattavana meidän tiimin laatima Pardot-opas. Lataa opas, jos haluat lukea lisää markkinointiautomaatiosta ja siitä, kuinka esimerkiksi käyttämämme ja hyväksi havaitsemamme Pardot-järjestelmä otetaan tehokkaasti käyttöön.

LATAA OPAS: Pardot - How to Get Started -markkinointiautomaation käyttöönotto ja tehokas hyödyntäminen

 

Pyydä lisätietoja

Lisätietopyyntö

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn