Aikoinaan sai vääntää rautalangasta perustelut sille, miksi yrityksen kannataa satsata CRM-järjestelmään. Nyt kun nuo faktat ja tulosparannuslukemat ovat jo hyvin laajalti sisäistetty, on samanlainen perustason keskustelu käynnistynyt markkinointiautomaation ympärille.

Markkinointiautomaation hyödyt?

Perustellaanpa tässä parhaan mukaan parilla lauseella se, miksi yrityksen kannattaa harkita vakavasti markkinoinnin automaatiojärjestelmään investointia. Tuon asian ymmärtämiseksi on syytä tiedostaa, että kuluttajan ostokäyttäytyminen on muuttunut radikaalisti viimeisten vuosien aikana.

ThePowerOfGoogleNykyisin lähes jokainen ostoprosessi alkaa internetiä selaamalla. Netissä sitten potentiaalinen asiakas etenee itsekseen todella pitkälle ostopolkua, kunnes viimein kääntyy myyjän puoleen ja pullahtaa siten perinteisen myyjän tutkalle. Tässä vaiheessa on asiakkaalla jo lähes poikkeuksetta ostopäätös tehtynä, minkä vuoksi asiakkaaseen vaikuttaminen alkaa olla varsin myöhäistä tai vähintään haastavaa. Siksi onkin tärkeää olla mukana asiakkaan ostoprosessin kaikissa alkupäänkin vaiheissa. Juuri tähän moderni markkinointiautomaatio tuo työkaluja, kuten sosiaalisen median hallintavälineet – välineet kuunteluun, kilpailijaseurantaan, trendien havaitsemiseen ja asiakkaan kanssa kommunikointiin niissä monissa kanavissa, joissa asiakas haluaa yrityksesi kanssa olla tekemisissä.

Lisäksi markkinointiautomaatiotyökalujen tarjoamat erilaiset lomakepohjat ladataville materiaaleille ovat erittäin tärkeitä kullanarvoisten liidien keräämiseen ja markkinointilupien kalasteluun. Myös kaikki call-to-action-toiminnallisuudet sekä automatisoidut sähköpostikampanhjatyökalut tekevät näistä moderneista markkinoinnin apuvälineistä tuottavia ja tehokkaita työkaluja.

Eikä sovi unohtaa parantunutta markkinoinnin ROI:ta! Sen lisäksi että automaatiosofta tehostaa ja automatiosi tekemistä, se myös tekee kaikesta tekemisestämitattavaa. Tämän mitattavuuden ansiosta voidaan kaiken tekemisen kannattavuutta mitata ja siten leikata siivet heti alkuunsa tuottamattomilta kamppiksilta ja samalla tapaa allokoida lisää paukkuja toimenpiteisiin, joiden tuottavuus on statistiikan ja mittareiden ansiosta osoitettavissa.

Lisäarvoa niin asiakkaalle kuin yrityksen johdolle

Markkinoinnin automaatiojärjestelmät siis yksinkertaisesti auttavat markkinointia kommunikoimaan ostopäätöstään arpovan asiakkaan kanssa ja tuottamaan hänelle sellaista lisäarvoa, mikä ohjaa päätöksentekoa siihen suuntaan, että lopulta hänelle päästään myymään yrityksen tuotetta. Laadukkaiden liidien tuottamisesta tässä on loppupeleissä kyse. Ja nyt se on mahdollista, koska toimiva markkinointijärjestelmä tekee kaikesta uskomattoman mitattavaa ja markkinoinnin ohjaaminen muuttuu sitä kautta faktapohjaiseksi tekemiseksi. Vihdoinkin!

Ota yhteyttä

Kauttamme saa käyttöönsä Pardot-markkinointiautomaatiotyökalun, joka on natiivisti Salesforce CRM:n kanssa toimiva ja erittäin monipuolinen markkinoinnin automaatiojärjestelmä. Jos teillä ei ole vielä markkinoinnin työkalua hankittuna niin uskallamme suositella Pardotia erittäin varteenotettavana vaihtoehtona, sillä sitä me itsekin käytämme. Ota yhteyttä niin istutaan alas ja keskustellaan, kuinka teidän yritys hyötyisi markkinoinnin automaatiosta.

Pardot Salesforce

 

Pyydä lisätietoja

Lisätietopyyntö

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn